کد خبر: ۸۳۵۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲
تعداد بازدید: ۱۳۶
مشاور سابق کمیته دموکراتیک مجلس نمایندگان ایالات متحده استیضاح را مشکلی بزرگ برای ترامپ دانست و گفت: اکنون سرنوشت ترامپ و ادامه روابط او و ایران به استیضاح بستگی دارد. ترامپ به شدت نگران استیضاح است. اگر پشتیبانی زیادی از وی صورت نگیرد اوضاع برای او از کنترل خارج می‌شود و این موضوع برای ترامپ نگران‌کننده است.

ترامپ شرایط ایجاد اعتراض‌ها در ایران را فراهم کرد/ شرایط رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید سخت و پیچیده شده استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا،  راس بیکر (Ross K. Baker) استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه روتگرز است. وی به صورت تخصصی در حوزه‌های روابط بین‌الملل و دولت آمریکا تحقیق و بررسی کرده است. بیکر همچنین مقاله‌نویس «لس آنجلس‌تایمز» و «نیوزدی» است و همکاری‌ زیادی با سایر مجلات معروف و حرفه‌ای دارد. وی پیش از این به عنوان مشاور در کمیته دموکراتیک مجلس نمایندگان ایالات متحده و مشاور ارشد سناتور پاتریک جی لیی و چاک هگل مشغول به کار بوده است.

وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را درباره تنش‌های میان ایران و آمریکا مطرح کرده است:

شرایط ترامپ در کاخ سفید سخت و پیچیده شده است

راس بیکر در ابتدا در مورد شرایط ترامپ در کاخ سفید گفت: ترامپ در شرایط پیچیده و سختی در کاخ سفید قرار گرفته است پرزیدنت ترامپ اکنون کاملاً درگیر تحقیقات سخت و شدید استیضاح است.

وی افزود: این امر احتمالاً ممکن است به دو اتفاق  منجر شود؛ او از هرگونه درگیری با ایران مانند کره شمالی اجتناب خواهد کرد یا اینکه این بحران را افزایش می‌دهد و با ایران یا کره شمالی درگیری‌های موجود را شدت می‌بخشد. 

ترامپ با تحریم‌ها شرایط ایجاد اعتراض‌ها در ایران را فراهم کرد

ترامپ از اعتراض‌ها در ایران خوشحال بود

این استاد دانشگاه در مورد اعتراض‌ها در ایران گفت: تحریم‌ها بر مردم عادی فشار وارد کرده است. ترامپ با تحریم‌ها شرایط اعتراض‌ها در ایران را فراهم کرد. من فکر می‌کنم ترامپ از اعتراض‌ها به افزایش قیمت بنزین در ایران بسیار خوشحال بود. شرایط ترامپ در حال حاضر عادی نیست. ترامپ اکنون با شرایط سخت استیضاح و توجه‌ها بر خود مواجه است. بنابراین نمی‌تواند از این اعتراض‌ها برای اهداف خود استفاده کند.

ترامپ به شدت نگران استیضاح است

راس بیکر تاکید کرد: اکنون سرنوشت ترامپ و ادامه روابط او و ایران به استیضاح بستگی دارد. ترامپ به شدت نگران استیضاح است. اگر پشتیبانی زیادی از وی صورت نگیرد اوضاع برای او از کنترل خارج می‌شود و این موضوع برای ترامپ نگران‌کننده است. 

ترامپ خواهان حمایت کامل جمهوری خواهان از خود است

وی در ادامه افزود: همه چیز به حمایت جمهوری‌خواهان از ترامپ بستگی دارد. اگر جمهوری خواهان از او حمایت کنند شاید به دنبال مقابله با دیگر کشورها هم باشد و درگیری‌های نظامی با دیگران را آغاز کند.

احتمال درگیری نظامی میان ایران و آمریکا وجود ندارد

استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه روتگرز هم چنین در مورد احتمال درگیری نظامی میان ایران و آمریکا گفت: با توجه به شرایط و مشکلات ترامپ در حوزه سیاست من احتمال درگیری میان ایران و آمریکا را بعید می‌دانم و معتقدم فعلا آمریکا ایران را رها می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: