کد خبر: ۸۳۳۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱
تعداد بازدید: ۲۷۷
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بر اساس آخرین بررسی‌های انجام شده که هنوز گزارش نهایی آن منتشر نشده، سرانه مطالعه در کشور کماکان ۱۳ دقیقه است.

وزیر ارشاد: سرانه مطالعه در کشور کماکان ۱۳ دقیقه استبه گزارش خبرداغ ، سیدعباس صالحی روز شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان یزد گفت: بر اساس نتایج این بررسی، سرانه مطالعه در کشور نسبت به سال ۹۴ تغییری نداشته که این آمار با توجه به افزایش بیش از حد استفاده از تلفن همراه، مبین کاهش نیافتن سرانه مطالعه است.

وی شوراهای فرهنگ عمومی در استان‌ها را به مثابه قرارگاه‌های فرهنگی دانست که باید مباحث روز فرهنگی هر استان را رصد و در خصوص مسائل تصمیم سازی کنند.

صالحی یکی از مهمترین کارکردهای شورای فرهنگ عمومی را بررسی مسائل نظام خانواده و آسیب‌هایی که نهاد خانواده را به عنوان سنگ زیربنای جامعه تهدید می‌کند، دانست و ادامه داد: رصد و پایش فرهنگ عمومی از وظایف اصلی شوراهای فرهنگ عمومی است.

صالحی همچنین در خصوص ظرفیت های فرهنگی استان یزد گفت: استان یزد یک شبکه قابل توجه از ظرفیت‌های فرهنگی دارد که از نظر سابقه تاریخی و تمدنی، سابقه علمی جایگاه رفیعی در فرهنگ کشور به خود اختصاص داده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از فرهنگ به عنوان زمین و آسمان حیات اجتماعی یاد کرد و از شوراهای فرهنگ عممی خواست دغدغه های لازم را در خصوص مباحث مختلف فرهنگی داشته باشند.

استاندار یزد نیز در این نشست قدرت مانور استان‌ها در زمینه اعتبارات فرهنگی را بسیار محدود دانست و ادامه داد: هم اکنون بخش هایی از اعتبارات فرهنگی سهم قابل توجهی می برند که هیچگونه پاسخی به افکار عمومی در خصوص چگونگی هزینه اعتبارات دریافت شده، نمی دهند.

محمدعلی طالبی افزود: نظام بودجه ریزی فرهنگی در مجلس و دولت نیازمند تجدید نظر است زیرا در شرایط موجود با توجه به بودجه این بخش، برای امور فرهنگی دستگاه‌ها مجبور به متوسل شدن به اعتبارات دیگر می شوند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد نیز گفت: فرهنگ عموومی کشور در حال لطمه خوردن است و دشمن تلاش می کند تا اخلاق دینی در جامعه کمرنگ شود.

آیت الله محمدرضا ناصری افزود: دشمن در زمینه تغییر ذائقه جوانان برنامه های متعددی را در دستور کار قرارداده که کاهش تمایل به ازدواج و نگهداری از حیوانات از مظاهر آن است.

 

ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: