کد خبر: ۸۳۲۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
تعداد بازدید: ۱۴۵
رئیس جمهوری آمریکا همزمان با علنی شدن تحقیقات استیضاحش در مجلس نمایندگان، گفت که احتمالا متن مکالمه اولش با همتای اوکراینی خود را این هفته منتشر می‌کند.
ترامپ: احتمالا متن مکالمه اولم با رئیس جمهوری اوکراین را منتشر کنمبه گزارش خبرداغ، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه (به وقت محلی) گفت که احتمالا این هفته متن یک مکالمه تلفن دیگر خود با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین را منتشر می‌کند.

مکالمه‌ای که ترامپ قصد انتشار متن آن را دارد، سه ماه پیش از گفت‌وگویی انجام شده که اکنون در کانون تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا برای استیضاح وی قرار دارد.

رئیس جمهوری آمریکا به خبرنگاران گفت که متن این مکالمه را نیز منتشر می‌کند تا مردم ببینند که این گفت‌وگو هیچ مشکلی ندارد.

روابط ترامپ با رئیس جمهوری اوکراین زمانی زیر ذره‌بین دمکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا رفت که یک کارمند افشاگر در نهادهای اطلاعاتی این کشور درباره مکالمه‌ای میان این دو ابراز نگرانی کرد.

تیم تحقیقات کنگره به ریاست «آدام شیف» رئیس دمکرات کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا ۱۵ جلسه شهادت‌دهی مقام‌های کنونی و سابق دولت را پشت درهای بسته به پایان رسانده‌اند و هفته پیش انتشار هزاران صفحه از نسخه‌های مربوط به این مصاحبه‌ها را آغاز کردند.

دمکرات ها در هفته جاری اولین جلسه شهادت‌دهی علنی را درباره تحقیقات استیضاح که هفت هفته طول کشیده، آغاز می کنند و سه نفر از مقام‌های دست اندرکار در سیاست خارجی دولت ترامپ را که تاکنون در جلسه‌های محرمانه شهادت داده‌اند، احضار خواهند کرد.

این افراد درباره نقش ترامپ، «رودی جولیانی» وکیل شخصی او و متحدان آنها در گروکشی سیاسی با اوکراین شهادت داده‌اند.

نشانه‌های دیگری وجود دارد که دمکرات‌ها تلاش می‌کنند در ماه دسامبر (آذر - دی) جلسه رای‌گیری درباره استیضاح ترامپ را برگزار کنند و او را به سومین رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا تبدیل کنند که استیضاح می‌شود.

منبع: ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: