کد خبر: ۸۳۲۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۵
تعداد بازدید: ۳۵۶
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، ابعاد و زوایای برگزاری دومین جشنواره موسیقی کیش را تشریح کرد.

نشست خبری دومین جشنواره موسیقی کیش برگزار شدبه گزارش خبرداغ به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در این نشست که 22 آبان با حضور اصحاب رسانه جزیره در محل سالن اجتماعات معاونت فرهنگی برپا شد، اهداف و زوایای برگزاری دومین جشنواره موسیقی در جزیره کیش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکترسعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست گفت: براساس برنامه راهبردی سه ساله سازمان منطقه آزاد کیش12 هدف کلان تعیین شده است

وی تا کید کرد: ارائه خدمات عمومی با کیفیت به ذینفعان، توانمند سازی منابع و سرمایه انسانی، افزایش میزان سهم از GDP کل کشور، افزایش توان ثروت آفرینی از طریق توسعه کارآفرینی و نوآوری با مشارکت بخش خصوصی، تبدیل کیش به مقصد گردشگری بین المللی، افزایش جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی، ارتقا حمل و نقل بین المللی، توانمندسازی فرهنگی اجتماعی جوامع محلی، هوشمندسازی خدمات شهری و توسعه زیرساخت ها و سامانه های یکپارچه،محیط زیست پایدارو توسعه زیرساخت های عمرانی 12 هدفی است که سازمان در این برنامه راهبردی دنبال می کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش افزود: برای هریک از این اهداف دوازده گانه نیز شاخص هایی به منظور ارزیابی پیش بینی شده است و هر معاونتی مکلف به انجام یکی از اهداف می باشند که در این میان "توانمندسازی فرهنگی اجتماعی جوامع محلی"براساس این برنامه مورد تاکیدبرای معاونت فرهنگی واجتماعی است.

پورعلی گفت: در این جشنواره که از سی ام آبان تا یکم آذر با حمایت حداکثری بخش خصوصی از سوی شرکت تجار کیش و دهکده خلیج فارس برگزار می شود؛ تمرکز بر موسیقی سواحل جنوب ایران است که از خلیج فارس تا دریای عمان را در بر می گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این جشنواره ترغیب و تشویق هنرمندان جنوب کشور به ویژه در آفرینش نغمات و ملودی های نو مبتنی بر فرهنگ موسیقیایی عمومی است افزود: حفظ و انتقال ویژگی های موسیقی نواحی جنوب به مخاطبان فعلی، مخاطبان آینده و همچنین شناخت استعداد های درخشان، خلاقیت ها و نوآوری در موسیقی و معرفی آن ها به داخل و خارج کشور از مزایای برپایی دومین جشنواره موسیقی کیش است.

وی همچنین اظهار داشت: عمق نفوذ این نوع موسیقی در تمامی قسمت های زندگی روزمره مردم جنوب بسیار زیاد است به طوریکه حتی لالایی های آنها برای زمان خواب و آرامش نیز در نظر گرفته شده است، بنابراین جزیره باید به عنوان حامی موسیقی جنوب شناخته شود که می تواند فضای آفرینش های هنری و خلاقیت های نو و عرصه ای برای شناساندن آن در سطح ملی و بین المللی باشد و با تبدیل شدن به برند موسیقی جنوب کشور، موجب رونق گردشگری عمومی و هنری شود.

دکتر سعید پورعلی در تشریح برنامه های دومین جشنواره موسیقی کیش گفت: برای موضوعات این جشنواره به دنبال این تقویت مضامین شاد و جشن های محلی و آئین های حماسی بودیم و به همین منظور یک موضوع روز تحت عنوان صلح و مهر ورزی و موضوع دیگر تحت عنوان ترانه ها و آواهای سواحل جنوب کشور، با نگاه به پیشینه موسیقی جنوب انتخاب کردیم که لالایی های محلی یکی از موضوعات این بخش می باشد.

وی افزود: تجلیل از پیشکسوتان موسیقی جنوب کشور نیز از جمله برنامه های این جشنواره است.

پورعلی در ادامه تشریح فضای جشنواره، با بیان اینکه فضای اصلی جشنواره به صورت گروه نوازی و متشکل از گروهایی با حداقل4 و حداکثر 7 نفر می باشد و یک گروه موسیقی عمانی به عنوان مهمانان این مراسم در جشنواره حضور دارند گفت:به منظور ملموس بودن این جشنواره در سطح جزیره، برنامه های شاد و مفرح با استفاده از موسیقی های منتخب نیز در بازارها و نقاط مختلف در نظرگرفته شده که برای مسافران،گردشگران و کیشوندان اجرا خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: برگزاری سومین دوره جشنواره موسیقی کیش با موضوع موسیقی خیابانی خواهد بود.

مسعود رهبری مدیر امور هنری معاونت فرهنگی نیز در این نشست با اشاره به سیاست های سازمان منطقه آزاد کیش مبنی بر مشارکت حداکثری بخش خصوصی و نظارت سازمان گفت:جشنواره موسیقی کیش هر سال با موضوعی خاص برگزار می شود و امسال با عنوان جشنواره " موسیقی سواحل جنوب ایران، خلیج فارس تا دریای عمان" برپا خواهد شد.

وی افزود: تمامی فرایندهای این جشنواره، تحت نظارت خانه موسیقی ایران و شورای سیاست گذاری متشکل از دکتر پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، حمید رضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی ایران و بنده به عنوان مدیر امور هنری معاونت فرهنگی انجام می شود.

رهبری در ادامه افزود: در مجموع ۶۰ اثر از مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق ساحلی جنوب به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که از این آثار، ۴۵ اثر مرتبط با جشنواره، توسط هیات داوران انتخاب و به جشنواره راه یافته است.

حمید هادی دبیر هنری این جشنواره نیز گفت: نامه نگاری ها به ادارات کل ارشاد مناطق هدف که در حوزه خلیج فارس تا دریای عمان بود از جمله خوزستان،بوشهر، سیستان و بلوچستان و استان هرمزگان انجام شد و گروه های هدف را دنبال کردیم و با توجه به سیاست های در نظر گرفته شده در سازمان به مدیرکل ایرانیان خارج از کشورنیز اطلاع رسانی شد که در صورت تمایل شرکت کنند.

وی همچنین سه چهره برجسته در حوزه موسیقی کشور با نام های دکترمحمد حقگو موسیقی دان، آهنگ ساز دانشجوی رشته آهنگ سازی از دانشگاه اکراین، مدیر سابق ارکستر سمفونیک رودکی و موسیقی اقوام ایرانی، سید حمید رضا حسینی مدیر دفتر معاونت و مشاور موسیقی معاونت امور مجلس و استان های صدا و سیما ،مدیر نظارت بر ارزشیابی موسیقی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و رئیس کمسیون شعر و موسیقی جشنواره مناطق و استان ها، محسن شریفیان خواننده و نوازنده ساز نی و انبان جنوب،دارای نشان درجه یک هنری معادل دکترا در رشته موسیقی و نوازندگی،با مدرک لیسانس امور اجتماعی با گرایش پژوهشگری و موسس و سرپرست گروه لیان را به عنوان داوران انتخابی این جشنواره معرفی کرد که در راستی آزمایی و انتخاب گروه های شرکت کننده نیز نقش مهمی ایفا کردند.

وی در خصوص اعلام اسامی برندگان و جوایز این جشنواره گفت: به دلیل حفاظت از این امر مهم، اسامی منتخبان تا روز اختتامیه اعلام نخواهد شد.

دبیر هنری جشنواره همچنین جوایز رتبه اول اول تا سوم را به ترتیب 70 میلیون ریال، 50 میلیون ریال و 35 میلیون ریال اعلام کرد که تقسیم بر3 برای گروه های برگزیده می شود.

هادی در پایان با ابراز امیدواری از برگزاری این جشنواره گفت: دستیابی به سیاست های کلان سازمان در حوزه فرهنگی، هنری و اجتماعی ، یکی اهداف مهم دومین جشنواره موسیقی کیش است که امیدوارم محقق شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: