کد خبر: ۸۳۱۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
تعداد بازدید: ۲۵۴
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشریح مواد ۹، ۱۲ و ۱۳ قانون حمایت از حقوق معلولان از تصویب و ابلاغ آنها خبر داد.
۳ ماده حمایت از معلولان تصویب و ابلاغ شد/ پیش‌بینی تامین‌اعتبار جامع‌تر برای اشتغالزایی در لایحه بودجه ۹۹

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مواد ۹، ۱۲ و ۱۳ قانون حمایت از حقوق معلولان در جلسه هیات جلسه دولت تصویب و برای اجرا ابلاغ شد، گفت: بر اساس اجرای ماده ۹ کلیه معلولانی که در دانشگاه‌های سراسری و غیردولتی مشغول به تحصیل شوند، امکان بهره‌برداری از آموزش رایگان را در چارچوب بودجه مصوب این ماده خواهند داشت.

وی ادامه داد: در ماده ۱۲ آیین‌نامه اجرایی تصویب شد که بر اساس آن کلیه کارفرمایانی که نسبت به کارگیری معلولان اقدام می‌کنند از هزینه‌ای تحت عنوان «کارآیی خدمت مطلوب معلولان» بهره‌مند شوند و به وسیله این منابع می‌توانند به متناسب‌سازی وضعیت محیط کار و به کارگیری فن‌آوری‌های کمکی برای استفاده معلولان در محیط‌های کار اقدام کنند.

وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: همچنین در آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۳ از قانون جامعه حمایت از معلولان این امکان فراهم شد که حق بیمه کلیه معلولانی که در کارهای خدماتی و تولیدی مشغول به کار هستند توسط دولت پرداخت شود در صورتی که کارفرمایان نسبت به ثبت اسم معلولان دارای شناسه در شناسه اطلاعات کارفرمایان در مجموعه وزارتخانه کار و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی اقدام کنند، می‌توانند از پرداخت سهم بیمه کارفرمای تامین اجتماعی معاف شوند و دولت آن را پرداخت کند.

وی با تاکید بر اینکه این سه آیین‌نامه بسیار مهمی بودند که در جلسه هیات وزیران تصویب شد، درباره گستره جمعیتی پوشش دهنده این مواد گفت: مجموعه معلولان ثبت نام شده در سازمان بهزیستی ۱میلیون و ۵۰هزار نفر هستند که در سال قبل فقط از مجموعه نابینایان حدود ۲۳۰۰نفر در کنکور سراسری شرکت کردند و ۱۴ نفر رتبه زیر هزار به دست‌ آوردند که شامل ماده ۹ آیین‌نامه اجرایی قانون جامع حمایت از معلولان می‌شوند. همینطور شاغلانی معلول از میان این یک میلیون و ۵۰ هزار نفر می‌توانند از قانون مصوب ماده ۱۲ بهره‌مند شوند.

شریعتمداری در پاسخ به انتقادهایی که درباره تعداد زیاد خبرنگاران  و فعال فضای مجازی منتصب شده در وزارت کار، گفت: نمی‌دانم منشا این خبر چگونه تامین می شود؛ برخی از اشخاصی این لیست هستند کسانی هستند که دوره های قبل مشغول به کار هستند اما نمی‌دانم چرا از بین همه افرادی که در وزارتخانه مشغول به کار هستند حساسیت روی اصحاب رسانه و خبرنگاران زیاد است که البته خیلی باعث تعجب است.

وی بیان کرد: وزارت کار و رفاه اجتماعی دارای شرکت‌های متعددی است که به طور طبیعی در طول کار برای مسئولیت روابط عمومی و ارتباطات از افرادی که در این زمینه با تجربه هستند بهره می‌گیرند، این یک کار معمولی بوده که در دوره ای مختلف اتفاق افتاده است.

وزیر کار ادامه داد: عمده استخدام‌ها بر اساس قرارداد موقت و دائم است اما استخدام رسمی تلقی نمی‌شوند؛ این طبیعت کار سازمان‌های دولتی است اما نمی‌دانم چرا حساسیت روی اصحاب رسانه زیاد شده است. البته برخی از این افراد دارای تحصیلاتی در رشته‌های دیگر هستند که دارای صلاحیت خدمت برای دیگر نقاط هستند و نباید آنها را از این حق طبیعی‌شان محروم کرد.

وزیر تعاونف کار و رفاه اجتماعی درباره پیش بینی لایحه بودجه برای اشتغال‌زایی، گفت: هنوز لایحه را تقدیم مجلس نکرده‌ایم اما همه تلاش ما بر این است که بند الف تبصره هجده سال قبل را به نحوه کامل‌تر و جامع‌تر با منابع تحقق یافته‌تری نسبت به سال گذشته از محل منابع درآمدی مطمئن دولت تامین اعتبار کنیم و در بودجه ۹۹ مورد بهره‌برداری  قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه همچنین می‌خواهیم در لایحه سال ۹۹ با کمک مجلس منابع درآمدی مطمئنی را برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به کار بگیریم، افزود: در زمینه پرداخت بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی یک روند مطلوبی را پیگیری می‌کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: