کد خبر: ۸۳۵۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷
تعداد بازدید: ۱۸۳
خداییان در صحن مجلس خبر داد؛
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از بررسی لایحه ثبت شرکت‌های دانش بنیان و نوآورانه در دولت خبر داد.

بررسی لایحه ثبت شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآورانه در دولتبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، ذبیح‌الله خداییان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۹ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی دستاوردهای و مشکلات حوزه اقتصاد شرکت‌های دانش بنیان و نوآورانه گفت: شرکت‌های دانش بنیان نقش مهمی در رشد و توسعه جوامع دارند و به تعبیر رئیس قوه قضائیه باید اذعان کرد این شرکت‌ها عنصر پیشران جامعه در بخش‌های مختلف محسوب می‌شوند.

معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دو حوزه ثبت شرکت‌ها و مالکیت معنوی اقدامات حمایتی را از شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآورانه انجام داده است.

وی با اشاره به اقدامات سازمان متبوعش در حوزه ثبت شرکت‌ها افزود: هر شرکت یا کسب و کاری برای فعالیت نیاز به شخصیت‌ حقوقی دارد که با ثبت این شرکت موضوع مذکور محقق می‌شود، بر این اساس تلاش شده با ایجاد یک فرآیند الکترونیکی و سیستمی، ثبت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل شود.

ثبت شرکت‌های دانش‌بنیان ۷ روز زمان می‌برد

خداییان با اشاره به اینکه برای ثبت شرکت‌های دانش‌بنیان نیاز به حضور افراد نیست و رویه دریافت مجوز ۵ الی ۷ روز زمان می‌برد، تصریح کرد: در این بین تلاش شده برای حمایت از این شرکت‌ها میز خدمت در ادارات ثبت اسناد و املاک مستقر شود تا علاوه بر ارائه راهنمایی، ثبت این شرکت‌ها تسریع شود.

معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: خوشبختانه برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآورانه اصلاح قوانین و مقررات نیز صورت گرفته که بر این اساس لایحه ثبت شرکت‌ها هم اکنون در دولت در حال بررسی است و امیدواریم این موضوع هر چه سریعتر به قوه مقننه تقدیم شود.

وی گفت: در حوزه مالکیت معنوی نیز تلاش شده با ثبت اختراعات، علائم تجاری و طرح‌های صنعتی از این شرکت‌ها حمایت کافی صورت گیرد.

خداییان با اشاره به اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تلاش کرده با کمک تجاری‌سازی و برندسازی این شرکت‌ها زمینه ورود آنها به بازار جهانی را فراهم کند، تصریح کرد: در این بین با انعقاد تفاهم‌نامه با کشورهای مختلف از جمله سوئیس، فرانسه و دانمارک و همچنین سازمان‌های مختلف از جمله سازمان جهانی مالکیت معنوی روند تجاری‌سازی این شرکت‌ها تسهیل شود.

معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطر نشان کرد: نباید فراموش کرد که با کمک قوه مقننه الحاقات گوناگونی به کنوانسیون‌های مختلف برای حمایت از مالکیت معنوی شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآورانه صورت گرفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: