کد خبر: ۸۳۵۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۶
تعداد بازدید: ۱۵۴
محمدعلی پورمختار گفت: من از حوزه انتخابیه بهار وکبودرآهنگ پا به انتخابات اسفند ماه خواهم گذاشت و هزینه‌های انتخابات را شفاف اعلام می‌کنم. من در دوره قبل ۳۰۰ میلیون تومان هزینه کردم اما این دوره بیش از ۱۰۰ میلیون بنا ندارم هزینه کنم.

پورمختار: بنا ندارم بیشتر از ۱۰۰ میلیون تومان برای انتخابات هزینه کنمبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، محمدعلی پور مختار عصر امروز شنبه با حضور در وزارت کشور برای ثبت نام در انتخابات دوره یازدهم مجلس درباره اولویت‌های مجلس آینده گفت: همانطور که رهبری فرمودند و بارها هم به مجلس دهم تذکر دادند و به همه مسئولان گفتند اولویت ما بحث اقتصاد است.

وی ادامه داد: رونق تولید، حمایت واقعی از تولیدکننده، امنیت سرمایه‌گذاری، تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و مقابله جدی با تحریم و استفاده از ظرفیت‌های داخلی، از پیش رو برداشتن موانع تولید از اولویت‌های اصلی مجلس یازدهم است. باید افرادی وارد مجلس شوند که درک کنند که در جنگ اقتصادی هستیم. متاسفانه بعضی‌ها چنین اعتقادی ندارند که باعث شده است نتوانند به وظیفه خود به درستی عمل کنند.

پورمختار درباره عملکرد مجلس دهم گفت: مجلس دهم یک سری قوانین را در مسائل اقتصادی تصویب کرد که این. ها قوانین خوبی بود، بحث رفع موانع تولید، استفاده حداکثری از توان تولید داخلی، قانون برنامه ششم که واقعا به رغم اینکه دولت اعتقادی نداشت مجلس ورود کرد و قانون جامعی را نوشت که مورد رضایت رهبری قرار گرفت اما به هر صورت با توجه به شرایط سختی که پیش رو بود در حوزه اشتغال و معیشت ضعیف وارد شد. امیدواریم در چند ماه باقی مانده قوانین خوبی را تصویب کند و ادامه‌اش را در مجلس یازدهم ببینیم.

وی درباره ترکیب مجلس یازدهم گفت: تجربه برای قانون‌گذاری خیلی مهم است صرف داشتن مدرک که همه دارند حتی در سطوح و مقاطع بالا ولی به نظر من کفایت نمی‌کند. ما نیازمند این هستیم که خود آنها امور مختلف را تجربه کرده باشند و درک درستی از مسائل گوناگون داشته باشند و بتوانند واقعا کار کنند و وقت بگذارند، مطالعه داشته باشند و با فعالان مختلف نشست و برخاست داشته باشند.

این نماینده مجلس دهم گفت: دوره اولی‌ها معمولا با مجلس آشنایی ندارند و همچنان که ما داشتیم تعدادی را در دوره اول مجلس دهم که نگاهی از بیرون به مجلس داشتند که با ذهنشان متفاوت بود که با ورود به مجلس حال که مجلس در حال اتمام است می‌گویند ما اشتباه کردیم و نباید به مجلس می‌آمدیم و مجلس جایگاه ما نیست و نمی‌توانیم با این شکل مجلس را پیش ببریم.

وی ادامه داد: مجلس محل تضارب افکار و آرا و مسائل سیاسی در حداکثر خود است و هم اینکه باید به صورت دسته جمعی تصمیم گرفته شود. اگر قانونی بخواهد تصویب شود حداقل باید ۱۴۰ نفر را با خود همراه کنیم یا در کمیسیون اکثریت آن را تصویب کنند بنابراین پیشبرد کار سخت است و اگر هم گره بخورد به فراکسیون و مسائل سیاسی، آن زمان سخت‌تر است. امیدوارم مجلس آینده مجلسی کاری باشد و نگاه به مسائل اجرایی و حل مشکلات کشور داشته باشد.

این نماینده مردم مجلس دهم درباره شفافیت آرای نمایندگان گفت: من شفایت را یک اصل می‌دانم و خوب هم می‌دانم و موافق هم بودم اما در مجلس با قانون آیین نامه داخلی مواجه هستیم که آنجا گفته شده که آرا محرمانه است و تعداد ۸۰ نفری که موافق آن بودند و اعلام داوطلبی کردند برای اظهار آرا نتوانستند کاری بکنند. امیدواریم در این زمان باقی مانده یا اگر هم نشد در مجلس یازدهم هم اصلاح و مصوب شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این الان هم لایحه شفافیت را دولت فرستاده و در کمیسیون قضایی در حال بررسی است که آن هم در مجلس دهم به نتیجه برسد در مجلس یازدهم دیگر مشکل نخواهیم داشت.

پورمختار گفت: من از حوزه انتخابیه بهار وکبودرآهنگ پا به انتخابات اسفند ماه خواهم گذاشت و هزینه‌های انتخابات را شفاف اعلام می‌کنم. من در دوره قبل ۳۰۰ میلیون تومان هزینه کردم اما این دوره بیش از ۱۰۰ میلیون بنا ندارم هزینه کنم چرا که شناخت کافی هست و ضرورتی به تبلیغات زیاد نیست و با اعلام شماره حسابی در این زمینه روشنگری‌های لازم را انجام می دهم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: