کد خبر: ۸۳۱۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۵
تعداد بازدید: ۱۶۶۶
وزارت آموزش و پرورش در احکام استخدام پیمانی این افراد، افزایش حقوق ۴۰۰ هزار تومانی کارمندان را - به این بهانه که این افراد در سال ۹۷ حقوقی دریافت نمی‌کرده‌اند- لحاظ نکرده است.

مشکل فرهنگیانی که بر اساس ماده ۲۸ استخدام شدندطی آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۷، حدود ۱۸ هزار نفر نیروی جدید به وزارت آموزش و پرورش افزوده شد که این افراد پس از دوره یکساله که بدون هیچ‌گونه حقوق، مزایا، بیمه و سابقه بود از ابتدای مهرماه امسال سر کلاس درس رفتند. این افراد به عنوان استخدامی ماده ۲۸ شناخته می‌شوند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  آفتاب‌نیوز؛ وزارت آموزش و پرورش در احکام استخدام پیمانی این افراد، افزایش حقوق ۴۰۰ هزار تومانی کارمندان را - به این بهانه که این افراد در سال ۹۷ حقوقی دریافت نمی‌کرده‌اند- لحاظ نکرده و حقوقی همانند حقوق سال گذشته یک معلم جدیدالاستخدام را برای آنها در نظر گرفته است که با توجه به تورم افسارگسیخته و وضعیت معیشتی نابسامان، این موضوع باعث نارضایتی آنها شده است.

برخی از این فرهنگیان در تماس با آفتاب‌نیوز، خواستار پیگیری این موضوع و توجه مسئولان برای رفع مشکلات آنها  شده‌اند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ولی حسین نژاد اصل
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
0
0
عدم اجراي ماده بیست و هشت قانون جامع حمایت از حقوق در خصوص قانون تقليل ساعت كاري معلولين در آموزش و پرورش

با عرض سلام و خسته نباشيد ،عليرغم ابلاغ قانون تقليل ساعت كاري معلولين شديد و خيلي شديد به ميزان ده ساعت در هفته به عنوان ماده بيست و هشت قانون جامع حمايت از حقوق معلولين مصوب مجلس شوراي اسلامي به تاريخ بيست اسفند نود و شش و تاييد شده شوراي نگهبان به تاريخ بيست و دوم فروردين نود و هفت و ابلاغ رياست جمهوري به دستگاههاي مختلف ولي وزارت آموزش و پرورش به بهانه هاي گوناگون از اجراي ماده بيست و هشت اين قانون كه صراحتا معلولين شديد و خيلي شديد شاغل در دستگاهها را نيز شامل مي شود؛ استنكاف مي نمايد.به نحوي كه كماكان ابلاغ معلمين مشمول اين قانون به جاي چهارده ساعت در هفته كماكان بيست و چهار ساعت در هفته زده شده است.اين در حاليست كه طبق گفته مسوولين واحد كارگزيني وزارتخانه آموزش و پرورش ماده بيست و هفت اين قانون كه افراد داراي همسر و فرزند معلول را شامل مي شود اجرا خواهد شد. استدلال مسوولين واحد كارگزيني وزارت آموزش و پرورش اين است كه طبق استعلام انجام شده از سازمان امور اداري و استخدامي كشور اجراي اين قانون براي معلمين مقدور نيست در صورتيكه تفسير قانون مصوب مجلس شوراي اسلامي صرفا در صلاحيت خود مجلس و يا شوراي نگهبان مي باشد.
لازم به ذكر است كه اين قانون سال تحصيلي گذشته در آموزش و پرورش اعمال شده بود.
لطفا در صورت امکان منعکس بفرمائید تا حداقل کمی از مشکلات این عزیزان کم شود.
با تشکر فراوان.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: