کد خبر: ۸۳۵۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۱
تعداد بازدید: ۲۷۶
در بدو ورود به ایران مطرح شد؛
وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: سلیمانی ایشان استادی بودند که بارها به ایشان پیشنهاد شد به جای برگشت به کشور و زندانی ماندن در آنجا باقی بماند اما این استاد وطن پرست این کار را نکرد.

از پیشنهاد واشنگتن به دانشمند ایرانی تا خاطره سلیمانی از عصبانیت زندانبانان و قضات آمریکاییبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، محمدجواد ظریف شامگاه امشب در مراسم استقبال و ورود مسعود سلیمانی به کشور در فرودگاه مهرآباد، با تبریک روز دانشجو گفت: خوشحالیم در روز دانشجو یکی از بزرگترین اساتید کشور به میهن برگشت.

وی با بیان اینکه ۱۴ ماه دکتر سلیمانی استاد ارزنده کشورمان بدون هیچ دلیلی گروگان نیروهای آمریکایی بود، گفت: ایشان پس از گرفتن ویزا و دعوت رسمی برای انجام تحقیقات علمی در بالاترین مرکز دانشگاهی، دولت توسط آمریکا با ۵۰۰ مقاله علمی دستگیر شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه امروز برای ما در وزارت خارجه روز خوشحال کننده است که پس از ۱۴ ماه یک استاد دانشگاه به کشور و نزد خانواده برگشت اظهار داشت: ایشان استادی بودند که بارها به ایشان پیشنهاد شد به جای برگشت به کشور و زندانی ماندن در آنجا باقی بماند اما این استاد وطن پرست این کار را نکرد.

ظریف با ابراز خوشحالی مجدد نسبت به بازگشت سلیمانی به وطن تصریح کرد: به همسر خانواده و جامعه علمی کشور که پیگیر آزادی شان بودند تبریک می‌گویم و همچنین از شورای عالی امنیت ملی قوه قضاییه و دستگاه‌های امنیتی تشکر می‌کنم که تصویب کردند این مبادله با یک زندانی آمریکایی که به جرم جاسوسی در کشور زندانی بود صورت گیرد و بر اساس رأفت اسلامی او به آمریکا برگشته و این استاد ارجمند ارزنده به کشور بازگشته است.

وی افزود آقای سلیمانی ۱۴ ماه صبر و استقامت کردند نشان دادن ایرانی یعنی چه و حال فردا اولین سخنرانی‌شان را در دانشگاه انجام می‌دهند تا نشان دهند که یک دانشمند وطن پرست ایرانی نه دانشگاه نه تحقیق و این کشور را فراموش نمی‌کند.

وزیر امور خارجه درباره اقدام آمریکا در زندانی کردن این استاد هم خاطرنشان کرد: آمریکا در ۴۰ سال گذشته تلاش کرده جلوی ایران را بگیرد هدف فشار حداکثری هم گرفتن پیشرفت ایران است. من در ۵ ساعتی که افتخار همراهی این را داشتم به من گفتند بیشترین چیزی که زندانیان و قضات آمریکایی را عصبانی می‌کرد دستاوردهای علمی ایشان بوده و این یعنی علم و فناوری بزرگترین خار در چشم کسانی است که خوبی این مردمان را نمی‌خواهند.

سلیمانی: علت اصلی عصبانیت آمریکا پیشرفت‌های علمی ایران است

مسعود سلیمانی هم گفت: از زحمات پیگیری‌های دفتر مقام معظم رهبری، دولت، قوه قضاییه و به ویژه دکتر ظریف تشکر می‌کنم آنها زحمات زیادی کشیدند و ان‌شاالله که بتوانم جبران کنم.

وی ادامه داد: تصمیم گرفته بودم کار را کنار بگذارم اما به خاطر زحمات کشیده شده و پیگیری‌های انجام شده به ویژه از سوی دانشجویان چگونه می‌توانم کار نکنم. من فقط می‌توانم تشکر کنم.

این استاد دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به جایگاه پژوهش اظهار داشت: ممکن است برخی‌ها بگویند مقاله و کار پژوهشی چه ارزشی دارد اما من وقتی از پژوهش در آمریکا سخن می‌گفتم، پلیس، و زندانبانان و قضات آنقدر قرمز و عصبانی می‌شدند که من می‌فهمیدم علت اصلی عصبانیت آنها پیشرفت‌های علمی کشور است. آنها از دانش ما می‌ترسند نه از چیزهای دیگر. به همین خاطر ما باید در بحث‌های علمی خود را قوی کنیم تا آبرویی در دنیا داشته باشیم و بی‌تردید با دانشمندانی که داریم می‌توان خدمات ارزشمندی را انجام داد.

سلیمانی درباره اسارت خود در آمریکا هم تصریح کرد: هدف آمریکا دشمنی با مردم است. آنها دشمن شماره یک ایران و ایرانی هستند. وقتی مرا به زندان می‌بردند به دیگر زندانی‌ها می‌گفتند او تروریستی است که قصد بمب‌گذاری داشته است تا زندانی‌ها به من نزدیک نشوند اما دیگران هم این ادعا و اتهام را باور نکردند. من وقتی گفتم بیماران منتظر هستند، آنها می‌گفتند بمیرند اشکالی ندارد.

استاد دانشگاه افزود: در پایان مجدداً از رهبر انقلاب، دولت، قوه قضاییه و به ویژه دکتر ظریف تشکر می‌کنم که با توجه به مشکلاتی که دارند وقت خود را صرف من کردند. من امیدوارم با تحقیقاتم این زحمت‌ها را جبران کنم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: