کد خبر: ۸۳۳۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷
تعداد بازدید: ۲۱۵۸
همیشه دریافت یک پیشنهاد شغلی هیجان‌انگیز است، ولی گاهی اوقات این هیجان می‌تواند منجر به تصمیم‌گیری عجولانه شود. شما نباید پیش از فکر کردن کامل درباره شغل پیشنهادی، با پذیرش آن موافقت کنید و سریعا جواب مثبت بدهید. بهتر است فورا به مدیر اجرایی شرکت پیشنهاددهنده کار جدیدتان پاسخ نداده و از آن‌ها بازه‌ای ۴۸ تا ۷۲ ساعت برای بررسی و ارزیابی این پیشنهاد شغلی زمان بگیرید.

میثاق محمدی‌زاده: همیشه دریافت یک پیشنهاد شغلی هیجان‌انگیز است، ولی گاهی اوقات این هیجان می‌تواند منجر به تصمیم‌گیری عجولانه شود.

شما نباید پیش از فکر کردن کامل درباره شغل پیشنهادی، با پذیرش آن موافقت کنید و سریعا جواب مثبت بدهید. بهتر است فورا به مدیر اجرایی شرکت پیشنهاددهنده کار جدیدتان پاسخ نداده و از آن‌ها بازه‌ای ۴۸ تا ۷۲ ساعت برای بررسی و ارزیابی این پیشنهاد شغلی زمان بگیرید.

بهتر است تحت فشار تصمیم نگیرید و با بررسی همه جوانب قضیه، اطمینان حاصل کنید که واقعا شغل مناسبی برای شما است و ضمن اینکه تصمیم درستی می‌گیرید؛ در کار جدید موفق خواهید شد.

برای کمک به تصمیم‌گیری بهتر شما، پیشنهاد می‌کنیم پیش از جواب دادن به پیشنهاد جدید شغلی، این ۴ پرسش را از خود بپرسید:

۱. آیا می‌توانم حداقل دو سال در این شغل و شرکت بمانم؟

پیش از اینکه یک پیشنهاد شغلی را بپذیرید؛ این ۴ پرسش را از خودتان بپرسید

شغل یک تعهد بلندمدت است. اینکه تصور کنید باید یک سال در این شغل بمانید؛ مطلقا اشتباه است. شما باید در ابتدا، شغلی را بپذیرید و مسیر کاری جدیدی را انتخاب کنید که مطمئن باشید می‌توانید چندین سال در آن بمانید.

شما نمی‌توانید هر سال به دنبال شغل و شرکت جدیدی باشید و شرکت‌ها هم نمی‌توانند هر سال نیروی جدیدی استخدام کنند. بنابراین؛ بررسی کنید چند سال در شغل و شرکت جدید دوام می‌آورید و در ساختن آینده آن شرکت نقش دارید.

شغلی را بپذیرید که مطمئن باشید حداقل دو سال در آن سمت کار می‌کنید.


۲. چرا این پیشنهاد را قبول می‌کنم؟

پیش از اینکه یک پیشنهاد شغلی را بپذیرید؛ این ۴ پرسش را از خودتان بپرسید

هیچ پاسخ درست یا غلطی برای این سوال وجود ندارد. شما باید یک تصمیم مناسب برای خودتان بگیرید و پرسیدن این سوال کمک‌تان می‌کند تشخیص دهید آیا واقعا تصمیم درستی می‌گیرید یا خیر!

به این موضوع فکر کنید که چگونه شغل جدید به شما کمک می‌کند در حرفه و صنعت خود پیشرفت کنید یا به اهداف خود برسید. پذیرش این شغل چه مزایای دیگری برای شما دارد.

بحث درآمد و پول مهم است و نمی‌توانید آن را نادیده بگیرید. آیا درآمدی مناسب نیازتان خواهید داشت؟ اگر از همان ابتدا به خاطر مسایل مالی جواب منفی بدهید بسیار بهتر است تا اینکه پس از چند ماه با مدیران خود به مشکل بخورید و بعد به خاطر درآمد ناکافی شغل جدید را رها کنید.

باید دلایل روشن و قطعی محکمی برای پذیرش شغل جدید داشته باشید. اولویت‌های هر فردی در انتخاب شغل متفاوت است و فقط خود شما هستید که باید تشخیص دهید کدام پیشنهاد کاری برای شما مناسب است.


۳. آیا سر حقوق و مزایا مذاکره کردم؟

پیش از اینکه یک پیشنهاد شغلی را بپذیرید؛ این ۴ پرسش را از خودتان بپرسید

مهم نیست کار پیشنهادی به شما چقدر عالی است یا شما چقدر هیجان‌زده هستید. همیشه باید مسایل مالی و مزایای کار را بررسی و روی آن‌ها مذاکره کنید.

منظور از مذاکره، صحبت درباره چیز‌های فراتر از حقوق است. اینکه در کار جدید چقدر انعطاف‌پذیری دارید؛ چند روز مرخصی دارید و چه زمان‌هایی تعطیل هستید. آیا می‌توانید برخی کار‌ها را در خانه یا بیرون از شرکت دنبال کنید و دیگر لازم نباشد هر روز به دفتر شرکت بیایید؟

همه انتظاراتی که از شغل جدید دارید را روی کاغذ نوشته و اولویت‌بندی کنید. بعد باید برای هر کدام از آن‌ها صحبت و مذاکره کنید. شاید برخی از آن‌ها خودخواهانه و خنده‌دار باشند، ولی بهتر است همان ابتدا میان طرفین مطرح و درباره‌شان تصمیم‌گیری شود.


۴. اگر این پیشنهاد را رد کنم؛ چه اتفاقی می‌افتد؟

پیش از اینکه یک پیشنهاد شغلی را بپذیرید؛ این ۴ پرسش را از خودتان بپرسید

گاهی اوقات بهترین تصمیم موافقت با یک پیشنهاد جدید نیست. بررسی کنید اگر این پیشنهاد را رد کنید؛ چه اتفاقی می‌افتد؟ یا بهتر بگوییم چقدر متضرر می‌شوید و چه چیز‌هایی از دست می‌دهید.

آیا شما باید شغل فعلی خود را ادامه دهید یا یک پیشنهاد جدید دیگر منتظر شما است؟ چقدر طول می‌کشد تا دوباره چنین پیشنهاد کاری هیجان‌انگیزی به شما شود؟ آیا باید دنبال کار باشید در حالی‌که فرصت‌های کاری محدود و انگشت‌شماری در بازار برای شما هست؟ وضعیت مالی شما در ماه‌های آینده چگونه خواهد بود؟

پاسخ‌های مثبت و منفی شما به این پرسش‌ها می‌تواند کمک کند تا فرآیند پذیرش یک پیشنهاد شغلی را درست طی کنید و مطمئن باشید همه جوانب کار و موضوع‌ها پیش و پس آن را بررسی کردید یا حداقل یک بار آن‌ها را در ذهن‌تان مرور کردید.

منبع: یک پزشک

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: