کد خبر: ۸۳۴۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶
تعداد بازدید: ۲۷۳
پلیس هنگ کنگ وارد ساختمان‌های وابسته به دانشگاه پلی‌تکنیک این شهر شد که اکنون از معترضان تخلیه شده است.

پلیس هنگ کنگ وارد دانشگاه تحت محاصره این دولتشهر شدبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس هنگ کنگ روز پنج‌شنبه ۲۸ نوامبر پس از ۱۱ روز محاصره وارد محوطه دانشگاه ویران شده این شهر شد تا جمع آوری کوکتل مولوتف‌ها و سایر مواد خطرناک رها شده توسط معترضان دموکراسی‌خواه را آغاز کند. زمانی که درگیری‌های شدیدی بین معترضان و پلیس رخ داد، دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ (پلی یو) قطب تجمع معترضان در روزهای ۱۶ و ۱۷ نوامبر بود.

معترضان با تیرکمان و کوکتل مولوتف‌ مسلح بودند و نیروهای امنیتی با گلوله‌های لاستیکی، گاز اشک آور و ماشین آب‌پاش پاسخ آن‌ها را می‌دادند. این درگیری‌ها که خشن‌ترین درگیری از آغاز اعتراضات در ماه ژوئن بود، به محاصره دانشگاه پلی‌تکنیک منجر شد و صدها نفر از معترضین در محوطه این دانشگاه بزرگ که توسط نوار پلیس محاصره شده بود، گیر افتادند.

تعداد زیادی از آنها قبل از اینکه توسط پلیس متوقف شوند تسلیم شدند، در حالی که افراد دیگری موفق شدند توسط طناب یا از طریق فاضلاب فرار کنند. در روزهای اخیر به نظر می‌رسید همه آنها ناپدید شده‌اند. کارمندان دانشگاه گفتند که تنها یک نفر را پیدا کردند و روزنامه نگاران در ۴۸ ساعت گذشته شاهد حضور چشمگیری از معترضان نبودند.

صبح پنج‌شنبه، وقتی پلیس و آتش‌نشانان پس از ۱۱ روز محاصره وارد محوطه دانشگاه شدند، هیچ کس در آنجا حضور نداشت. پلیس ضد شورش شروع به جمع‌آوری ده‌ها بمب آتش زا و بطری‌های مواد شیمیایی که از آزمایشگاه‌های دانشگاه به سرقت رفته بود، کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: