کد خبر: ۸۳۲۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰
تعداد بازدید: ۲۰۵
کابینه دولت عراق ضمن تعویق انتخابات شورای شهر، با تصویب قانون کمیسیون عالی انتخابات و انتخابات پارلمان این کشور موافقت کرد.
انتخابات شورای محلی در عراق به تعویق افتادبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس ، کابینه وزرای دولت عراق طی نشست امروز خود (سه‌شنبه) اعلام کرد که انتخابات شورای استان‌ها در این کشور به تعویق افتاده و به زودی موعد مقرر آن اعلام خواهد شد.

قرار بود انتخابات شورای استانی و محلی عراق بیستم آوریل ۲۰۲۰ (۱ اردیبهشت ۱۳۹۹) برگزار شود. پارلمان عراق پیشتر گفته بود که قصد تعویق انتخابات را ندارد.


شبکه تلویزیونی «سومریه» عراق گزارش داد که کابینه دولت عراق به ریاست «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر این کشور تشکیل جلسه داده و با تعویق انتخابات موافقت کرده است.

دولت عراق در نشست امروز خود همچنین با تصویب قانون کمیسریای عالی انتخابات و انتخابات پارلمانی در این کشور موافقت کرده است. قرار است پارلمان عراق برای تصویب این دو قانون، رأی‌گیری کند.

رؤسای سه‌گانه ریاست‌جمهوری، نخست‌وزیری و پارلمان عراق بعد از تظاهرات مردمی که از حدود دو ماه پیش آغاز شده و همچنان ادامه دارد، قول اعمال تغییرات در قانون انتخابات داده‌اند.

مقامات عراقی گفته‌اند با بازنگری در دو قانون مذکور، زمینه برای نامزدی طیف‌های سیاسی گسترده فراهم خواهد شد. قرار است کمیسریای عالی انتخابات از قضات و کارشناسانی تشکیلی شود که گرایش جناحی و حزبی نداشته باشند و به دور از «سهم‌خواهی» فعالیت کنند.

قانون جدید انتخابات پارلمانی نیز خواهان کاهش شمار نمایندگان پارلمان تا ۳۰ درصد، سن نامزدی برای انتخابات تا ۲۵ سال و خواهان اتکا به آراء بیشتر در حوزه‌های انتخاباتی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: