کد خبر: ۸۳۱۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲
تعداد بازدید: ۱۲۶
یک نماینده مجلس گفت: باید در برابر آنچه از آن پشت مرزها به عنوان آنارشیسم و هرج و مرج گاهی اوقات تلقین می‌شود، کار فرهنگی کرد و جلویش ایستاد.
حواشی پیش آمده در بازی استقلال و تراکتورسازی کار فرهنگی می‌خواهد نه اقدام قضایی/ گاهی اوقات از پشت مرزها آنارشیسم تلقین می‌شود

به گزارش خبرداغ، حسن نوروزی در گفت‌و‌گو با  ایلنا، درباره حواشی ایجاد شده در بازی بین استقلال تهران و تراکتورسازی در تبریز گفت: این را خیلی نباید حاد کرد. اما در عین حال مسئولان فرهنگی کشور از جمله صداوسیما، صداوسیمای استان آذربایجان و مسئولان ورزشی باید کار فرهنگی کنند تا یک نوع آگاهی بخشی شود.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس تصریح کرد: هم نمایندگان استان، هم مسئولان استان، هم ائمه جمعه کار فرهنگی کنند. اینجا به نظر می‌رسد خیلی کار قضایی و کار امنیتی پاسخ ندهد ولی به نظر می‌رسد اگر مسئولان فرهنگی کشور از جمله معلمان آن منطقه، ائمه جمعه، سازمان تبلیغات، حوزه‌های علمیه، امور مساجد  وارد کار شوند می‌توانند جلوی این حواشی را بگیرند.

این عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: ما ضمن اینکه ناراحت هستیم از این جریانی که رخ داده است معتقدیم در این قسمت باید کار فرهنگی کرد نه کار قضایی.

نوروزی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید چرا نیرو‌های تامین کننده نظم و امنیت در آن بازی به این حواشی و شعارهای نامتعارف ورود نکردند؟، گفت: به هر حال، مثل این مسائلی که امنیتی است اگر بخواهیم آن را امنیتی‌تر کنیم شاید به ضرر باشد. باید مقداری با آرامش برخورد کرد تا آن افراد نادانی که (این شعارها را دادند) بفهمند و درک کنند و این مسائل را رها کنند.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن مجید گفت: قرآن می‌فرماید از کافران و بیگانگان اطاعت نکن. آنچه که مهم است این است که قومیت منفی یک روش شیطانی است که در نهج‌البلاغه هم آمده که امیرالمومنین(ع) می‌فرمایند به دنبال تعصب نباشید. قانون اساسی ما هم به یکپارچگی و اتحاد کشور نگاه می‌کند و نه به تجزیه قومیت. 

این نماینده مجلس دهم گفت: آنچه از آن پشت مرزها به عنوان آنارشیسم و هرج و مرج گاهی اوقات تلقین می‌شود، این را باید کار فرهنگی کرد و جلویش ایستاد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: