کد خبر: ۸۳۲۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱
تعداد بازدید: ۲۷۷
رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا با سفر به عربستان سعودی با سلمان بن عبدالعزیز دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
رئیس سیا به دیدار شاه سعودی رفتبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس ، «جینا هاسپل» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) امروز (پنجشنبه) وارد عربستان سعودی شد و با سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی دیدار و گفت و‌گو کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) بدون ارائه جزئیات، صرفا نوشت که در این دیدار دو طرف در خصوص موضوعات مشترک بحث و رایزنی کردند.

در این دیدار وزرای خارجه و کشور سعودی و همچنین سفیر آمریکا در ریاض نیز حضور داشتند.


این دیدار در شرایطی صورت می‌گیرد که در آخرین تحولات، وزارت دادگستری آمریکا روز چهارشنبه (دیروز) چند کارمند سابق شبکه اجتماعی توئیتر را متهم کرد که به جاسوسی از حساب‌های کاربری مخالفان برای مقامات ارشد عربستان سعودی می‌پرداختند.

این برای نخستین بار است که دادستان‌های فدرال به صورت آشکار چند سعودی را متهم به جاسوسی در آمریکا می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
0
0
1 - انتقال محرمانه سلاح‌های سنگین آمریکایی در جنوب یمن غیرقانونی است ولی متاسفانه سران بی ادب آمریکا درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.
2 - انتقال محرمانه سلاح‌های سنگین آمریکایی در جنوب یمن ناقض قوانین بین المللی است ولی متاسفانه سران بی ادب آمریکا درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.
3 - انتقال محرمانه سلاح‌های سنگین آمریکایی در جنوب یمن عامل جنگ، بی ثباتی و ناامنی دریمن است ولی متاسفانه سران بی ادب آمریکا درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.
4 - انتقال محرمانه سلاح‌های سنگین آمریکایی در جنوب یمن عامل اصلی بمباران، کشتار قتل عام و نسل کشی مردم یمن است ولی متاسفانه سران بی ادب آمریکا درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.
5 - انتقال محرمانه سلاح‌های سنگین آمریکایی در جنوب یمن عامل اصلی جنگ، بی ثباتی و ناامنی درمنطقه خاورمیانه است ولی متاسفانه سران بی ادب آمریکا درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.

انتقال محرمانه سلاح‌های آمریکایی در جنوب یمن

16 آبان 1398 ساعت 17:16

در حالی که قدرت در عدن واقع در جنوب یمن به موجب توافقی میان ریاض و ابوظبی تقسیم شده، آمریکا سلاح‌های سنگین به این منطقه فرستاد.

به گزارش جهان نیوز، شبکه آمریکایی «سی‌ ان ان» با انتشار ویدئویی که آن را محرمانه توصیف کرد، نوشت، آمریکا سلاح‌های سنگین جدیدی در بندر عدن تخلیه کرد.
بر اساس این گزارش، در این فیلم که توسط دوربین موبایل و به صورت مخفیانه در هفته گذشته گرفته شده، خودروی زرهی آمریکایی «اوشکوش» دیده می‌شود.


سی‌ان‌ان در ادامه گزارش داد، واشنگتن که شریک ائتلاف سعودی در جنگ علیه یمن به شمار می‌رود علی‌رغم «خشم دو حزب جمهوری خواه و دموکرات درباره شیوه حمایت آمریکا از ریاض در این نبرد خونین و تلخ» همچنان به فرستادن سلاح به یمن ادامه می‌دهد.

این شبکه آمریکایی افزود، مقامات دولت مستعفی یمن تمامی افراد مظنون به گرفتن فیلم مذکور و دادن آن به رسانه‌ها را بازداشت و بازجویی کرده است.

عدن از ماه اوت (۲۰۱۹) شاهد درگیری‌های شدید میان نیروهای دولت مستعفی و «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) وابسته به امارات بود، عربستان سعودی برای پایان دادن به این نزاع میزبان مذاکراتی میان دو طرف شد و در نهایت هفته جاری توافق ریاض میان دولت مستعفی و شورای انتقالی امضا شد.

در این توافق قید شده که نیمی از وزرای دولت آینده باید از شورای انتقالی باشند و بدین ترتیب امارات و عربستان، قدرت در عدن را میان خود تقسیم کرده‌اند.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: