کد خبر: ۸۳۲۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
تعداد بازدید: ۲۳۹
یک نماینده مجلس دهم گفت: سه جبهه تشکیل شده است. به توصیه وزارت کشور جبهه اصلاح‌طلبان و اصولگرایان و جبهه دیگری هم فارغ از اصلاح‌طلبی و اصولگرایی وارد میدان شده‌اند. این تدبیر وزارت کشور برای ایجاد جبهه‌های اصلاحات و جبهه اصولگراها برای شور انتخاباتی به نظر من مسیری نیست که بتواند شور انتخاباتی ایجاد کند.
ابوالفضل ابوترابی: تدابیر وزارت کشور در مسیری نیست که شور انتخاباتی ایجاد کند/ مردم می‌خواهند مبارزه با فساد را در عمل ببینند/ باید از بحث اصلاح‌طلبی و اصولگرایی خارج شویم

به گزارش خبرداغ، ابوالفضل ابوترابی در گفت‌و‌گو با  ایلنا، درباره صف‌بندی‌های انتخاباتی برای مجلس یازدم گفت: وزارت کشور برای شور انتخاباتی از همه طیف‌ها از جمله چپ و راست دعوت کرده و جلسات متعددی را شروع کرده است، در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب نیز همین اتفاق افتاده است. به همین دلیل تعدادی از احزاب جبهه اصلاحات و تعدادی از احزاب هم جبهه اصولگرایان را تشکیل دادند.

نماینده اصولگرای مجلس دهم گفت:‌ سه جبهه تشکیل شده است. به توصیه وزارت کشور جبهه اصلاح‌طلبان و اصولگرایان و جبهه دیگری هم فارغ از اصلاح‌طلبی و اصولگرایی وارد میدان شده‌اند. این‌ها تدبیرهای وزارت کشور است برای اینکه انتخابات را پرشور کند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: من اعتقاد دارم که ما دیگر باید از بحث اصلاح‌طلبی و اصولگرایی خارج شویم. بلکه روی همان بحثی تمرکز کنیم که مقام معظم رهبری فرمودند یعنی جریان انقلابی-ارزشی و جریانی که انقلابی نیستند. شاخص‌های انقلابی بودن را هم رهبری بارها تاکید کرده‌اند، یعنی اشرافی نباشند، نگاه‌شان به غرب نباشد، حقوق‌های نجومی نگیرند، به عبارتی مثل مردم و بین مردم باشند، خادم مردم بوده و صادقانه برای مردم کار کنند. جهادی و شبانه‌روزی و در دسترس مردم باشند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: به نظر من این‌ها دیگر چپ و راست نمی‌شناسند. در زمان جبهه و جنگ از جناح چپ و راست شهید شدند و همه در جبهه بودند، این می‌شود جریان انقلابی. آن زمان همه به جبهه می‌رفتند. ما باید جریان انقلابی را تداوم دهیم و مطرح کنیم. دیگر از راست و چپ یا اصلاح‌طلب و اصولگرا و اعتدال گذشته‌ایم.

وی در واکنش به این که عملا این اتفاق رخ نخواهد داد و اگر یک جریان انقلابی با مقیاس گسترده نیز ایجاد شود باز هم عملا تفکرات چپ و راست شکل خواهد گرفت، گفت: البته من حرف شما را تایید می‌کنم. اینکه خمیرمایه آخر این، ولو جریان انقلابی و غیر انقلابی و اینکه نگاه به غرب باشد یا نباشد یعنی خود به خود یکی از احزاب را تعریف می‌کنیم. من این را رد نمی‌کنم اما مردم واقعا دیگر این را قبول ندارند. مردم نه چپ و نه راست را قبول ندارند.

ابوترابی گفت: یعنی این تدبیر وزارت کشور برای ایجاد جبهه‌های اصلاحات و جبهه اصولگراها برای شور انتخاباتی به نظر من مسیری نیست که بتواند شور انتخاباتی ایجاد کند.

نماینده اصولگرای مردم نجف‌آباد گفت: باید به این سمت برویم که ببینیم مردم چه می‌خواهند مردم مبارزه با فساد می‌خواهند و اصلا برایشان مهم نیست که ایشان آیت‌الله رئیسی است یا آیت‌الله لاریجانی. مردم می‌خواهند این مبارزه با فساد را در عمل ببینند. این می‌شود یک جریان انقلابی. از هر طیف سیاسی هم که باشد مردم دوست دارند با فساد مبارزه شود و الان این بزرگترین خواسته مردم است. مبارزه با فساد که متاسفانه هفت سر هم شده بزرگترین خواسته مردم است.

وی درباره شور انتخاباتی و مشارکت امسال مردم در انتخابات نیز گفت: من پیش‌بینی می‌کنم حداقل مثل سال‌های قبل باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: