کد خبر: ۸۳۲۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
تعداد بازدید: ۲۲۳
لایحه موافقت نامه سرویس‌های هوایی دوجانبه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت کشور کویت امروز در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گرفت.
علیرضا محجوب: نباید به کویت که اجازه سوختگیری هواپیماهای ما را نمی‌دهد، معافیت بدهیم

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، علیرضا محجوب در مخالفت با لایحه موافقت‌نامه سرویس‌های هوایی دوجانبه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت کشور کویت گفت: در این لایحه موارد خاص و جزئی وجود دارد که مجلس باید به آن دقت کند. اگر گزارش را ملاحظه کنید به جای کمیسیون، اداره کل قوانین است که کار محققانه‌ای روی این قرارداد انجام داده است.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: اداره کل قوانین مغایرت‌های مربوطه را تشریح کرده است. یکی در رابطه با معافیت‌ها است که مغایر با بند الف ماده ۶ قانون برنامه ششم است. در پیوست هم آمده است. اگر این را بپذیرید رای دو سوم می‌خواهد.

این عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: ایرادات فراوان در ترجمه هم وجود دارد که ۱۲ مورد است. این مورد نیز نیازمند این بوده که اگر کمیسیون فرصت نداشته، نظرات اداره قوانین را در نظر می‌گرفت. درست نیست در یک ماده واحده با ۲۱ بند، در ۱۲ بند آن ایرادات ترجمعه را شاهد باشیم. حتی در مورد امضاها هم آنطور که در بند ۱۲ آمده، نام طرفین امضا نیامده است درصورتی که باید اسم و عنوان صاحبان امضا آورده شود.

وی افزود: موافقت نامه‌ها آثار ترجمه افراد نیستند که به دلخواه بتوانند ترجمه کنند. حتی ترجمه یک رمان هم باید با دقت انجام شود.

نماینده اصلاح طلب مردم تهران خاطرنشان کرد: مجلس باید دقت کند، این مورد در سال ۹۳ منعقد شده است و شرایط امروز نیز متفاوت از آن زمان است. امروز این موضوع جنبه عملی به خود نخواهد گرفت از آنجایی که امتیازات طرف مقابل مشخص و امتیازات ما مبهم است.

محجوب گفت: کشوری که به هواپیمای ما اجازه نمی‌دهد آنجا بنشیند و سوخت‌گیری کند باید به او معافیت دهیم؟ وقتی اجازه نمی‌دهند که هواپیمای ما سوختگیری کند آیا باید معافیت دهیم؟ 

به گزارش ایلنا، پس از اظهار نظر حسینعلی حاجی دلیگانی در موافقت با این لایحه، اظهارات محجوب مورد موافقت نمایندگان قرار نگرفت و این لایحه به تصویب رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: