کد خبر: ۸۳۵۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
تعداد بازدید: ۲۳۶
رسانه های آمریکا به نقل از مقام‌های این کشور از افزایش تهدید ایران علیه منافع واشنگتن در خاورمیانه خبرداده‌اند و گفته‌اند ایران مخفیانه در عراق یک زرادخانه از موشک‌های کوتاه‌برد خود ایجاد کرده است.

گزارش رسانه‌های آمریکایی از انبار مخفی موشک‌های ایران در عراقرسانه های آمریکا به نقل از مقام‌های این کشور از افزایش تهدید ایران علیه منافع واشنگتن در خاورمیانه خبرداده‌اند و گفته‌اند ایران مخفیانه در عراق یک زرادخانه از موشک‌های کوتاه‌برد خود ایجاد کرده است.

 

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارش دراین باره مدعی شد: ایران "با استفاده از ادامه هرج و مرج در عراق" زرادخانه ای مخفی از موشک های کوتاه برد خود در عراق راه انداخته است. 

 

نیویورک تایمز به نقل از مقام های نظامی و امنیتی آمریکا این کار را بخشی از تلاش های ایران برای اعمال نفوذ و ایجاد ارعاب در خاورمیانه خوانده است.

 

الیسا سولتکین، نماینده دموکرات مجلس آمریکا به این روزنامه گفته است" کسی به این که در سال گذشته ایران موشک‌های بالستیک خود را به عراق برده تا بتواند خشونت را در منطقه بگستراند به اندازه کافی توجه نمی‌کند."

 

به گفته این نماینده مجلس آمریکا: هرج و مرج و نابسامانی در دولت مرکزی عراق ایران را در بهترین موقیعت برای سوءاستفاده از ناآرامی‌ها در عراق قرار داده است.

 

سولتکین از کارشناسان سابق خاورمیانه سی.آی.ای، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا بوده که در عراق نیز فعالیت داشته است. او همچنین عضویت در تیم امنیت ملی جورج دبلیو بوش و باراک اوباما روسای جمهوری سابق آمریکا را در کنار سمت‌های مدیریتی مختلف در پنتاگون در کارنامه خود دارد.

 

نیویورک تایمز به نقل از مقام‌های امنیتی آمریکا نوشته است: این زرادخانه تهدیدی برای اسراییل و عربستان سعودی، متحدان آمریکا در منطقه است.

 

نیویورک‌تایمز در بخشی دیگری از گزارش روز چهارشنبه سیزدهم آذرماه خود نوشت: به رغم استقرار نیروهای تازه ایالات متحده در منطقه، ارزیابی‌های جدید اطلاعاتی از انبار موشک‌های ایران در عراق نشان می‌‌دهد که تلاش‌های آمریکا برای جلوگیری از اقدامات ایران تا اندازه زیادی ناکام بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: