به گزارش خبرداغ، سید فرید موسوی در گفتوگو با ایلنا، درباره وضعیت رانندگان وسایط حمل و نقل عمومی گفت: رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی در وضعیت نامناسبی قرار دارند و این وضعیت عمدتا در کلانشهرها مخصوصا شهر تهران پس از سهمیهبندی بنزین اتفاق افتاده است.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح سهمیهبندی جدید بنزین، سهیمه تاکسیهای ون شهری بنزینسوز، ۶۰۰ لیتر و تاکسیهای ون شهری دوگانه سوز ۲۵۰ لیتر اعلام شد که پس از اتمام سهمیه ناوگان علیالخصوص در شهرهای بزرگ و کلان شهرها در اواسط ماه، رانندگان با مشکل مواجه شدند.
وی ادامه داد: به تبع افزایش قیمت بنزین، شاهد افزایش قیمت بسیاری از کالاها بودیم ولی به رانندگان حمل و نقل عمومی گفته شده است که حق افزایش قیمت کرایه ندارند.
نماینده مردم تهران تاکید کرد: طبیعتا نمیتوانیم انتظار داشته باشیم بنزین گران شود و کالاهای ضروری گران شوند و رانندگان بدون هیچ مشکلی، با قیمتهای قبل از گرانی و سهمیه کم، به کار خود ادامه دهند. به هر حال هر چقدر هم سهمیه تعیین کنیم، قیمت پایه بنزین آنها ۵۰ درصد افزایش یافته است و از ۱۰۰۰ تومان به ۱۵۰۰ تومان رسیده است.
وی افزود: البته باید توجه داشت با عنایت به افزایش قیمت بنزین عملا بخشی از حمل و نقل عمومی نامتعارف همانند حمل و نقل مسافر با خودروهای شخصی نیز از گردونه خارج شده و خودروهای عمومی عملا در خلاء این موضوع، بار مسافر بیشتری را میبایست متحمل شوند که با این وضعیت سهمیهبندی و افزایش هزینههای تعمیر و نگهداری و دیگر هزینههای مرتبط باید توجه بیشتری به معاش این قشر داشته باشیم.
موسوی با اشاره به عواقب احتمالی این اتفاق گفت: هم اکنون شاهد آن هستیم که با اتمام سهمیه سوخت خورروهای حمل و نقل عمومی و عدم اجازه افزایش قیمت، بسیاری از مسافران در خطوط مختلف شهری سرگردان شدهاند و صفهای طولانی در پایانههای مسافربری ایجاد شده است.
وی ادامه داد: از یک سو عدم پیشبینی مشکلات احتمالی و عدم توجه به نیازهای رانندگان فعال در خطوط که تحت فشارهای اقتصادی هستند و از سویی دیگر مشکلات ایجاد شده برای شهروندان که ناشی از مشکلات موجود در حمل و نقل است، آرامش روانی که باید در سطح شهر حاکم باشد را با چالشی جدی مواجه کرده است. جهت رفاه حال مردم و علیالخصوص رانندگان حمل و نقل عمومی اعم از تاکسی و ون سریعا باید تدابیر لازم اتخاذ شود.