کد خبر: ۸۳۶۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۹
تعداد بازدید: ۲۱۱
رییس مرکز اورژانس تهران گفت: بدلیل تشدید آلودگی هوا تکنسین‌های اورژانس به همراه آمبولانس در میادین اصلی و پر ازدحام پایتخت مستقر شدند. سخنگوی سازمان اورژانس کشور نیز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته و با افزایش آلودگی هوا، هزار و ۵۴۱ نفر به دلیل بیماری‌های قلبی و تنفسی به مراکز اورژانس استانهای اصفهان، البرز، تهران و مرکزی مراجعه کردند.

تشدید آلودگی هوا؛ آمبولانس‌ها در پایتخت مستقر شدند/بیش از ۱۰۰۰ نفر به مراکز اورژانس مراجعه کردندبه گزارش خبرداغ ، پیمان صابریان عصر یکشنبه اعلام کرد: از ساعاتی قبل بدلیل افزایش آلودگی هوا در پایتخت ۲۲ دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به همراه تکنسین های اورژانس به منظور خدمت رسانی به شهروندان در میادین پرازدحام شهر مستقر شدند.

وی ادامه داد: تکنسین های اورژانس در میادین آزادی، انقلاب اسلامی، فردوسی، امام حسین (ع)، ولیعصر (عج)، ونک و سایر میادین پر ازدحام شهر مستقر و در حال خدمت رسانی به شهروندان هستند.

 

رییس مرکز اورژانس تهران ادامه داد: استقرار تکنسین های اورژانس تا پایان امشب و همچنین فردا (دوشنبه) ادامه خواهد داشت.

وی از شهروندان خواست از تردد غیر ضروری در فضای باز خودداری کنند و همچنین از لبنیات و سبزیجات تازه استفاده کنند و همچنین از سالمندان، کودکان و زنان باردار از تردد در سطح شهر خودداری کنند.

صابریان همچنین از شهروندان خواست در صورت نیاز به خدمات اورژانس با سامانه ۱۱۵ تماس حاصل کنند.

هزار و ۵۴۱ نفر با افزایش آلودگی هوا به مراکز اورژانس مراجعه کردند

به گزارش روابط عمومی سازمان اورژانس کشور، مجتبی خالدی درباره آمار مراجعین بیماران تنفسی و قلبی طی ۲۴ ساعت گذشته به بخش اورژانس مراکز درمانی به دلیل آلودگی هوا اظهار داشت: از این تعداد ۵۷۰ نفر به دلیل بیماری‌های تنفسی و ۹۷۱ نفر به دلیل بیماری‌های قلبی به این مراکز مراجعه کرده‌اند که استان تهران با هزار و ۵۱ مراجعه در صدر آمار قرار دارد.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور افزود: استان‌های اصفهان، البرز و مرکزی در رده‌های بعدی مراجعات بیماران قلبی و تنفسی قرار گرفته‌اند. در استان های اصفهان، البرز، تهران و مرکزی به ترتیب ۲۹۵، ۱۶۵، ۱۰۵۱ و ۳۰ نفر به بخش اورژانس مراکز درمانی مراجعه کردند.

وی تاکید کرد: به هموطنان خصوصا گروه‌های حساس توصیه می‌شود در صورت امکان از تردد غیرضروری خودداری کرده و در صورت تردد و حضور در اماکن عمومی نیز از ماسک‌های استاندارد استفاده کنند.

ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی، در سوانح عمدی و غیرعمدی، حوادث غیرمترقبه و فوریت‌های پزشکی در هنگام بروز بیماری‌های نوپدید، جدید و بلایای طبیعی و انسان ساخت برای آحاد مردم یا هر ملیت و تابعیتی از وظایف و مأموریت‌های اصلی سازمان اورژانس کشور است.

شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای پایتخت برای روی عدد ۱۷۱ قرار دارد و در حال حاضر کیفیت هوای شهر برای همه افراد ناسالم است.

فردا (دوشنبه) بدلیل آلودگی هوا تمامی مدارس و دانشگاه های استان تهران به جز شهرستان های فیروزکوه و دماوند تعطیل است.

ایرنا
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: