کد خبر: ۸۳۵۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱
تعداد بازدید: ۱۴۹
یک نماینده مجلس گفت: تصور من این است که با توجه به افزایش قیمت بنزین و تورمی که دارد تحمیل می‌کند، امسال در قیمت سایر حامل‌های انرژی در بودجه افزایشی نداشته باشیم.

در بودجه ۹۹ باید به هر شکل ممکن کاهش تصدی‌گری دولت را می‌بینیم/ قیمت سایر حامل‌های انرژی افزایش نمی‌یابدبه گزارش خبرداغ ، مهرداد لاهوتی در گفت‌و‌گو با ایلنا در پاسخ به این سوال که به نظر شما مقصود مقام معظم رهبری از اصلاح ساختار بودجه چه بوده و آیا در بودجه سال آینده این اصلاحات را اعمال کرده‌ایم؟ گفت: بخشی از فرمایشات ایشان را ما اصلاح ساختار کرده‌ایم. به عنوان مثال کل بودجه کشور سال گذشته ۱۷۰۰ هزار میلیارد تومان بود. ۴۴۷ هزار میلیارد تومان بودجه عمومی بود و مابقی که حدود ۱۳۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه شرکت‌های عمومی دولت بود. ما در گذشته در بودجه عمومی شرکت‌ها دخالتی نداشتیم. اصلاح ساختار همین است.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس تصریح کرد: در اصلاح ساختار در این بخش به دولت گفتیم که باید بودجه شرکت‌های دولتی را به ما بدهید که ما امسال رسیدگی کنیم. امسال هم می‌بینید که در بودجه شرکت‌های دولتی می‌توانیم به عدد خوبی برسیم. برای این بخش تلاش کردیم، آیین‌نامه داخلی را هم اصلاح کنیم. درنتیجه دولت الان بودجه شرکت‌های دولتی را داده است و ما در کمیسیون برنامه‌وبودجه شروع به رسیدگی کردیم که این خود یک اصلاح ساختار بود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس عنوان کرد: نکته دوم نگاه به وصول مالیات است، همین الان در حال اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده هستیم که مراحل پایانی خود را طی می‌کند. در این بخش نیز بنا به تحلیل کارشناسان سازمان مالیاتی حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع ناشی از مالیات بر ارزش افزوده افزایش پیدا می‌کند و این خودش یک رقم است. اگر ما ۱۰۶ هزار میلیارد تومان منابع مالیاتی سال گذاشته را بتوانیم حتی ۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش دهیم خودش یک قدم است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم تاکید کرد: نکته بعدی لزوم کاهش تصدی‌گری دولت است که امسال باید به هر شکل ممکن این کاهش تصدی‌گری را ببینیم. در این بخش واگذاری شرکت‌های دولتی اهمیت دارد. اصل ۴۴ قانون اساسی که این همه سال درباره‌ آن می‌گوییم رعایت نشد، امسال باید مورد توجه قرار گیرد.

لاهوتی گفت: بخشی از پروژ‌ه‌های عمرانی وجود دارد که نیمه کاره هستند. حدود ۷۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه کاره داریم. سالیانه در خوشبینانه‌ترین حالت برای این بخش ۳۰ هزار میلیارد تومان پول داریم. یعنی اگر برآورد ریالی این بودجه‌ها هم تغییر نکند بیست سال زمان می‌برد تا تکمیل شود. خیلی از این پروژ‌ه‌ها قابلیت واگذاری دارد و امسال باید خیلی روشن و سریع این‌ها را تفکیک کنیم. درمجموع به نظر من امسال با توجه به این شرایط و دستوری که مقام معظم رهبری داده‌اند بتوانیم یک بودجه خوب و مناسب داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که باتوجه به افزایش قیمت بنزین آیا امکان دارد در قانون بودجه قیمت سایر حامل‌های انرژی نیز اصلاح شده و افزایش یابد؟ گفت: در رابطه با سایر حامل‌های انرژی تصمیمی گرفته نشده است. تصور من این است که با توجه به افزایش قیمت بنزین، تورمی تحمیل می‌کند و به نظر من تصمیم به موقع و پخته‌ای نبوده درنتیجه فکر می‌کنم امسال در قیمت سایر حامل‌های انرژی در بودجه افزایشی نداشته باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: