کد خبر: ۸۳۳۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
تعداد بازدید: ۲۹۹
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: محور اصلی نزاجا ارتقای تحرک است و ما یگان‌های واکنش سریع را به وجود آورده‌ایم.

امیر حیدری: توانسته‌ایم در حوزه جنگ الکترونیک ظرفیت مطلوبی را در یگان‌های نزاجا ایجاد کنیمبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا،‌ در حاشیه همایش مسئولان مجتمع‌های فرهنگی نزاجا که در ستاد این نیرو برگزار شد، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: طرح‌های تحولی عمیقی در نیروی زمینی انجام شده است و همه یگان‌های نیروی زمینی متناسب با رصدی که از تهدید‌ها داریم در ماهیت و هویت متحول شدند.

وی ادامه داد: در کنار این تحول بزرگ که در ساختار نیروی زمینی محوری رخ داد، نیازمند این هستیم به طور مستمر تجهیزات نوین و به روز را که پاسخگوی نیاز‌های عملیاتی باشد، در چرخه دفاعی استفاده کنیم.

سرتیپ حیدری با اشاره به مولفه تحرک در نیروی زمینی ارتش گفت: امروز محور اصلی نزاجا ارتقای تحرک است، یگان‌های واکنش سریع و یگان‌های متحرک هجومی را به وجود آورده‌ایم که تحرک و چابکی ویژگی ذاتی یگان‌هاست.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطر نشان کرد: در اجرای طرح ساختاری نزاجا، یکی از تجهیزات دفاعی و به روز که هم در بعد جمع‌آوری اطلاعات و هم در بعد انجام عملیات‌های مختلف بهره‌برداری می‌شود، «پهپاد» است که در انواع مختلف با برد‌های عملیاتی متفاوت در یگان‌های نیروی سازمان دهی شده است و همچنین روز به روز در حال تجهیز و توسعه این یگان‌ها به بهترین و کارآمد‌ترین نوع پهپاد‌ها هستیم و در حوزه فناوری پهپاد نیز تقریبا به خودکفایی دست یافته‌ایم.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری بیان کرد: بهترین مژده به ملت عزیز این است که فناوری تولید و در اختیار گرفتن پهپاد‌های بومی شده در نیروی زمینی، مربوط به متخصصان داخلی نزاجا است و با قابلیت‌های خوبی که در نیروی انسانی داریم، توانسته‌ایم در عرصه تولید و به خدمت گیری پهپاد در ابعاد و مقیاس مختلف عملیاتی، به این فناوری دست یابیم و در سایر تجهیزات به ویژه در حوزه جنگ الکترونیک نیز توانسته‌ایم، ظرفیت مطلوبی را در یگان‌های نزاجا ایجاد کنیم.

سرتیپ حیدری با اشاره به مولفه تحرک در نیروی زمینی ارتش گفت: امروز محور اصلی نزاجا ارتقا تحرک است ما یگان‌های واکنش سریع و یگان‌های متحرک هجومی را به وجود آورده‌ایم، که تحرک و چابکی ویژگی ذاتی یگان‌هاست.

وی تاکید کرد: یگان متحرک هجومی یگانی است که حداکثر قدرت تحرک و تهاجم در آن نهادینه شده است و می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان خودش را به منطقه تهدید برساند.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری گفت: در مجموع، نزاجا، نیروی متحرک هجومی و واکنش سریع است که ان‌شاءالله بتواند در مقابل عملیات‌هایی که پیش بیاید، پاسخگو باشد و پاسخ دندان شکنی به تهدید‌های دشمنان اسلام بدهد.

سردار سرتیپ دوم دهقان جانشین سازمان امور فرهنگی خانواده‌های سپاه پاسداران در همایش مسئولان مجتمع‌های فرهنگی کوی‌های سازمانی نیروی زمینی گفت: اختلاف‌های زوجین و افسردگی دو عامل مهم آسیب‌های روحی و روانی در سطح جامعه است.

وی با اشاره به راهکار‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی در سطح نیرو‌های مسلح افزود: برابر بررسی ها؛ آسیب‌های اجتماعی در نیرو‌های مسلح بسیار کمتر از دیگر بخش‌های جامعه است.

سردار سرتیپ دوم دهقان تصریح کرد: راهکار‌های متنوع و متعددی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها راه اندازی مراکز مشاوره خانواده است که عامل مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی، روانی و روحی است.

وی تاکید کرد: در این مراکز تمام تلاش ما این است که مشاوره‌های تخصصی را برای فرزندان و خانواده در حوزه تحصیل، ازدواج، معنویت محوری و... در نظر بگیریم.

سردار دهقان ادامه داد: بسته‌های اطلاعاتی با محتویاتی که شایسته کارکنان نیرو‌های مسلح و خانواده‌های آن‌ها باشد، تهیه شد که با دادن آن‌ها به خانواه‌ها می‌توان با آسیب شناسی‌های موجود مقابله کرد.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌ها سهم به سزایی در کنترل آسیب‌ها دارند، خاطر نشان کرد: مشارکت جویی و حضور همسران در مراکز در نظر گرفته شده می‌تواند از انتقال آسیب جلوگیری کند، امروز خانواده‌ها بیشترین بازدهی را در امر جلوگیری از هجمه‌های فرهنگی دارند.

وی فضای مجازی را یکی از مهمترین بستر‌هایی که می‌تواند یک جامعه را تحت شعاع قرار دهد، برشمرد و گفت: فضای مجازی ظرفیت بسیار مناسبی است که هم علیه انقلاب و هم به نفع انقلاب است، ولی باید به نحوی در این حوزه حضور داشت تا بتوانیم از ظرفیت موجود به نفع خود استفاده کنیم و تمام تلاش ما باید این باشد تا جوانان را در حوزه فضای مجازی به نحو مطلوبی ساماندهی کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: