کد خبر: ۸۳۲۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱
تعداد بازدید: ۱۶۶
استاد روابط بین الملل دانشگاه ناتینگهام کاهش تعهدات برجامی ایران را واکنشی به سیاست فشار حداکثری دانست و گفت: فرانسه، انگلیس و آلمان خواهان تداوم برجام و بازگشت ایالات متحده به برجام هستند. اما ترامپ به توصیه‌های آن‌ها توجهی نمی‌کند. اروپایی‌ها برای خشنود کردن دولت ایران با آمریکا روبرو نخواهند شد.
ترامپ می‌داند جنگ با ایران کوتاه نخواهد بود / اروپایی‌ها برای خشنودی ایران با آمریکا روبرو نخواهند شد/ مذاکره با ترامپ بی‌نتیجه استبه گزارش خبرداغ ، وین ریس (Wyn Rees) استاد روابط بین‌الملل و علوم سیاسی دانشگاه ناتینگهام است. حوزه تخصصی وی امنیت بین‌المللی است. وی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا نظرات خود را در خصوص تنش‌ها میان ایران و آمریکا بیان کرده است.

تنش‌ها ناشی از سیاست ترامپ در قبال ایران است

ترامپ می‌داند جنگ با ایران کوتاه نخواهد بود

وین ریس در ابتدا در مورد تنش در خاورمیانه گفت: تنش‌ها در خلیج فارس ناشی از تصمیم دولت ترامپ مبنی اتخاذ سیاستی سخت‌گیرانه در مورد ایران است. برخورد ترامپ با ایران باعث تنش‌های فعلی شده است.

وی افزود: ترامپ به دنبال فشار اقتصادی بر ایران بوده است. علیرغم تهدیدها، وی خواهان اقدام نظامی علیه ایران نیست. ترامپ می‌داند چنین جنگی کوتاه نخواهد بود و حمله نظامی باعث جنگی طولانی با ایران می‌شود.  

فشار بر ایران به تسلیم تهران منجر نشده است

کاهش تعهدات ایران واکنش به فشار حداکثری است

استاد دانشگاه ناتینگهام در ادامه در مورد فشار حداکثری بر ایران گفت: تاکنون استراتژی ایالات متحده باعث نشده است که ایران تسلیم شود، اگرچه دچار مشکلات قابل توجهی است. ایران واکنش‌هایی به فشارهای آمریکا نشان داده است. مانند سرنگونی پهپاد آمریکایی و افزایش ظرفیت غنی‌سازی و کاهش تعهدات برجامی. در واقع اقدامات ایران واکنشی به فشار حداکثری بر این کشور است.

اروپایی‌ها برای خشنودی ایران با آمریکا روبرو نخواهند شد

ترامپ به توصیه‌های اروپایی‌ها توجهی نمی‌کند

وین ریس در ادامه در مورد واکنش تروئیکای اروپایی در قبال برجام هم خاطرنشان کرد:  فرانسه، انگلیس و آلمان خواهان تداوم برجام و بازگشت ایالات متحده به برجام هستند.  اما ترامپ به توصیه‌های آن‌ها توجهی نمی‌کند. اروپایی‌ها برای خشنود کردن دولت ایران با آمریکا روبرو نخواهند شد. تهران از اروپایی‌ها خواسته است که تلاش‌هایی برای لغو تحریم‌ها و اجرای تعهداتشان انجام دهند که تاکنون فشار ایران برای اجرای تعهدات اروپایی‌ها موفق نبوده است و صبر ایران بی‌فایده بوده است.

جلسه و مذاکره با ترامپ بی‌نتیجه است

این استاد دانشگاه هم چنین در مورد مذاکره با ترامپ گفت: ترامپ به جلسات دو نفره با سران کشورها علاقمند است. مانند دیدارش با رهبر کره شمالی. اما مذاکره و جلسه با ترامپ به ندرت دارای نتیجه و موفق خواهد بود.

ترامپ خواهان درگیری دیگر در منطقه نیست

وی در ادامه در مورد احتمال جنگ در منطقه گفت: خطر جنگ همیشه وجود دارد. اما ترامپ می‌خواهد از درگیری‌های عمیق‌تر در منطقه جلوگیری کند، بنابراین خواهان جنگ نیست و برای جلوگیری از جنگ با احتیاط جلو می‌رود.

کشتن ابوبکر بغدادی می‌تواند به پیروزی ترامپ در انتخابات کمک کند

استیضاح ترامپ مشکلی جدی است

این استاد دانشگاه در ادامه در مورد کشتن ابوبکر بغدادی گفت:  قتل ابوبکر بغدادی می‌تواند به انتخاب مجدد ترامپ کمک کند. اما ترامپ با خطر بسیار واقعی استیضاح در رابطه با موضوع اوکراین و مسائل دیگر روبرو است. استیضاح برای ترامپ بسیار جدی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: