کد خبر: ۸۳۵۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵
تعداد بازدید: ۱۸۵
پایتخت عربستان سعودی میزبان برگزاری چهلمین نشست شورای همکاری خلیج فارس، با حضور هیئتهایی از دولتهای کویت، عمان، قطر، بحرین و عربستان بود. پیش از برگزاری این نشست، زمینه سازی هایی برای برطرف کردن شکاف موجود بین قطر و همسایگان سعودی، اماراتی و بحرینی اش انجام شد؛ که اولین موضوع در این باره، موافقت دولتهای محاصره کننده قطر، با مشارکت تیمهای ملی فوتبالشان در جام ملتهای خلیج فارس، که در قطر برگزار می شود، بود.

چرا تحریم کنندگان قطر، به اسرائیل نزدیک و نزدیک‌تر شده اند؟ / دیدار خصوصی ۲۰ دقیقه‌ای پادشاه عربستان و نخست وزیر قطر، می‌تواند مقدمه آشتی باشد؟القدس العربی چاپ لندن نوشت: پایتخت عربستان سعودی میزبان برگزاری چهلمین نشست شورای همکاری خلیج فارس، با حضور هیئتهایی از دولتهای کویت، عمان، قطر، بحرین و عربستان بود. پیش از برگزاری این نشست، زمینه سازی هایی برای برطرف کردن شکاف موجود بین قطر و همسایگان سعودی، اماراتی و بحرینی اش انجام شد؛ که اولین موضوع در این باره، موافقت دولتهای محاصره کننده قطر، با مشارکت تیمهای ملی فوتبالشان در جام ملتهای خلیج فارس، که در قطر برگزار می شود، بود.

به گزارش خبرداغ به نقل از  انتخاب ، در ادامه این مطلب آمده است: مشخصه بعدی، صحبتهای وزیر خارجه قطر در مورد انجام مذاکراتی با عربستان، در مورد بحران فعلی و سپس، حضور وی در نشست شورای همکاری های خلیج فارس و موافقتش با انتخاب نامزد کویتی بعنوان دبیر کل شورای همکاریهای خلیج فارس، که به تلاشهای کویت برای میانجی گری کمک می کند، است. نشانه دیگر در این باره، دعوت پادشاه عربستان از امیر قطر برای شرکت در کنفرانس ریاض است.

در حاشیه این نشست، پادشاه سعودی و نخست وزیر قطر، پیش از صدور بیانیه پایانی، بیش از 20 دقیقه با یکدیگر به صورت خصوصی دیدار کردند.

با اینکه برای صحبت از میزان و سرعت پیشروی صلح، پس از نشست ریاض، هنوز زود است، اما عادی سازی روابط برخی دولتهای محاصره کننده قطر با رژیم اشغالگر، کاملا مشخص است؛ همچنانکه پادشاه بحرین، حمد بن عیسی، به استقبال خاخام اسرائیلی، شلومو عمار، رفته و مدیر کل وزارت خارجه اسرائیل، یوفال روتیم، چند روز پیش به دبی رفته و اوراق رسمی را برای مشارکت اسرائیل در نمایشگاه جهانی دبی 2020، امضا کرد.

برای دولتهایی که با دشمن تاریخی امت فلسطین صلح می کنند، شایسته است تا با برادر خود، قطر، صلح کرده و از سیاستهای اشتباه خود در قبال آن دست بردارند؛ بویژه آنکه محاصره کنندگان از تنگنای عواقب اقدامات خود رنج می برند، اما قطر، به موفقیتهایش ادامه می دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: