کد خبر: ۸۳۲۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
تعداد بازدید: ۱۷۴
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران به اندازه کافی به دیپلماسی فرصت داد و یکسال به طرف‌های برجام فرصت داریم اما آنها به تعهداتشان عمل نکردند و ایران تصمیم گرفت در چهارچوب برجام و بصورت تدریجی تعهدات خود را کاهش دهد اما هنوز شاهد اقدام عملی نبودیم و مجبور شدیم گام مهم چهارم را برداریم که بر مبنای بندهای ۵ و ۶ برجام است.
موسوی: به اندازه کافی به دیپلماسی فرصت دادیم/ بازتاب‌ طرح صلح هرمز خوب بود/ روابط دوستانه با ترکیه دلیل نمی‌شود از مواضع خود عدول کنیم

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، سیدعباس موسوی در نشست خود با خبرنگاران که این هفته روز یکشنبه برگزار شد ضمن تبریک میلاد پیامبر اسلام و هفته وحدت گفت: در روزهای آینده کنفرانس وحدت اسلامی را خواهیم داشت. همچنین قهرمانی تیم فوتبال ساحلی را تبریک می‌گویم و مایه خرسندی همه ما بود. یادی می‌کنم از زلزله آذربایجان شرقی و مجددا تسلیت عرض می‌کنم به خانواده‌های داغدار و از دولت هوایی که تسلیت گفتند تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: مهمترین تحول هفته گذشته آغاز گام چهارم و کنفرانس عدم تعهد در باکو را داشتیم و دکتر ظریف هم در اجلاس اکو سخنرانی کردند و دکتر عراقچی هم به روسیه سفر کردند. همینطور چند نشست بین‌المللی را به زودی شاهد خواهیم بود و دکتر ظریف فردا به قزاقستان سفر خواهند کرد.

موسوی در پاسخ به سوالی در خصوص نامه رئیس‌جمهور به کشورهای عربستان و بحرین گفت: طرح صلح هرمز که در سازمان ملل رونمایی شد، با جزئیات برای کشورهای ذینفع ارسال شد و ما بازخورد خوبی گرفتیم. جزئیات را فعلا نمی‌پردازم اما بازتاب‌ها خوب است.

وی در رابطه با اظهارات عراقچی مبنی بر تغییر و تجدیدنظر در دکترین هسته‌ای گفت: ایران به اندازه کافی به دیپلماسی فرصت داد و یکسال به طرف‌های برجام فرصت داریم اما آنها به تعهداتشان عمل نکردند و ایران تصمیم گرفت در چهارچوب برجام و بصورت تدریجی تعهدات خود را کاهش دهد اما هنوز شاهد اقدام عملی نبودیم و مجبور شدیم گام مهم چهارم را برداریم که بر مبنای بندهای ۵ و ۶ برجام است. این گام نشان داد ایران در مواضع و منافع خود جدی است. همچنین نشان دادیم آمادگی فنی و لازم را داریم. صحبت دکتر عراقچی پاسخی به اظهارات گوشه و کنار مبنی بر استفاده از مکانیسم ماشه است که ما بارها اعلام کردیم آنها نمی‌توانند چنین کاری انجام دهند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوال ایلنا در خصوص واکنش توئیتری به سخنان همتای آمریکایی خود و کنایه وی به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای حقوق بشری کشورمان در سازمان ملل متحد، گفت: رو زیاد می‌خواهد که کشوری با آن کارنامه حقوق بشری به ایران طعنه بزند. به آنها یادآوری کردیم که دستاورد حقوق بشر آنها چیزی جز هدف قراردادن هواپیمای مسافربری و کودتای ٢٨ مرداد و اقدامات علیه رنگین پوستان و اقدامات سیاه دیگر نیست.   امروز هم سالروز شهادت دکتر حسین فاطمی است که یادشان را گرامی می‌داریم. ملت ایران همواره طعم حقوق بشر آمریکایی را چشیده است و بهتر است نگاهی به کارنامه سیاه خود در زمینه بیندازند.

وی در خصوص اظهار ناخرسندی مقام‌های  ترکیه از موضع ایران در خصوص حمله نظامی به شمال سوریه گفت:  روابط دوستانه ما با ترکیه محفوظ است و امروز در اوج روابط هستیم اما این دلیل نمی‌شود ایران از مواضع خود عدول کند. ایران خواهان تمامیت ارضی همه کشورها است. البته ما گفتیم حساسیت ترکیه را هم درک می‌کنیم. صحبتی هم که آقای اردوغان در خصوص کشیده شدن ناآرامی‌های عراق به ایران داشت از نظر ما یک هشدار است.  

موسوی در رابطه با سخنانی مبنی بر خروج از برجام با NPT گفت: آنچه بیان شده ترسیمی از آینده و هشدار ایران به سایر کشورها است. این سخنان هنوز به مرحله تصمیم‌گیری نرسیده و ما طیف گسترده‌ای از واکنش‌ها را پیش رو داریم. ایران به ویژه وزارت امور خارجه همواره ابتکار داشته و راه‌هایی برای بن‌بست‌شکنی را پیشنهاد داده است.

ادامه دارد...

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
0
0
نتیجه مذاکره، توافق هسته ای و برجام/ جدیدترین قیمت روز خودروهای پر متقاضی را در جدول ذیل مشاهده کنید: مدل خودرو قیمت (تومان) سمند LX ۸۰,۴۰۰,۰۰۰ پژو GLX ۷۷,۷۰۰,۰۰۰ پژو پارس ۹۸,۶۰۰,۰۰۰ پژو 206 تیپ 2 ۸۲,۳۰۰,۰۰۰ پژو 206 تیپ 5 ۹۸,۷۰۰,۰۰۰ رنو تندر پلاس اتوماتیک ۱۶۹,۰۰۰,۰۰۰ سایپا 111 ۵۱,۵۰۰,۰۰۰ سایپا 131 ۴۷,۱۰۰,۰۰۰ سایپا 132 ۴۸,۲۰۰,۰۰۰ سراتو ۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰ ساینا ۶۲,۸۰۰,۰۰۰ تیبا 2 ۶۰,۸۰۰,۰۰۰ تیبا ۵۶,۰۰۰,۰۰۰ دنا پلاس توربو ۱۷۱,۰۰۰,۰۰۰ دنا ۱۱۳,۰۰۰,۰۰۰ پژو 207 اتوماتیک ۱۶۸,۵۰۰,۰۰۰ پژو صندوقدار ۹۷,۹۰۰,۰۰۰ رنو تندر پلاس دنده ای ۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰ رانا LX ۸۵,۰۰۰,۰۰۰ رنو ساندرو اتوماتیک ۱۷۹,۵۰۰,۰۰۰ / دولت روحانی هنوز از برکات برجام می گوید
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
0
0
دولت خودش فساد را درکشور ایجاد کرده است مشکل اصلی کشور به خاطر ناتوانی و ناکامی دولت است.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: