کد خبر: ۸۳۱۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۹
تعداد بازدید: ۱۷۱
سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به اظهارات مقامات آمریکا و انگلیس در مورد منطقه اویغور «شین جیانگ» (سینکیانگ) گفت: چین از این کشورها می خواهد تا هرچه زودتر ماسک مدافع حقوق بشر را از چهره خود بردارند و با توقف استاندارد دوگانه در مساله حقوق بشر و سیاسی شدن آن، به دخالت در امور کشورهای دیگر با بهانه حقوق بشر خاتمه دهند.
چین: 60 کشور از مواضع ما در مساله شین جیانگ حمایت کرده اند / آمریکا و انگلیس از سیاه نمایی دست بردارندبه گزارش خبرداغ ، سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به اظهارات مقامات آمریکا و انگلیس در مورد منطقه اویغور «شین جیانگ» (سینکیانگ) گفت: چین از این کشورها می خواهد تا هرچه زودتر ماسک مدافع حقوق بشر را از چهره خود بردارند و با توقف استاندارد دوگانه در مساله حقوق بشر و سیاسی شدن آن، به دخالت در امور کشورهای دیگر با بهانه حقوق بشر خاتمه دهند.

در نشست مشترک کمیته سوم هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل و کمیته رفع تبعیض نژادی که در روز هفتم آبان برگزار شد برخی کشورهای غربی مانند آمریکا و انگلستان با دستاویز قرار دادن مساله تکراری منطقه خودمختار اویغور شین جیانگ به چین حمله کردند.

گنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری امروز چهارشنبه در پکن افزود: در حالی که آمریکا و انگلستان به چین تهمت می زنند، بیش از 60 کشور در جریان این گفت و گوها با پشتیبانی از مواضع چین در مساله شین جیانگ، پیشرفت چشمگیر حقوق بشری و سیاست های چین در مساله شین جیانگ را مورد ستایش قرار داده و با دخالت در امور داخلی چین به بهانه مساله حقوق بشر مخالفت کردند.

او با اشاره به اینکه این نوع نمایش های ضد چینی از سوی برخی کشورهای غربی به شکست های شرم آور رسیده است تاکید کرد با یک سری اقدامات دولت منطقه خودمختار اویغور شین جیانگ چین برای پیشگیری و مبارزه با ترویسم و برطرف کردن افراط گرایی از جمله تاسیس مراکز آموزش و پرورش، وضعیت امنیتی این منطقه به اندازه زیادی بهبود یافته است.

این مقام چینی افزود: در سه سال اخیر، شین جیانگ با بروز حملات تروریستی رو به رو نشده و بر اساس تحقق صلح و ثبات جامعه، همبستگی ملت ها و ارتقای سطح زندگی، احساس امنیت و رفاه مردم این منطقه نیز روز به روز افزایش یافته است.

وی در پایان گفت: ما از آمریکا و انگلستان می خواهیم تا از سیاه نمایی واقعیات و سیمای چین صرف نظر کنند.


ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: