کد خبر: ۸۳۲۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
تعداد بازدید: ۲۲۱
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به سخنان همتای آمریکایی خود در خصوص برگزاری نمایشگاه دستاوردهای حقوق بشری ایران در سازمان ملل متحد واکنش نشان داد.
واکنش سخنگوی دستگاه دیپلماسی به کنایه همتای آمریکایی خودبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، سیدعباس موسوی در حساب توئیتر خود نوشت: جداً برگزاری یک نمایشگاه «حقوق بشری» ایالات متحده عالی خواهد بود. ساقط کردن هواپیمای مسافربری، تبعیض علیه سیاهان، بمباران غیرنظامیان در جنگ های بی پایان: از ویتنام گرفته تا عراق و یمن... بگذریم از حمایت های تمام و کمال از وحشی ترین و غیر انسانی ترین رژیم های تروریست در منطقه. «دورویی بی شرمانه» به معنای واقعی کلمه!

 مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پیش‌تر در اظهاراتی بی‌اساس با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای حقوق بشری ایران در سازمان ملل متحد این نمایشگاه را اقدامی شرم‌آور از سوی کشور ناقض حقوق بشر نامیده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
0
0
برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران باید نگران عربستان سعودی جنایتکار شماره یک و امارات جنایتکار شماره یک باشد ازسال 2015 تاکنون همراه با چند کشور جنایتکار شماره یک دیگرغیرنظامیان یمنی را با بمب های ساخت آمریکا، کشورهای اروپایی و اسرائیل می کشند.
واین درحالی است که سران نجس و حشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت آمریکا جنایتکار شماره یک ازسال 2015 تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی عربستان و متحدانش نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند؟
بمباران، قتل عام و نسل کشی دریمن توسط ائتلاف متجاوز سعودی، جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت است و هم اجرای قانون جنگل حقوق بشرآمریکایی بود ولی متاسفانه سران وحشی آمریکا تاکنون درک نمی کنند، نمی دانند و فهمند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
0
0
سکوت دولت روحانی، طریف، عراقچی، برخی مسئولان و برخی نمایندگان مجلس دربرابر مقابل آمریکا و متحدانش، اهانت، توهین، بی احترامی و خیانت به مردم ایران است.
99 درصد دخالت و مداخله آمریکایی ها جنایتکار شماره یک به امور داخلی ایران به خاطرناتوانی، کوتاهی، سکوت دولت روحانی، ظریف، عراقچی و برخی مسئولان بوده است.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم درخانه ملت کاری نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند؟
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
0
0
سکوت در برابر جنایت از خود جنایت بدتراست
ازسال 1332 تاکنون در هرجای دنیا جنایتی رخ می دهد دست آمریکا جنایتکار شماره یک درکاراست.
ازسال 1332 تاکنون در هرجای دنیا جنایتی رخ می دهد دست انگلیس جنایتکار شماره یک درکاراست.
آمریکا و انگلیس ازسال 1332 تاکنون در امور داخلی ایران دخالت می‌کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
سکوت دولت روحانی، طریف، عراقچی، برخی مسئولان و برخی نمایندگان مجلس دربرابر مقابل آمریکا و متحدانش، اهانت، توهین، بی احترامی و خیانت به مردم ایران است.
99 درصد دخالت و مداخله آمریکایی ها جنایتکار شماره یک به امور داخلی ایران به خاطرناتوانی، کوتاهی، سکوت دولت روحانی، ظریف، عراقچی و برخی مسئولان بوده است.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم درخانه ملت کاری نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند؟
آمریکا و ناتو ازسال 2001 تاکنون در بحران افغانستان دخالت می‌کنند.
آمریکا و ناتو ازسال 2003 تاکنون در بحران لیبی دخالت می‌کنند.
آمریکا و انگلیس ازسال 2003 تاکنون در بحران عراق دخالت می‌کنند.
آمریکا و متحدانش ازسال 2011 تاکنون در بحران سوریه دخالت می‌کنند.
آمریکا و متحدانش ازسال 2015 تاکنون در بحران یمن دخالت می‌کنند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
0
0
واکنش رزمنده ایرانی به تشکیل ائتلاف آمریکایی در خلیج فارس
تشکیل ائتلاف آمریکایی در خلیج فارس به خاطر کمک، حمایت و پشتیبانی از ائتلاف متجاوز سعودی درجنگ یمن است
ائتلاف بین المللی ازسال 2014 تاکنون مدعی مبارزه با داعش چرا به مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه سوریه وعراق حمله می کند.
ائتلاف بین المللی ازسال 2014 تاکنون بیش از700 میلیارد دلار به سوریه وعراق خسارت زده است و همچنان نیزادامه دارد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
0
0
اروپا ازآمریکا بدتراست.
اروپا به تروریست ها پناه می دهد.
آیا سگ هار اروپایی می تواند جنایات وفجایع متحدانش را دریمن متوقف کند؟
اروپا مانند آمریکا، عربستان سعودی، امارات، بحرین و اسرائیل ارزشی برای جان انسان ها قائل نیست.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
0
0
سازمان ملل، آمریکا را اصلی‌ترین عامل کشتار مردم افغانستان دانست
۱۳۹۸/۰۲/۰۴

Image result for ‫سازمان ملل،‬‎
سازمان ملل اعلام کرده نظامیان آمریکایی و نیروهای ارتش افغانستان بیش از شبه‌نظامیان فعال در این کشور، غیر‌نظامیان را کشته‌اند.
سازمان ملل اعلام کرد‌، طی سه ماه اول سال جاری میلادی(از 11 دی تا11 فروردین)‌، در افغانستان 581 نفر کشته و 1192 تن نیز زخمی شده‌اند و از مجموع کشته‌شدگان هم 192 نفرکودک بوده‌اند. در گزارش سازمان ملل همچنین تاکید شد که بیشتر این قربانیان، بر اثر حملات هوایی نیروهای خارجی و آمریکایی جان خود را از دست داده و نیروهای ارتش افغانستان هم در این قتل‌ها مشارکت داشته‌اند. ولا‌یت‌های کابل، هلمند، ننگرهار، قندوز و فاریاب بیشترین تلفات را در مدت فوق متحمل شده‌اند. به گزارش فارس، آمریکا با فشار به دیوان کیفری بین‌المللی (لاهه)، مانع بررسی جنایت جنگی نظامیان این کشور در افغانستان می‌شود. مردم افغانستان آمریکا را بزرگ‌ترین مشکل کشور خود می‌دانند و بار‌ها علیه حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان، تظاهرات کرده‌اند.



دیدار رهبران کره‌شمالی و روسیه نمایش شکست آمریکا

Image result for ‫دیدار رهبران کره‌شمالی و روسیه نمایش شکست آمریکا‬‎
سفر «کیم جونگ اون» به روسیه آن هم پس از شکست مذاکرات کره‌شمالی و آمریکا علاوه‌بر دهن‌کجی به ترامپ یک پیام دارد و آن چیزی نیست جز «نمایش شکست آمریکا».
«کیم جونگ اون»، رهبر جوان کره شمالی دیروز با قطار اختصاصی وارد روسیه شد تا امروز با ولادیمیر پوتین دیدار کند. این دیدار در بحبوحه جنگ لفظی پیونگ یانگ و واشنگتن و پس از شکست مذاکرات این دو صورت می‌گیرد و از این جهت، حائز اهمیت است.
دیدار رهبران کره شمالی و روسیه از این جهت اهمیت دارد که می‌تواند تحمیل بار روانی بر آمریکا و تحقیر این کشور تلقی شود و این موضوع به تقویت جایگاه رقبای آمریکا یعنی روسیه و چین در شبه جزیره کره منجر گردد. به نظر می‌رسد کره شمالی با این نوع عکس‌العمل سعی در این دارد تا خود را به‌عنوان کشوری تعیین‌کننده در روند معاملات جهانی نشان دهد. به گزارش اسپوتنیک، پس از گذشت تقریبا دو ماه از شکست مذاکرت میان کره شمالی و آمریکا، کیم جونگ اون برای دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه وارد ولادی وستوک شهر مرزی روسیه شده است.
این گزارش می‌افزاید: پس از شکست مذاکرات کره شمالی و آمریکا و تشدید تحریم‌ها بر علیه پیونگ یانگ، کره شمالی می‌خواهد خود را از موضع انزوای تحمیلی از جانب آمریکا نجات دهد و برای خود گزینه‌های موثر دیگری تعریف کند. به‌علاوه مقامات آمریکایی دریافته‌اند که پس از مذاکرات بی‌نتیجه دو ماه قبل از نظر افکار عمومی در مظان اتهام بوده و رفتار کره شمالی در این شرایط به دستپاچگی بیشتر آنها منجر خواهد شد. به عبارتی دیدار رهبران کره شمالی و روسیه، نمایشی از شکست دوباره آمریکایی‌هاست.
از سوی دیگر برکناری «کیم یونگ چول» مذاکره‌کننده ارشد کره شمالی با آمریکا از سمت خود می‌تواند پیام مهمی برای مذاکرات آتی باشد. این اقدام پس از این اتفاق افتاد که پیونگ یانگ اعلام کرد که هیچ تمایلی به ادامه مذاکرات با حضور مایک پمپئو ندارد و آمریکا برای نشان‌دادن حسن نیت خود باید او را از روند گفت‌وگوها حذف کند.



گزارش نشریه فرانسوی از راهبرد «تهدید و ارعاب» ماکرون علیه جلیقه‌زردها
Image result for ‫گزارش نشریه فرانسوی از راهبرد «تهدید و ارعاب» ماکرون علیه جلیقه‌زردها‬‎
نشریه فرانسوی از افزایش سرکوب‌ جلیقه زردها توسط نیروهای پلیس این کشور خبر داده و ضمن «وخیم» ارزیابی کردن شرایط حاکم از تلاش ماکرون برای «مخفی کردن استراتژی مبتنی بر ارعاب و تهدید در برقراری نظم»پرده برداشته است.
تظاهرات هفتگی جلیقه زردها همچنان ادامه دارد و دولت فرانسه درمانده از مقابله با این اعتراضات است. هر هفته دستگاه سرکوب پلیس با شدت بیشتری معترضان را سرکوب می‌کند به این امید که شنبه هفته بعد تعداد معترضان کمتر شود اما افزایش سرکوب‌ها نتیجه عکس داده و بر موج اعتراضات افزوده شده است.
حالا نشریه فرانسوی «اومانیته» چاپ پاریس طی یادداشتی به قلم «کارولین کنستانت» و «ملانی مرموز» حول اعتراضات اخیر جلیقه‌ زردهای فرانسوی و درگیری شنبه گذشته نیروهای امنیتی با معترضان نوشته:« پلیس طی آخر هفته گذشته در جریان بیست و سومین هفته از اعتراضات اعضای جنبش موسوم به جلیقه زردها، معترضان را مورد ضرب و شتم قرار داد و اقدام به بازداشت خبرنگاران و روزنامه نگارانی کرد که برای پوشش اخبار اعتراضات آمده بودند و این همان دقیقا همان سرکوبی است که تشدید شده و اتحادیه ‌های فرانسوی آن را محکوم می‌کنند.»
این نشریه فرانسوی در ادامه با اشاره به بازداشت «گسپار گلنز» مؤسس وبسایت «تارانیس نیوز» در جریان تظاهرات اخیر جلیقه زردها نوشته: «48 ساعت بازداشت به اتهام مشارکت در تجمعی با اهداف خرابکارانه و اهانت و توهین به اشخاص دولتی...وضعیت وخیم است، بسیار وخیم و برای سندیکاها و اتحادیه‌ها جای هیچ شک و تردیدی وجود ندارد که دولت با این کارها می‌خواهد مانع از آن شود که شاهدان امر از استراتژی اش در برقراری نظم در کشور فیلم گرفته و تصویر برداری کنند؛ استراتژی که به اعتقاد «امانوئل ویر» از اعضای اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران و خبرنگاران، استراتژی مبتنی بر ترس و تهدید و ارعاب است.
دولت ماکرون در سراشیبی
به گزارش تسنیم «ونسان لانیه» از دیگر اعضای اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران فرانسه می‌گوید: «دولت در سراشیبی بسیار خطرناکی قرار دارد و قصد دارد جنبش‌های اجتماعی را در قالب جرم نمایش دهد و تمامی کسانی را که شاهد سیر اتفاقات صورت گرفته در صحنه هستند بازداشت می‌کند.» اعتراضات سراسری در فرانسه از اواسط ماه نوامبر(آبان) سال 2018 آغاز شده و علی رغم عقب نشینی دولت «امانوئل ماکرون» رئیس‌ جمهور فرانسه از اجرای برخی اصلاحات اقتصادی و مالی، این اعتراضات همچنان ادامه داشته است.بر اساس گزارش‌های موجود، از زمان آغاز این اعتراضات تاکنون دستکم 11 نفر کشته و بیش از 2 هزار نفر مجروح شده اند؛ این در حالیست که در این میان حدود 6 هزار نفر نیز تحت بازداشت در آمده‌اند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
0
0
تشکیل ائتلاف آمریکایی در سوریه وعراق ازسال 2014 تاکنون به خاطر کمک، حمایت و حمایت و پشتیبانی از تروریست های داعش بوده است، نه مبارزه با تروریست های داعش
ائتلاف بین المللی آمریکایی از تروریست های داعش درسوریه و عراق حمایت می کنند و همچنان نیزادامه می دهند.
ائتلاف بین المللی ازسال 2014 تاکنون مدعی مبارزه داعش است چرا به مردم بی گناه سوریه وعراق حملات هوایی می کند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
0
0
واکنش رزمنده ایرانی به تشکیل ائتلاف آمریکایی در خلیج فارس
حضور نیروهای تروریست آمریکایی درافغانستان ازسال 2001 تاکنون عامل جنگ، بی ثباتی و ناامنی درافغانستان و منطقه خاورمیانه است.
آمریکا عامل اصلی جنگ درمنطقه است.
آمریکا عامل اصلی پیدایش و رشد تروریسم درمنطقه است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
0
0
یادداشتی در تبیین بیانات اخیر رهبر انقلاب؛

کی و کجا آمریکایی‌ها را به گوشه رینگ برده‌ایم؟

18 آبان 1398 ساعت 16:44

چهل ساله شدن انقلاب اسلامی و ورود به گام دوم، اثبات توانمندی انقلاب در خنثی کردن توطئه‌های استکبار و ناکارآمدی تهدیدات دشمن در متوقف کردن این حرکت پویا و روبه جلو است.

به گزارش جهان نیوز، رهبر انقلاب در دیدار سالانه خود در سالگرد تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران، در سخنانی به سابقه دشمنی آمریکا با ملت ایران اشاره کرده و گفتند: شماها می‌بینید که هر کاری آمریکایی‌ها توانسته‌اند در این مدّت [۴۱ سال اخیر] کرده‌اند، بخصوص با نهادهای برخاسته‌ی از انقلاب، از جمله با خود نظام اسلامی؛ با خود جمهوری اسلامی که برخاسته‌ی از انقلاب است، هر چه توانسته‌اند دشمنی کرده‌اند. البتّه ما هم از این طرف بیکار نبوده‌ایم؛ ما هم از این طرف هر کار توانسته‌ایم، در مقابل آمریکا کرده‌ایم، در موارد زیادی هم طرف را گوشه‌ی رینگ برده‌ایم؛ نتوانسته از خودش درست دفاع کند، این هم کاملاً واضح است، همه‌ی دنیا می‌بینند.

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در یادداشتی به قلم آقای مهدی فضائلی تحلیلگر مسائل سیاسی و کارشناس حوزه‌ی رسانه به تحلیل این بخش از بیانات رهبر انقلاب می‌پردازد.
داشتن «دشمن بزرگ» هم نشانه بزرگ بودن است و هم موجب بزرگ و قدرتمند شدن. اگر نشانه‌های بزرگی در کشوری نباشد دلیلی ندارد که دشمن بزرگ داشته باشد و با قدرت‌های دست چندم هم می‌شود با آن روبه‌رو شد. مواجهه با قدرت‌های دست چندم هم فقط از باب دست گرمی در ورزیده شدن مؤثر است اما توانمندی واقعی در مواجهه با قدرت‌های بزرگ و دست اول حاصل می‌شود. این قاعده در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، نظامی و سیاسی صدق می‌کند. جمهوری اسلامی ایران از نخستین روزهای تاسیسش تا کنون با قدرت‌های دست اول جهان روبه‌رو بوده و آمریکا به‌عنوان قدرتمندترین کشور در عرصه‌های مختلف در رأس این دشمنان بوده است.

خود این مواجهه و تقابل نشان داد، انقلاب اسلامی یک اتفاق معمولی نیست و رویدادی است که منافع نامشروع قدرت‌ها یا همان استکبار و نظام سلطه را به چالش کشیده است. مواجهه انقلاب اسلامی با این قدرت‌ها و به‌خصوص آمریکا از ابتدای پیروزی تا الآن، انقلاب اسلامی را ورزیده و به قدرتی بزرگ و تاثیرگذار در عرصه منطقه و معادلات جهانی تبدیل کرد. طبیعتاًدر رویارویی با قدرت بزرگی مثل آمریکا نمی‌توان انتظار داشت آسیب و خسارت ندید و همواره پیروز شد که اگر چنین بود آمریکا دیگر ابرقدرت محسوب نمی‌شد!

نکته مهم این است که در مواجهه با چنین قدرت بزرگ و توانمندی اولاً بتوانیم ضربات و توطئه‌هایش را خنثی یا کم اثر کنیم و ثانیاً بتوانیم در مقاطعی ما به او ضربه بزنیم.

چهل ساله شدن انقلاب اسلامی و ورود به گام دوم، اثبات توانمندی انقلاب در خنثی کردن توطئه‌های استکبار و ناکارآمدی تهدیدات دشمن در متوقف کردن این حرکت پویا و روبه جلو است. انقلاب اسلامی راهبرد دفاع فعال را در پیش گرفت یعنی فقط به دفع شیطنت‌ها و توطئه‌های دشمن از خود بسنده نکرده و هر جا توانسته به دشمن ضربه هم وارد کرده است. «گوشه رینگ» اصطلاحی است وام گرفته از ورزش بوکس و زمانی به‌کار می‌رود که طرف مقابل در موقعیت نامناسب، منفعل و ضربه‌پذیر قرار گرفته باشد و حریف بر او مسلط شده باشد. در چهل سال رویارویی و دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی بارها آمریکا در گوشه رینگ قرار گرفته است و این واقعیت مهمی است که رهبر معظم انقلاب در دیدار ۱۲‌آبان این‌گونه به آن اشاره کردند: «شماها می‌بینید که هر کاری آمریکایی‌ها توانسته‌اند در این مدّت کرده‌اند، به‌خصوص با نهادهای برخاسته از انقلاب، از جمله با خود نظام اسلامی؛ با خود جمهوری اسلامی که برخاسته از انقلاب است، هر چه توانسته‌اند دشمنی کرده‌اند. البتّه ما هم از این طرف بیکار نبوده‌ایم؛ ما هم از این طرف هر کار توانسته‌ایم، در مقابل آمریکا کرده‌ایم، در موارد زیادی هم طرف را گوشه رینگ برده‌ایم؛ نتوانسته از خودش درست دفاع کند، این هم کاملاً واضح است، همه دنیا می‌بینند.»

آمریکا کجا گوشه رینگ قرار گرفته است؟ رویارویی آمریکا با انقلاب اسلامی ایران را می‌توان به دو عرصه داخلی و منطقه‌ای تقسیم کرد. ضربات انقلاب اسلامی به استکبار نیز هم در عرصه داخلی بوده و هم منطقه‌ای. به عبارت دیگر گاهی انقلاب اسلامی در رویارویی دو جانبه آمریکا را به گوشه رینگ برده و گاهی در رویارویی‌های منطقه‌ای و چند جانبه.

این یادداشت که یک احصای کاملی را هم انجام نداده است فقط به مواردی اشاره می‌کند که آمریکا در روابط دو جانبه و مستقیم به گوشه رینگ برده شده است. خود انقلاب اسلامی و پیروزی آن آغاز رفتن آمریکا به گوشه رینگ بود. تسخیر لانه جاسوسی در سال‌۵۸، عدم پذیرش نماینده ویژه کارتر در ۱۶‌آبان ۵۸ از سوی امام(رحمه‌الله‌علیه)، ماجرای طبس(به لطف شن‌هایی که مأمور خدا بودند) در اردیبهشت‌۵۹ و ماجرای مک فارلین در سال ‌۶۴-۶۵ که منجر به ایران گیت برای دولت ریگان شد نیز موارد دیگری از انفعال شدید آمریکا در دوران امام خمینی(ره) است. عدم مذاکره با آمریکا به رغم تلاش و اصرار مستمر دولتمردان این کشور، نشاندن و تصرف پهپاد لاکهید مارتین آر کیو-۱۷۰ در آذر‌۱۳۹۰، دستگیری جاسوس‌های آمریکایی به‌خصوص ماجرای جیسون رضائیان در سال‌۹۳ که آمریکا سرانجام مجبور شد ضمن تبادل چهار زندانی ۱/۷‌میلیارد دلار برای آزادی او پرداخت کند، دستگیری ۱۰‌ملوان آمریکایی در دی ماه‌۹۴ در پی تجاوز به آب‌های ایران عزیز، سرنگونی پهپاد جاسوسی پیشرفته و گران‌قیمت «گلوبال هاوک» آمریکا توسط پدافند یکپارچه هوایی کشور در سال‌۹۸و پیشرفت‌های علمی سطح عالی به رغم محدودیت‌ها و تحریم‌ها خصوصاً در عرصه دفاعی، هوا فضا و هسته‌ای را می‌توان از جمله مواردی برشمرد که آمریکا را گوشه رینگ برده است.

البته موارد فوق‌الذکر در یک سطح و هم وزن نیستند لیکن اگر این امکان باشد که به تفصیل درباره هر‌یک از آن‌ها و تبعاتش برای آمریکای ابرقدرت پرداخته شود معلوم می‌شود چه ضربات سنگینی به حیثیت و ابهت آمریکا وارد کرده و چگونه مسیر افول ابرقدرتی آمریکا را تسریع کرده است.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: