کد خبر: ۸۳۲۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹
تعداد بازدید: ۲۹۹
مهدی فنونی‌زاده هافبک خوب و ملی‌پوش سابق این تیم از استقلال و تهدید استراماچونی مبنی بر کناره‌گیری از این تیم و سایر موارد حرف زد و به سوالات پاسخ داد.
فنونی‌زاده: استقلال به یک دفاع باتجربه نیاز داردبه گزارش خبرداغ به نقل از ایران ورزشی: مهدی فنونی‌زاده هافبک خوب و ملی‌پوش سابق این تیم از استقلال و تهدید استراماچونی مبنی بر کناره‌گیری از این تیم و سایر موارد حرف زد و به سوالات پاسخ داد.


استقلال خیلی خوب بازی می‌کند و نتایج در خور توجهی هم کسب کرده. علت این موفقیت‌ها چیست؟

من همیشه از استراماچونی حمایت کردم و حتی در همان مقطع ابتدای فصل هم گفتم تیم رفته رفته شکل می‌گیرد. مربی که دیسیپلین خوبش و غیرت لب خطش مثال زدنی است. در همان مقطع کوتاهی هم که استقلال نتیجه نمی‌گرفت من گفتم که اگر مدیریت صبر داشته باشد زحمات مربی ایتالیایی به بار می‌نشیند. حرف‌هایی که اتفاقاً در روزنامه‌های ورزشی موجود است.

تیم استقلال به لحاظ فنی چه خصوصیاتی دارد که نتایج این تیم را به کلی متحول ساخته؟

استقلال به لحاظ فنی عالی است و بی‌محابا حمله می‌کند. زمان ما هم استقلال اینگونه بود و همه حریفان را با حملات فراوانش واقعاً تحت فشار قرار می‌داد. تیم زمان ما بسیار خوب بود و تمامی مدافعان و دروازه‌بانش ملی‌پوش بودند. در حال حاضر هم همه مدافعان تیم خوب هستند و همه جوانند به همین دلیل بار دفاعی تیم روی دوش وریا غفوری است. این در حالی است که بار حملات تیم هم بر روی وریا غفوری است به همین دلیل شاهد این هستیم که حملات تیم هم اغلب از جناح راست طراحی می‌شود.

روش سه‌دفاعه برای استقلال مشکل‌ساز نمی‌شود؟

به نظرم استقلال مقابل تیم‌های گردن کلفتی مانند سپاهان که بعد از بازی با نساجی به مصاف این تیم خواهد رفت قادر نیست با سه دفاع در کار دفاعی خوب نتیجه بگیرد و احتمال گل خوردنش زیاد است و حتی ممکن است با روش سه دفاعه چند گل از تیم قدرتمند سپاهان دریافت کند و خوب نتیجه نگیرد.

در خصوص تهدید استراماچونی که گفته اگر تا دو هفته باشگاه به تعهدات مالی‌اش عمل نکند از این تیم جدا می‌شود چه نظری دارید؟

استراماچونی قرارداد دارد به همین دلیل نمی‌تواند از استقلال جدا شود اما در این بین نکته اینجاست که وقتی بازیکن و مربی خوب کار کنند و نتیجه بگیرند ولی باشگاه به تعهداتش عمل نکند بازیکن موش می‌دواند و مربی هم دلسرد می‌شود و قطعاً موارد مالی برروی عملکرد فنی استقلال سایه می‌اندازد.

استقلال در چه پست‌هایی نیاز به تقویت دارد؟

قبل از جواب به سؤالتان باید بگویم که در زمان شفر زبانم مو در آورد آنقدر که گفتم از قائدی در ترکیب ثابت استفاده کند و 10 دقیقه بازی کردن نمی‌تواند برای این بازیکن مؤثر باشد اما دیدیم که استراماچونی چطور از دیاباته و قائدی در کنار هم استفاده می‌کند و تیم هم عالی نتیجه می‌گیرد. در مورد بازیکن هم استقلال باید یک گلر دیگر در حد حسینی بگیرد و اگر گلر احساس امنیت داشته باشد و از جانب حریفی دیگر تهدید نشود نمی‌تواند به پیشرفتش ادامه دهد.

من دروازه‌بان ذخیره استقلال را خوب نمی‌شناسم و معتقدم حتماً باید در پست دروازه و جدا از آن پست دفاع میانی استقلال یک مدافع میانی باتجربه جذب کند. بعد از رفتن پژمان منتظری که من معتقدم نباید از استقلال جدا می‌شد در پست دفاع میانی استقلال به یک مدافع باتجربه نیاز جدی دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: