کد خبر: ۸۳۵۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
تعداد بازدید: ۱۷۴
اکبر ترکان؛ مشاور رئیس جمهور در روزنامه اعتماد نوشت: اين روزها برخي افراد و گروه‌هاي سياسي گاه و بي‌گاه مساله استيضاح رييس‌جمهوري را مطرح مي‌كنند؛ به ‌طوري كه به نظر مي‌رسد جرياني خاص اين مساله را در فهرست برنامه‌ها و دستوركار خود قرار داده تا در صورت راهيابي به يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي، نسبت به اجرايي كردن آن اقدام كند.

ترکان: مخالفان روحانی دو سال صبر کنندگزارش خبرداغ، اکبر ترکان؛ مشاور رئیس جمهور در روزنامه اعتماد نوشت: اين روزها برخي افراد و گروه‌هاي سياسي گاه و بي‌گاه مساله استيضاح رييس‌جمهوري را مطرح مي‌كنند؛ به ‌طوري كه به نظر مي‌رسد جرياني خاص اين مساله را در فهرست برنامه‌ها و دستوركار خود قرار داده تا در صورت راهيابي به يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي، نسبت به اجرايي كردن آن اقدام كند.

از اين رو بد نيست نگاهي داشته باشيم به برخي تلاش‌هاي مشابه شكل گرفته در شمال آفريقا و منطقه خاورميانه. اين كشورها امروز با بي‌ساماني در نظام مديريتي و سياسي خود مواجه شده‌اند و هرچه مي‌كوشند بيشتر گرفتار معضلات و مشكلات مي‌شوند. آنچه در اين كشورها تحت عنوان «بهار عربي» ايجاد شد، نتيجه‌اي درپي نداشت، مگر حمله قدرت‌هاي جهاني به‌ويژه ايالات متحده امريكا به كشورهاي مدنظر.

ليبي يكي از اين كشورهاست؛ با از بين رفتن نظام سياسي مستقر در اين كشور، هرج و مرج جايگزين نظامي يكپارچه شد. اين فروپاشي علاوه بر ارايه فرصت به قدرت‌هاي جهاني براي غارت اين كشور، سبب شد تا برخي خائنان داخلي نفت ليبي را بشكه‌اي 9 دلار به فروش برسانند. مصر نيز شاهد اتفاقي مشابه بود. در اين كشور با از بين رفتن نظام و سيستم حكومتي حسني مبارك، گروهي تحت ‌عنوان اخوان‌المسلمين قدرت را به دست گرفت ولي متاسفانه اين گروه نيز به خودمحوري تن داد تا جايي كه همين خودمحوري و عدم همراهي گروه‌هاي سياسي با آن به يكي از عوامل فروپاشي نظام سياسي اين كشور تبديل شد.

از اين‌رو معتقدم فروپاشي سيستم‌هاي حكومتي مستقر در كشورها يكي از برنامه‌هاي قدرت‌هاي جهاني به‌ويژه ايالات متحده امريكا براي به دست گرفتن قدرت در كشورهاي خاورميانه و شمال آفريقا است. به عنوان نمونه مي‌توان به عراق، لبنان، سوريه و حتي لبنان نگاه كرد كه بي‌ساماني اصلي‌ترين نظام مستقر در اين كشورهاست. يمن نيز از اين قائده مستثنا نيست؛ تا جايي كه امروز كشورهايي نظير عربستان سعودي و برخي دولت‌هاي خاورميانه فجيع‌ترين جنايت‌ها را در اين كشور مرتكب مي‌شوند.

ايالات متحده امريكا براي جمهوري اسلامي نيز چنين طرحي در ذهن دارد و مي‌كوشد با متزلزل‌سازي نظام مديريتي كشور به برنامه‌هاي خود در ايران دست يابد. در اين مسير هستند افرادي كه گاه و بي‌گاه، دانسته و ندانسته در زمين واشنگتن بازي مي‌كنند. بر اين اساس بايد هشدار داد كه اگر افرادي هستند كه ندانسته در اين مسير حركت مي‌كنند، بهتر است به تجربيات ساير كشورهاي دخيل توجه كنند.

رهبر انقلاب اسلامي با آگاهي از اين نقشه در بزنگاه‌هاي خاص همچون ماجراي افزايش قيمت بنزين و به منظور حمايت از دولت و جلوگيري از ايجاد تزلزل در نظام سياسي و مديريتي كشور به حمايت از دولت مي‌پردازند. امروز و با در نظرگيري شرايط ويژه خاورميانه و همچنين جمهوري اسلامي، به صراحت بايد اعلام كرد كه اگر افرادي با پيروزي از هيجانات سياسي به دنبال استيضاح دولت و همچنين آسيب زدن به نظام مديريتي كشور هستند، بايد بدانند كه بيشتر از هر كسي در زمين امريكا بازي مي‌كنند. اين افراد مي‌توانند در انتخابات‌ مختلف از رياست‌جمهوري گرفته تا مجلس شوراي اسلامي حضور يافته و فكر، نظر و عقيده خود را در معرض راي عموم بگذارند.

مي‌توانند صبر كنند تا حدود 2 سال آينده قدرت در قوه مجريه را به دست بگيرند اما بايد توجه داشته باشند كه ايراد آسيب به نظام مديريتي ايران آسيب‌هاي جبران‌ناپذيري به همراه خواهد داشت. انتخابات و پيروي از نظر عموم جامعه شكل‌دهنده جمهوريت نظام جمهوري اسلامي مبناي اساسي نظام ما است ولي در اين مسير نبايد فرد و افرادي با تلاش‌هاي پيدا و پنهان به دنبال متلاشي‌سازي نظام سياسي و مديريتي كشور باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: