کد خبر: ۸۳۲۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲
تعداد بازدید: ۲۱۳
لاریجانی در دیدار با سفیر کشور آذربایجان در تهران:
رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در شرایط کنونی زمینه برای توسعه همکاری های دو کشور ایران و آذربایجان فراهم است، گفت: مجلس برای گسترش همکاری های پارلمانی با کشور آذربایجان محدودیتی قائل نیست.
مجلس برای گسترش همکاری‌های پارلمانی با آذربایجان محدودیتی قائل نیستبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه ۱۳ آبان ماه) با بنیاد حسین اف سفیر کشور آذربایجان در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاریجانی در ابتدای این دیدار، با اشاره به روابط صمیمانه و ریشه ای دو کشور ایران و آذربایجان، گفت: مردم و مسئولان ایران همواره علاقه مند به گسترش روابط و همکاری با کشور آذربایجان هستند و خوشبختانه این روحیه در دو کشور وجود دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی، بر لزوم گسترش همکاری های پارلمانی ایران و آذربایجان تأکید کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی برای گسترش همکاری های پارلمانی با کشور آذربایجان محدودیتی قائل نبوده و روابط باید در تمام زمینه ها تسهیل شود.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی فضای بسیار خوبی برای تقویت همکاری ها و مناسبات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بین ایران و آذربایجان فراهم است، از این رو مسئولان دو کشور باید در راستای فعال سازی این ظرفیت ها تلاش کنند.

لاریجانی تصریح کرد: توسعه روابط اقتصادی و صنعتی از جمله همکاری های کشاورزی، شهرسازی و حمل و نقل بین دو کشور ایران و آذربایجان ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه این دیدار، بنیاد حسین اف سفیر کشور آذربایجان در تهران، روابط دو کشور ایران و آذربایجان را گسترده و تاریخی توصیف کرد و گفت: باکو همواره از توسعه همکاری ها و مبادلات میان دو کشور حمایت می کند و روند همکاری ها در مسیر گسترش است.

وی با بیان اینکه روابط ایران و آذربایجان در شرایط کنونی در بهترین دوران تاریخی خود قرار دارد، تصریح کرد: خوشبختانه روابط دو کشور در حوزه های مختلف از جمله همکاری های اقتصادی و صنعتی مانند حمل و نقل، راه آهن، مبادلات اقتصادی، شهرسازی، صنایع کشاورزی، امور گمرکی و همکاری های اجتماعی و فرهنگی از جمله گردشگری سلامت و امور دانشگاهی در حال گسترش است.

بنیاد حسین اف، با اشاره به تمهیدات صورت گرفته برای توسعه گردشگری میان دو کشور ایران و آذربایجان، افزود: در کشور آذربایجان تسهیلاتی برای تقویت حوزه گردشگری میان دو ملت انجام شده و امیدواریم با این اقدامات، در آینده ای نزدیک شاهد تقویت این بخش باشیم، از طرف دیگر سهم سرمایه گذاری متقابل بین دو کشور ایران و آذربایجان در حال افزایش است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: