کد خبر: ۸۳۵۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۷
تعداد بازدید: ۲۰۵
ژوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای، به نمایندگی از سوی این اتحادیه از حکومت ایران خواست تا شمار دقیق کشته شدگان در اعتراضات آبان‌ماه را اعلام کند.

اروپا به مقامات ایران: شمار کشته‌ها را اعلام کنبدبه گزارش خبرداغ به نقل از برترین ها ، ژوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای، به نمایندگی از سوی این اتحادیه از حکومت ایران خواست تا شمار دقیق کشته شدگان در اعتراضات آبان‌ماه را اعلام کند.

در این بیانیه آمده است: «در هفته‌های گذشته مردم بسیاری در سراسر ایران از حق بنیادین خود برای تجمع و ابراز نارضایتی‌شان از وضعیت اقتصادی استفاده کردند. شواهد و مدارک نشان می‌دهد که با وجود درخواستهای مکرر برای خوشتن‌داری، نیروهای امنیتی ایران پاسخی نامناسب به این اعتراضات داده‌اند.»

 

در ادامه بیانیه آمده است: «ما از مقامات ایران می‌خواهیم با انجام تحقیقات شفاف و معتبر، تعداد کشته شدگان و دستگیرشدگان این اعتراضات را روشن کند و امکان دادرسی [عادلانه] برای همه زندانیان را فراهم آورد.»

در بیانیه به وضعیت اینترنت در ایران نیز اشاره شده و آمده است: «تصمیم ایران مبنی بر قطع امکان دسترسی به شبکه جهانی اینترنت برای مدتی بیش از یک هفته، مانع از برقراری ارتباط و گردش آزاد اطلاعات برای شهروندان ایران شد. این نقض آشکار آزادی بیان است.»

در این بیانیه آمده است« اتحادیه اروپا در تمام مبادلات دوجانبه خود با ایران به همۀ موضوعات نگران کننده از جمله موضوعات حقوق بشری توجه دارد و به این کار ادامه خواهد داد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: