کد خبر: ۸۳۱۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
تعداد بازدید: ۲۶۰
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: موارد مورد اختلاف در شیوه‌نامه انضباطی تا زمان اصلاح برخی نواقص، بر اساس روح حاکم بر قانون اساسی و منشور حقوق شهروندی (ابلاغ شده از سوی رئیس جمهوری) به نفع دانشجویان تفسیر شود.
وزیر علوم: بندهای مورد اختلاف شیوه‌نامه انضباطی به نفع دانشجویان تفسیر شود

به گزارش خبرداغ ، «منصور غلامی» درباره اعتراض‌های صورت گرفته به ابلاغ شیوه‌نامه انضباطی دانشجویان توسط وزارت‌خانه‌های علوم و بهداشت تاکید کرد: هدف تدوین کنندگان این شیوه‌نامه بهبود روند رسیدگی به پرونده‌های انضباطی در دانشگاه‌ها و حفاظت از حقوق قانونی دانشجویان است و مسئولان دانشگاه‌ها باید در روند رسیدگی به پرونده های انضباطی نهایت دقت را در حفاظت از حقوق دانشجویان به کار بندند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد انتقادات و اعتراض‌های متعدد به این شیوه‌نامه اظهار داشت: وزارت علوم از همه انتقادات حتی تندترین آنها استقبال می‌کند. به طور طبیعی ممکن است این شیوه‌نامه نقاط ضعفی هم داشته باشد که باید با بهره‌مندی از نظر کارشناسان، دانشجویان و در گفت‌وگویی انتقادی که میراث نهاد دانشگاه است، مرتفع شود.

وزیر علوم ادامه داد: برای رصد مداوم نحوه اجرای این آیین نامه در ۶ ماه نخست ابلاغ آن به سازمان امور دانشجویان ماموریت داده خواهد شد.

غلامی افزود: تا زمان اصلاح برخی نواقص، موارد مورد اختلاف در شیوه نامه انضباطی بر اساس روح حاکم بر قانون اساسی و منشور حقوق شهروندی (ابلاغ شده از سوی رئیس جمهوری) به نفع دانشجویان تفسیر شود.

وی خاطرنشان کرد: هر چند تعداد دانشجویانی که درگیر مسائل انضباطی می شوند بسیار اندک است اما وزارت علوم در نظر دارد در هفته‌های آینده جلساتی را با کارشناسان امور حقوقی، انضباطی و نمایندگانی از دانشجویان منتقد شیوه‌نامه برای شناسایی و مرتفع کردن ایرادات آن برگزار کند.

پایان هفته گذشته اعتراض هایی به شیوه نامه انضباطی سال ۹۸ دانشجویان در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر شد و معاونت حقوقی ریاست جمهوری از بررسی و اصلاح این شیوه نامه با همکاری تشکل های دانشجویی خبر داد.

همچنین رئیس جمهوری در جلسه روز چهارشنبه (هشتم آبان ماه) هیات دولت به وزرای علوم و بهداشت تاکید کرد که با تشکل های دانشجویی برای حل این مسئله مراودات بیشتری داشته باشند.


ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: