کد خبر: ۸۳۱۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲
تعداد بازدید: ۱۹۶
یکی از مهم‌ترین چالش‌های فراروی خودرو‌های خودران شناسایی سریع و دقیق موانع است که حالا این کار با استفاده از دوربین‌های دقیق سایه یاب راحت‌تر شده است.
خودرو‌های‌خودران موانع را با بررسی سایه‌ها می‌یابندبه گزارش خبرداغ به نقل از مهر ، به نقل از نیواطلس، تا به امروز خودروهای خودران برای یافتن موانع از انواع فناوری های لیزری و دوربین های مختلفی استفاده می کردند، اما معمولا هر یک از این ابزار درصدی از خطا را نیز دارند که ممکن است به برخوردهای مرگبار و خطرناک منجر شود.


مهندسان دانشگاه ام آی تی برای اولین بار سیستمی را ابداع کرده اند که با بررسی دقیق تغییرات سایه های اشیا و وسایل محیطی می تواند موانع را با دقت بالاتری شناسایی کرده و از برخورد با آنها جلوگیری کند. استفاده از این روش به خصوص برای شناسایی موانع مخفی شده در گوشه و کنار و نیز در پشت ساختمان ها مفید است.

خودروهای خودران بلافاصله بعد از دریافت اطلاعات مذکور با تجزیه و تحلیل آنها جلوی هرگونه برخورد احتمالی را می گیرند. دوربین هایی که به منظور بررسی سایه ها طراحی شده اند «شادوکم» نام دارند و از توانایی های زیادی برای بررسی و شناسایی کم و زیاد شدن نور برخوردارند. به گونه ای که دقت آنها در این زمینه از چشم انسان هم بیشتر است.

سیستم یادشده فعلا تنها در محیط های دربسته و در سرعت های پایین و با نور پایدار با موفقیت مورد آزمایش قرار گرفته و برای کسب اطمینان از صحت عملکرد آن هنوز باید آزمایش های بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: