کد خبر: ۸۳۲۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۸
تعداد بازدید: ۲۳۲
سعیدی در نطق میان دستور:
نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه مردم آذربایجان هرگونه حرکت تجزیه‌طلبانه را محکوم می‌کنند، گفت: برخی اقدامات در اماکن ورزشی ناشی از تحریکات جریانات معاند خارج از کشور است که مسئولان ورزشی نباید نسبت به این موضوع بی توجه باشند.
مردم آذربایجان هرگونه شعار تجزیه‌طلبانه را محکوم می‌کنند/ آقای رئیس‌جمهور هر تخلفی دیده‌اید، گزارش کنیدبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، محمداسماعیل سعیدی در نشست علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه، ۱۹ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی، ضمن تبریک هفته وحدت و تسلیت مصیبت وارده به خاطر زلزله اخیر در روستاهای شهرستان های میانه و سراب در آذربایجان شرقی، گفت: امیدوارم مسئولان، ریاست جمهور و وزیر کشور به سخنان دردمندانه دکتر فرمند نماینده میانه که گلایه شدیدی در این رابطه کردند و از وضعیت زلزله زدگان گزارشی را ارائه کردند، توجه جدی کرده و با حضور در آذربایجان به آلام آنها مرهمی بگذارند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه در هفته وحدت توجه به حفظ وحدت و پرهیز از هرگونه حرکت و سخن تفرقه آمیز ضروری است، اظهار داشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی و هم پیمانان به دنبال حفظ امنیت این رژیم با شعله ور کردن آتش تفرقه میان مسلمانان هستند از این رو در داخل کشور در شرایطی که آمریکا از تمامی ابزارها به خصوص تبلیغات قومی و مذهبی و تلاش در جهت دو قطبی کردن جامعه استفاده می کند، باید صفوف به هم فشرده ملت، وحدت و همدلی بیش از گذشته تقویت شده و از هرگونه حرکت اختلافی جلوگیری شود.

وی افزود: در شرایط فعلی هرگونه اقدام و حرکات تفرقه افکنانه و بازی در زمین دشمن، آب به آسیاب دشمنان نظام و مردم ریختن است و برخلاف منافع ملی بوده و مردم از آن بیزار هستند.

سعیدی ادامه داد: آذربایجان در طول قرون گذشته همواره پرچم دار وحدت ملی و تمامیت ارضی ایران بوده و حتی شکل گیری ساختار سیاسی مجدد به نام ایران بعد از چندین قرن، حکومت نامشروع اموی و عباسی و ملک الطوایفی توسط یکی از دلاوران خطه آذربایجان به نام شاه اسماعیل از آذربایجان شروع و به یک حاکمیت و ساختار سیاسی قوی تبدیل شد؛ در دوران مشروطه نقش آذربایجان و تبریز در انقلاب مشروطیت به قیمت جان بسیاری از تبریزی ها و همچنین تحولات مربوط به جنگ های جهانی که منجر به اشغال قسمت هایی از سرزمین های عزیزمان توسط قوای روس و انگلیس شد و خطر تجزیه شمال غرب ایران توسط عناصر وابسته به شوروی سابق، کاملا مشهود بود، این مردم غیرتمند آذربایجان و تبریز بودند که با جانفشانی و تقدیم شهدای بنام، تجزیه طلبان و فرقه دموکرات را جمع کرده و به زباله دان تاریخ ریختند.

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: در اوایل انقلاب نیز جریاناتی مشکوک با استفاده از موقعیت ممتاز آذربایجان و نقش آن در انقلاب اسلامی، می خواستند آذربایجان را تبدیل به عرصه فتنه جدیدی کنند که باز هم همین مردم بودند که به قول حضرت امام(ره)، پاسخ فتنه گران و وحدت شکنان را به خوبی داده و این حرکت خطرناک را به کلی از صحنه سیاسی حذف کردند.

وی تأکید کرد: از دیدگاه مردم آذربایجان هرگونه شعار و حرکت تجزیه طلبانه محکوم و شعار محوری آنها در طول ۴۰ سال گذشته این بود که «آذربایجان اویاخدی، انقلابا دایاخدی» از این رو برخی اقدامات در اماکن ورزشی ناشی از تحریکات جریانات معاند از خارج از کشور و بی توجهی مسئولان ورزش و اعمال برخی از افراد و مسئولان است و متأسفانه تبعیض ها نیز همراهی کرده که باید اصلاح و رسیدگی شود.

سعیدی ادامه داد: از وزیر ورزش و جوانان می خواهم نسبت به این مسأله اهمیت داده و با حضور در کمیسیون فرهنگی، گزارش بدهند که چرا جلوی اینگونه اتفاقات و مشابه آن گرفته نشده و به صورت ریشه ای به علاج آن پرداخته نمی شود. به یاد بیاورید که سال گذشته به شما گفتم که احتمال بروز این مسائل در صورت عدم تدبیر اساسی، وجود دارد اما متأسفانه توجهی به این سخنان نشد.

این عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در ادامه با بیان اینکه مبارزه با فساد و کوتاه کردن دست مفسدان اقتصادی حرکتی است که خوشبختانه توسط ریاست قوه قضائیه به خوبی پیگیری می شود، عنوان کرد: این اقدامات باعث شده صدای برخی ها بلند شده و گاهی با کنایه و گاهی به صورت مستقیم صحبت از برخورد با ریشه شود و به گونه ای وانمود کنند که این برخوردها، برخورد با شاخ و برگ بوده و ریشه ها فراموش شده در صورتی که مردم به این حرکت انقلابی قوه قضائیه امیدوار شده و از آن حمایت می کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه پرونده دانه درشت ها در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: افرادی که میلیون ها دلار ارز با ثبت سفارش های صوری با همکاری برخی مسئولان برای واردات مواد اولیه و کالا داشتند، در حال حاضر دستگیر و دادگاه آنها در حال برگزاری است؛ اگر مسئولان رده بالا برای مردم سخن از غارت بیت المال می کنند باید گزارش آن را به صورت مستند و شفاف هم به مردم و هم به قوه قضائیه بدهند چرا که صحبت کردن کافی نبوده و افکار عمومی را مشوش کردن به مصلحت مملکت نبوده و مشکلی را حل نمی کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به رئیس جمهور خاطرنشان کرد: آقای رئیس جمهور طبق وظیفه قانونی خود هرگونه تخلفی را که دیده اید گزارش کنید؛ این چندمین بار است که پیشنهاد می کنم و تذکر می دهم که برای حل مشکل تولید و رفع موانع آن این تمرکز اختیارات را در تهران تفویض به استان ها کنید که اگر به مدیران استانی و استانداران اعتماد دارید این اقدام را انجام دهید که تا این اتفاق نیفتد قطعا مشکلات برطرف نمی شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: