کد خبر: ۸۳۲۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۲
تعداد بازدید: ۳۳۵
رییس اداره آموزش و پرورش کیش: ارتقاء فضای آموزشی از چهار و نیم مترمربع به ازای هر دانش آموز به سطح استانداردهای قابل قبول، نیازمند مشارکت پذیری مردمی است.
مشارکت پذیری لازمه تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش کیشبه گزارش خبرداغ به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سید جواد قوامی نژاد رییس اداره آموزش و پرورش جزیره کیش در آیین آغاز به کار موسسه خیریه، مردم نهاد و غیرانتفاعی به نام "مدرسه زندگی دیپلمات کیش" که شامگاه دوشنبه سیزدهم آبان در سالن اجتماعات مجتمع مسکونی دیپلمات برگزار شد؛ گفت: اگر نگاه ما به حوزه تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش یک نگاه اقتصادی باشد در واقع به حق مشارکت ظلم کرده ایم و ذات انسان  به گونه ای خلق شده که با مشارکت، تربیت محقق می شود.

قوامی نژاد با بیان اینکه آموزش و پرورش جزیره کیش در حوزه تعلیم و  تربیت نیازمند افکار بلند و متعالی است افزود: کسانی ­که حس مشارکت جویی و مشارکت پذیری را در حوزه تربیت دارند می توانند در موفقیت دانش آموزان امروز نقش بسزایی ایفا کنند  و لذت مدرسه رفتن، کتاب خواندن را در دانش آموزان تقویت کنند و این مهم با مشارکت و تعاون محقق خواهد شد.

وی اظهار داشت: تعلیم و تربیت خدمتی است که با مشارکت گروه های مختلف جامعه در آموزش و پرورش جزیره کیش محقق می شود.

رییس اداره آموزش و پرورش جزیره کیش مدارس را به عنوان یک جعبه سیاه یاد کرد و اظهار داشت: آنچه را که دیروز در مدارس بوده امروز در جامعه مشاهده می کنیم  و آنچه را که امروز در مدارس ما است در آینده جامعه نمایان خواهد شد پس بنابراین توجه ویژه ای را باید به مدارس داشته باشیم.

وی ادامه داد: طبق آمارهای ارائه شده بر اساس سرانه دانش آموزی، معلمان جزیره کیش بیش از 25 درصد میانگین استان هرمزگان انرژی تعلیم و تربیت دانش آموزان را بر عهده دارند که این موضوع بر کیفیت آموزشی نیز تاثیر گذار است.

قوامی نژاد، فضای آموزشی­ آموزش و پرورش کیش را با چهار و نیم مترمربع به ازای هر دانش آموز، یکی از پایین­ ترین­ فضاهای آموزشی در کشور­ معرفی کرد و افزود: در استان­­ یزد به ازای هر دانش ­آموز،  هشت و سه دهم مترمربع فضای آموزشی وجود دارد و ­در استان­ هرمزگان پنج و هفت دهم مترمربع است

رییس اداره آموزش و پرورش جزیره کیش تاکید کرد: تراکم دانش آموز در استان هرمزگان حدود 24 نفر و در جزیره کیش حدود 32 نفر است و این نشان دهنده این است که هر کدام از معلمان جزیره کیش 25 درصد بیشتر از میانگین استان، زحمت اداره تعلیم و تربیت دانش آموزان را بر عهده دارند.

وی افزود : با توجه به سرانه دانش ­آموزی کیش، باید بیش از 9 مدرسه نوساز در سال جاری­ در این جزیره ساخته شود تا در راستای افزایش کیفیت آموزش گام برداریم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: