کد خبر: ۸۳۳۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۴
تعداد بازدید: ۲۶۱
نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با ابراز تاسف شدید از وقایع دلخراش اخیر که به بهانه اجرای طرح افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین در برخی نقاط کشور از جمله خوزستان به وقوع پیوست بیان کرد: مطالبات به حق مردم باید در بستر قانونی پیگیری شود درغیر این صورت کشور به سمت هرج و مرج ، ناامنی و اغتشاش پیش خواهد رفت و این چیزی است که دشمنان قسم خورده ملت ایران دنبال آن بوده و برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالنبی موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان سه‌شنبه شب در نشست هم افزایی ائمه جماعات و مسئولان هیات‌های مذهبی‌ خوزستان در سرسرای اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان در اهواز با محکومیت شدید حرکت های عوامل اغتشاشگر و پشت پرده جریان های اخیر که منجر به آسیب رسیدن به اموال عمومی و خصوصی مردم در برخی استان های کشور شد افزود: هیچ عقل سلیمی این حرکت ها را نمی پسندد چون اینها به ضرر کشور ، نظام اسلامی و مردم است.

وی با بیان اینکه وقایع دلخراش اخیر امنیت عمومی مردم را نشانه‌ رفت و دشمن از آن نه تنها سوء استفاده کرد بلکه عوامل اغتشاش گر را تشویق و وقیحانه از آنان حمایت کرد بیان کرد: این بار نیز تیر دشمنان به سنگ خواهد خورد و به اهداف خود نخواهند رسید چون ملت ما بصیر و آگاه است و به دام دشمن نمی‌افتاد.

امام جمعه اهواز با اشاره به تعرض اخیرعوامل آشوب گر و شرور به مصلای شهرستان قدس از توابع استان تهران که در جریان آن قرآن ها را به آتش کشیده و به مقدسات اسلامی تعرض و توهین کردند افزود: ملت ایران با اعمال زشت و غیرقابل قبول اغتشاشگران نه تنها مخالف است بلکه با آن برخورد می‌کند و اجازه نمی‌دهد افرادی در جهت اهداف دشمنان و آمریکا به اعمال زشت خود ادامه دهند.

تابع امر ولایت هستی

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به حمایت رهبر معظم انقلاب از تصمیم سران سه قوه در اصلاح و مدیریت مصرف سوخت بیان کرد:تکلیف ما این است که پشت سر ولی فقیه حرکت کنیم هر چند معظم له تاکید داشتند که افزایش نرخ بنزین نباید مستمسکی برای افزایش قیمت کالا و فشار بر مردم باشد.

وی گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب برای همه ما حجت شرعی است و ما از آن اطاعت می‌کنیم.

حجت الاسلام موسوی فرد اضافه کرد: اگر رهبر معظم انقلاب با تصمیم سران قوا در خصوص طرح افزایش قیمت بنزین موافقت نمی‌کردند چه بسا مفسده های بزرگتری برای کشور ایجاد می‌شد.

وی از مسئولان نظارتی و قضایی خواست با نظارت قوی و مستمر اجازه ندهند برخی افراد فرصت طلب به بهانه افزایش قیمت بنزین ، بهای کالاها و خدمات را افزایش‌ دهند.

پیگیری مسیر قانونی برای مطالبات مردم

حجتالاسلام موسوی فرد گفت: مطالبات قانونی و به حق مردم باید در مسیر قانونی و در چارچوب الزامات و قوانین جاری کشور و در فضایی مناسب و به دور از التهاب و تنش پیگیری‌شود تا دولت خواسته های مردم را بشود و در مسیر تحقق آن گام بردارد.

وی تاکید کرد: مطالبات مردم در کف خیابان ها محقق نمی شود چون همواره افراد فرصت طلب و حلقه به گوش دشمنان درصدد سوءاستفاده و موج سواری از فضای به وجود آمده، و خارج کردن مطالبات منطقی مردم از مسیر اصلی آن هستند.

وی گفت: دولت ها ملزم هستند صدا و خواسته مردم را بشوند و در راستای تحقق خواسته های واقعی و منطقی آنان حرکت کنند.

نقش مردم در برخورد با پدیده گرانی

امام جمعه اهواز نقش مردم در برخورد و مهار گرانی را موثر خواند و گفت: مردم با نخریدن اجناس که بدون منطق اقتصادی افزایش می یابد می توانند گرانی را مهار و قیمت ها را مهار کنند.

وی ادامه داد:متاسفانه برخی به محض افزایش قیمت کالاها ، حرص و ولع بیشتری برای خرید نشان می دهند که نمونه آن تقاضای بالا برای خرید خودرو از خودروسازان بود.

وی افزود: در بسیاری از کشورهای دنیا ، به محض کمترین میزان افزایش قیمت کالا ، آن کالا را تحریم کرده تا شرکت ها مجبور به تمکین و خواست مردم شده، و قیمت ها را به روال قبل برگردانند ولی در کشور ما عکس این مساله وجود دارد.

حجتالاسلام موسوی فرد گفت: مردم بهترین ناظر و کنترل کننده قیمت کالاها و اجناس هستند ولی در کشور ما این مساله صدق نمی‌کند بنابراین نتیجه می‌گیریم ما مقصر و متهم نخست در گرانی کالاها و خدمات هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: