کد خبر: ۸۳۳۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۳
تعداد بازدید: ۳۲۱
آیین اختتامیه دومین جشنواره موسیقی کیش با حضور دکتر مظفری و جمعی از پیشکسوتان و هنرمندان موسیقی ایران به کار خود پایان داد.

دومین جشنواره موسیقی کیش به ایستگاه آخر رسیدبه گزارش خبرداغ به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزادکیش، آیین اختتامیه دومین جشنواره موسیقی کیش با حضور دکتر مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، رییس موزه موسیقی ایران، دبیر جشنواره موسیقی نواحی ایران، دکترکیوان ساکت از اساتید موسیقی کشور، جمعی از مسئولان محلی و کشوری، هنرمندان و ساکنان جزیره مرجانی و با اجرای ویژه گروه‌های منتخب، شامگاه جمعه یکم آذر در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد

مسعود رهبری مدیر هنری معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و رئیس دومین جشنواره موسیقی کیش در این مراسم با تقدیر از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و تمامی مسئولان و دست اندرکاران برگزاری این جشنواره با اشاره به محدود جغرافیایی جشنواره نسبت به سال گذشته که اختصاص به کلاسیک ایران داشت افزود: با توجه به محدودیتی که برای این دوره از جشنواره در نظر گرفته شده بود تصور می شد استقبال مانند دوره قبل نباشد اما به همان میزان شاهد استقبال گروه های موسیقی سواحل جنوب با ارسال آثاری فاخر بودیم که انتخاب از میان آنان را بسیار دشوار می کرد.

وی با اشاره به تفاوت های این دوره از جشنواره نسبت به دوره گذشته عنوان کرد: یکی از وجوه تمایز جشنواره دوم و اول در زمینه و عنوان برگزاری بود که در جشنواره دوم تنها به سواحل جنوب اختصاص داشت و وجه تمایز جشنواره دوم در نحوه اجرا بود که تنها در یک روز اجرا نشد و تلاش شد تا با حضور گروه های موسیقی در مناطق مختلف مانندخانه بومیان، بندرگاه و فرودگاه اجراها در منظر گردشگران و کیشوندان قرار گیرد.

رهبری، با تقدیر از حامیان جشنواره موسیقی کیش خاطر نشان کرد: در جشنواره اول 70 درصد حمایت ها توسط سازمان و 30 درصد توسط بخش خصوصی انجام شد اما در جشنواره دوم تلاش شد تا در روندی متفاوت 70 درصد حمایت از سوی بخش خصوصی صورت بپذیرد و 30 درصد توسط سازمان انجام شد و علاوه بر این سازمان منطقه آزاد کیش نقش ناظر را در این دوره برعهده داشت.

همچنین حمید هادی دبیر هنری جشنواره نیز در این آیین با تقدیر از مسئولان و حامیان جشنواره، گروه های برگزیده و شرکت کنندگان در آن افزود: این حضور و استقبال گسترده ما را برآن داشت تا گام های بعدی را محکم تر برداشته و خود را آماده جشنواره ای وزین تر کنیم.

به گفته دبیر هنری جشنواره موسیقی کیش، جشنواره سوم موسیقی کیش با عنوان جشنواره موسیقی خیابانی برگزار خواهد شد.

در این جشنواره از گروه های برگزیده به دلیل فاخر بودن و زیبایی هر سه اثر به طور مساوی تقدیر و از اعلام گروه ها به صورت گروه های اول تا سوم پرهیز شد.

همچنین از گروه های میهمان، گروه موسیقی بومیان جزیره، کیو 28 و کیش مهر و حامیان جشنواره با اهداء لوح و تندیس جشنواره تقدیر شد.

اجرای قنبر راستگو یکی از نوازندگان مطرح ساز جفتی در ایران و جهان و تقدیر دکتر مظفری از وی در این مراسم از جمله برنامه های شب اختتامیه دومین جشنواره موسیقی کیش بود که با استقبال حاضران در جلسه همراه بود.

همچنین در این آیین کیوان ساکت نوازنده و آهنگساز مطرح کشورمان نیز با نوازندگی سه تار، حاضران را به وجد آورد.

دومین جشنواره موسیقی کیش با عنوان« موسیقی سواحل جنوب ایران، خلیج فارس تا دریای عمان» از 30 آبان تا یکم آذر در جزیره کیش برگزار شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: