کد خبر: ۸۳۳۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
تعداد بازدید: ۱۲۲
معاون اول رئیس‌جمهور آیین‌نامه اجرایی «نحوه صدور تضمین‌نامه‌های عهده دولت جمهوری اسلامی ایران» را برای اجرا به دستگاه های اجرایی ذی‌ربط ابلاغ کرد.

ابلاغ آیین‌نامه اجرایی نحوه صدور تضمین‌نامه‌های عهده دولتبه گزارش خبرداغ به نقل از «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» هیئت وزیران در جلسه ۸ آبان ۱۳۹۸ با هدف مدیریت تضامین دولت و تسویه به ‌موقع آن‌ها و پیگیری وصول مبالغ پرداختی توسط دولت، آیین‌نامه اجرایی «نحوه صدور تضمین‌نامه‌های عهده دولت جمهوری اسلامی ایران» را تصویب کرد.

براساس این آیین‌نامه، سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است سامانه جامع مدیریت تضامین دولت را به گونه‌ای تهیه، اجرا و بهره‌برداری ‌نماید که کلیه فرآیند­های مرتبط با تضمین­‌نامه‌های مربوط، اعم از ارسال درخواست، صدور، اصلاح، تمدید، مطالبه و پرداخت وجه، ابطال، تأیید و هم‌چنین مبادله الکترونیکی تضمین­‌نامه­‌ها را دربرگرفته و پس از بررسی و کنترل ضوابط و مقررات، نسبت به تخصیص شناسه یکتای تضمین، اقدام نماید.

بانک مرکزی و کلیه بانک‌‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی نیز موظفند پیش از اعطای تسهیلات و یا ایجاد تعهدات به پشتوانه تضمین‌نامه ­ها، از صحت مندرجات تضمین­‌نامه­ به وسیله استعلام آن از طریق سامانه(‌ها)ی مرتبط بانک مرکزی اطمینان حاصل نمایند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: