کد خبر: ۸۳۵۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
تعداد بازدید: ۴۱۷
بنایی در نطق میان دستور:
یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از شاخص‌های اطلاعاتی مردم برای قطع یارانه نقدی فاجعه بار است و دولت توانایی تشخیص میزان درآمد و ثروت خانوار را ندارد.

یارانه معیشتی روستاییان پرداخت شودبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حمید بنایی در جلسه علنی امروز (دوشنبه، ۱۸ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود از مردم بابت حمایت قاطع از رهبری معظم انقلاب و نظام که مقابل اغتشاشگران و اجیرشدگان خارج از کشور که در چند هفته اخیر صورت گرفت، سپاسگزاری کرده و گفت: خاضعانه در برابر بصیرت مردم و جداسازی راه خود از دشمنان داخلی و خارجی علیرغم اعتراضات به حق، سر تعظیم فرود می آورم که اینگونه پای نظام و رهبری ایستادند.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: هرچند مردم از ضعف و کم کاری واضح مسئولان در تصمیم گیری های اقتصادی و سیاسی و بی تدبیری و فرار از گفتگوی مستقیم با ملت گلایه دارند و فراموش نمی کنند با این حال پای نظام ایستاده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه در مجلس نماینده و نماینده تر نداریم و نمایندگی قائل به شخص بوده و قرار نیست نظر یکی از نمایندگان در سهمیه بندی و گرانی بنزین به پای تمامی نمایندگان نوشته شود، عنوان کرد: با این حال پس از قرائت پیام مقام معظم رهبری که فرمودند هرگونه اقدامی درخصوص این مصوبه در مجلس در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی باشد و از آن تخطی نشده و شرایط حساس کشور مورد توجه قرار گیرد، به همین جهت نظر کارشناسان و مصوبات مربوطه در این خصوص را پذیرفتیم و همپای دولت در جهت ایجاد قوانینی که باعث کنترل هرچه بهتر گرانی شود، تلاش می کنیم اما یادمان نمی رود اگر دوراندیشی و جوانمردی رهبر معظم انقلاب نبود معلوم نبود دولت چگونه می خواست موضوع را مدیریت کند.

بنایی در ادامه با بیان اینکه پس از سهمیه بندی بنزین مقرر شد به ازای افزایش درآمد حاصل از این افزایش یارانه معیشتی به دهک های پایین پرداخت شود، اظهار داشت: بر اساس گزارش ها بسیاری از مردم و روستاییان که از نظر مالی در مضیقه هستند یارانه معیشتی دریافت نکرده اند؛ بنابراین استفاده از شاخص های اطلاعاتی مردم برای قطع یارانه نقدی، فاجعه بار است و دولت توانایی تشخیص میزان درآمد و ثروت خانوار را ندارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: شاخص های مدنظر وزارت کار نه تنها ملاک مناسبی برای پرداخت یارانه معیشتی نیست بلکه دولت نیز نباید به این شاخص ها استناد کرده و یارانه نقدی مردم را بر اساس آن حذف کند.

وی اضافه کرد: مردم لایق این هستند که با تواضع به آنها خدمت کنیم اما ما این توجه به قشر محروم را نمی بینیم و از آن طرف به یکباره در اخبار می خوانیم که دولت خواستار استمرار معافیت مالیاتی اصحاب هنر و رسانه شده است اما اگر می خواهید معافیت مالیاتی را برای هنرمندان برقرار کنید برای آنهایی برقرار کنید که در دل شهرها به دور از امکانات و اعتبارات در حال خدمت به شهر و کشور خود هستند.

بنایی در ادامه با اشاره به نکاتی درباره حوزه انتخابیه خود خطاب به وزیر بهداشت گفت: از نهایی سازی مجتمع آموزش عالی سلامت در شهرستان بجستان و تخصیص پزشکان متخصص به بیمارستان آیت الله مدنی این شهرستان و تأمین اعتبار مرکز جراحی قلب باز و آنژیوگرافی تشکر می کنم و خواستار عملیاتی شدن سایر مصوبات این سفر هستم.

وی همچنین خطاب به وزیر راه اظهار داشت: از اجرای تعهدات به خصوص از سوی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور که فرودگاه گناباد را تا پایان سال آماده می‌کنند تشکر می‌کنم اما ۸ کیلومتر از جاده بجستان اجرا نشده است که نیازمند اعتبار بوده و همچنین بهسازی و اتمام روکش آسفالت بجستان-گناباد را نیز خواستاریم.

بنایی در ادامه خطاب به وزیر نفت بابت آغاز پروژه گازرسانی در روستاهای حوزه انتخابیه و واحدهای صنعتی و دامداری که نقش موثری در رونق تولید دارد تشکر کرد و افزود: به طور جد خواستار گازرسانی به سایر روستاهای منطقه هستم.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه خطاب به وزیر نیرو بیان داشت: بابت سفر به حوزه انتخابیه تشکر کرده و درباره انجام تعهدات در رابطه با مشکل آب شرب بجستان جدیت وزارتخانه را خواستارم.

وی همچنین خطاب به وزیر میراث فرهنگی بابت قرارگرفتن چند پروژه در حوزه میراث فرهنگی در لایحه بودجه ۹۹ برای اماکن تاریخی شهرستان بجستان تشکر کرده و خواستار ورود جدی تر به ایجاد منطقه گردشگری قنات قصبه شد و افزود: این قنات به عنوان تنها اثر ثبت شده در استان خراسان است همچنین توجه جدی به حوزه گردشگری کاخ بیدخت مد نظر مردم منطقه است.

بنایی همچنین خطاب به وزیر علوم اظهار کرد: از سفر وزیر به شهرستان تشکر کرده و با توجه به ظرفیت بالای علمی حوزه انتخابیه و درخواست نخبگان، اساتید، مسئولان و مردم شریف منطقه خواهان ارتقا مجتمع آموزش عالی گناباد به دانشگاه هستیم.

این عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در ادامه خطاب به شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: با توجه به خسارات سیل به منطقه بای نسبت به اجرای مصوبه سال ۹۵ اقدام شود به خصوص با توجه به نزدیکی ایام پایانی سال تذکر می دهم نظارت بیشتری بر قیمت ها و اجناس داشته و تمهیدات لازم برای پرداخت کمک های نقدی و بسته های حمایتی به دهک های پایین داشته باشند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به قرارگیری در آستانه برگزاری انتخابات مجلس خاطرنشان کرد: دشمن به عدم حضور ما در پای صندوق ها چشم دوخته که تردیدی نیست مردم بار دیگر با حضور فعال خود با وجود گله مندی از سوءمدیریت ها، به صحنه خواهند آمد و چشم دشمن را کور می کنند لذا نکند خدای نکرده در رقابت هایمان از مدار اخلاق دور شده و برای اثبات خود به نفی دیگران بپردازیم و تردیدی نیست که آنچه خیر باشد را خدای متعال برای این کشور و نظام مقدر خواهد ساخت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: