کد خبر: ۸۳۵۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۹
تعداد بازدید: ۱۳۳
جلال میرزایی:
جلال میرزایی گفت: در حال حاضر عملا مجلس در حوزه نظارتی تاثیر و نفوذ موثر و مفیدی ندارد و عملا نوعی لابی‌گری معطوف به منافع مبهم ایجاد می‌شود.

مجلس در حوزه نظارتی تاثیر و نفوذ موثر و مفیدی نداردبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا،  جلال میرزایی نماینده مردم ایلام در مجلس دهم در حاشیه ثبت‌نام خود در وزارت کشور با بیان اینکه هنوز بحث در مورد اینکه چه کسی در لیست قرار می‌گیرد یا نمی‌گیرد، زود است و زمانی که کاندیداها صلاحیت‌شان تایید شود دور هم جمع می‌شوند و تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی افزود: بر اساس توافق یک نفر یا دو نفر در انتخابات شرکت می‌کند یا متناسب با شرایط حوزه انتخابیه راهکاری ارائه می‌شود.

نماینده مردم ایلام درباره اولویت‌های مجلس یازدهم گفت: اولویت باید در تغییر ساختار مجلس باشد برای اینکه کارآمد شود و این تغییر ساختار باید با نگاه به دو وظیفه اصلی مجلس یعنی نظارت و قانون گذاری باشد.

میرزایی با بیان اینکه در حال حاضر عملا مجلس در حوزه نظارتی تاثیر و نفوذ موثر و مفیدی ندارد، بیان کرد: به اسم نظارت کارهایی نظیر استیضاح و یا سوال انجام و مطرح می‌شود اما چون در یک اتاق‌فکر و بر اساس و مبنای داده‌های واقعی تصمیمات گرفته نمی‌شود عملا نوعی لابی‌گری معطوف به منافع مبهم ایجاد می‌شود.

وی تاکید کرد این باعث می‌شود تعداد زیادی استیضاح صورت بگیرد اما هیچ کدام منجر به نتیجه نشود که دلیل آن هم ضعیف بودن مبانی اسیضاح است و همین باعث می‌شود که جامعه هم به مجلس بدبین شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: