کد خبر: ۸۳۴۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۲
تعداد بازدید: ۲۴۳
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت که از ابتدای شیوع آنفلوآنزا در استان تاکنون ۵ نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

مرگ ۵ نفر بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا در گلستانبه گزارش خبرداغ ، سراج الدین عارف نیا روز دوشنبه در نشست خبری با موضوع پیشگیری و کنترل آنفلوآنزا در گلستان اظهار داشت: تاکنون ۷۲۵ نفر با احتمال ابتلا به بیماری آنفلوآنزا به تشخیص پزشک و یا ابراز نگرانی خانواده ها در مراکز درمانی استان بستری شدند که از این تعداد آزمایش ۴۷ مورد مثبت بود.

وی بیان کرد: بیشتر افراد درگیر بیماری آنفلوآنزا در گلستان که ۴۱۶ نفر آنان زن بودند را شهروندان دارای سابقه بیماری با ۳۰ درصد، بالای ۶۵ سال با ۲۴ درصد و زیر ۵ سال با ۱۸ درصد تشکیل می دهند.

 

عارف نیا با بیان اینکه گلستان از لحاظ شیوع بیماری آنفلوآنزا جزو ۵ استان اول کشور است گفت که کمبود دارو برای مقابله با این بیماری در استان وجود ندارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم در این نشست خبری گفت: ۱۰ درصد تخت مراکز درمانی دولتی استان برای بستری و مداوای بیماران مشکوک یا قطعی آنفلوآنزا در نظر گرفته شده و مراکز درمانی بخش خصوصی هم مکلف به بسیج امکانات خود شده اند.

عباس بدخشان افزود: ۴۰ تخت بیمارستان ۵ آذر و بخش عفونی بیمارستان صیاد گرگان برای مقابله با بیماری آنفلوآنزا و مداوای مبتلایان در نظر گرفته شد.

آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نداریم

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی گلستان هم گفت : تاکنون گزارشی از وجود کانون آلوده به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این استان دریافت نشده اما گروه های پایش این اداره کل رصد خود را با دقت انجام می دهند.

 

محسن عبدل‌وند افزود: گلستان به دلیل پذیرا بودن پرندگان مهاجر مستعد شیوع آنفلوآنزای پرندگان است که لازم است شهروندان ضمن خودداری از خرید مرغ زنده از مراکز عرضه حاشیه شهرها یا بازار محلی، به بازارچه های پرندگان وحشی نزدیک نیز نشوند.

صدور پروانه شکار پرندگان ممنوع است

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان هم در این نشست خبری گفت: طبق مصوبه شورای امنیت غذایی استان، صدور پروانه شکار پرندگان تا اطلاع بعدی ممنوع است.

محمدرضا کنعانی افزود: پایش پرندگان مهاجر در استان توسط گروه های محیط بانی این اداره کل انجام می شود.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده تلفات پرندگان مهاجر با شماره ۱۵۴۰ تماس و موارد را گزارش کنند.

ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: