کد خبر: ۸۳۱۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹
تعداد بازدید: ۲۱۵
مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریت آن دمکرات‌ها هستند قرار است روز پنجشنبه ۹ مهر به طور رسمی در مورد تحقیقات مربوط به استیضاح دونالد ترامپ در مورد قطعنامه ای رای‌گیری کنند. این موضوع از سوی سخنگوی نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان اعلام شده است. گفته می‌شود که نانسی پلوسی به طور کتبی از نمایندگان خواسته است تا در این رای‌گیری شرکت کنند.
پنجشنبه ٩ آبان، زمان رای گیری درمورد تحقیقات مربوط به استیضاح ترامپ

رئیس جمهور آمریکا تلاش زیادی می کند که تحقیقات مربوط به استیضاح خود را منحرف کند اما با حضور شاهدان در مجلس نمایندگان آمریکا و ارائه شهادت روند استیضاح ترامپ وارد فاز جدیدی شده است.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایرنا، فرآیند استیضاح ترامپ کماکان در حال پیشرفت است. با این حال رئیس جمهوری آمریکا در این مدت تلاش کرده با توییت‌ها و سخنان خود این ماجرا را به انحراف بکشاند. دونالد ترامپ تلاش کرد با تبلیغات وسیعی که در مورد مرگ ابوبکر بغدادی انجام داد هم با توجه به نزدیکی انتخابات آمریکا استفاده تبلیغاتی برای خود کند و همماجرای استیضاح خود را به حاشیه براند. اما اخبار جدیدی که در مورد استیضاح ترامپ منتشر می‌شود نشان دهنده این است که ترامپ موفق نبوده است.

الکساندر ویندمن، یکی از اعضای ارشد شورای امنیت ملی کاخ سفید که به هنگام تماس تلفنی دونالد ترامپ با رئیس‌جمهور اوکراین مستقیما به آن گوش کرده بود، در جمع قانون‌گذاران شهادت داده است. دمکرات‌های مجلس نمایندگان اعلام کرده اند که گفته های ویندمن، مدیر امور اروپا در شورای امنیت ملی تاییدی بر حقایقی است که ما پیشتر شنیده بودیم.

سرهنگ الکساندر ویندمن، ۷ آبان در پشت درهای بسته در حضور اعضای کمیته‌های تحقیقات استیضاح رئیس‌جمهوری آمریکا در مجلس نمایندگان آمریکا، شهادت داده‌است. او تا کنون تنها فردی‌ست که در جریان مکالمه تلفنی بین دونالد ترامپ و ولودیمیر زلنسکی، روسای جمهوری آمریکا و اوکراین، در روز ۳ مرداد در مجلس نمایندگان شهادت می‌دهد.

الکساندر ویندمن شاهد تماس تلفنی ترامپ با زلنسکی، همتای اوکراینی او بوده است. ویندمن پیش از حضور در برابر نمایندگان کنگره اعلام کرده است که تماس تلفنی دونالد ترامپ با همتای اوکراینی او موجب نگرانی شدیدش شده است. ویندمن گفته است: این به نظر من اصلا پسندیده نیست که ما از یک دولت خارجی بخواهیم از منظر قضایی علیه یکی از شهروندان آمریکایی اقدام کند. من نگران پیامدهای چنین رویکردی بر حمایت دولت آمریکا از اوکراین بودم.

رای گیری در مورد استیضاح

مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریت آن دمکرات‌ها هستند قرار است روز پنجشنبه ۹ مهر به طور رسمی در مورد تحقیقات مربوط به استیضاح دونالد ترامپ در مورد قطعنامه ای رای‌گیری کنند. این موضوع از سوی سخنگوی نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان اعلام شده است. گفته می‌شود که نانسی پلوسی به طور کتبی از نمایندگان خواسته است تا در این رای‌گیری شرکت کنند.

پس از اعمال فشار بر دموکرات‌ها برای علنی بودن تحقیقات استیضاح از جمله برگزاری جلسات استماعی علنی با شاهدان اصلی موضوع اوکراین که دولت ترامپ را درگیر کرده است، آدام شیف رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا از برنامه دموکرات‌ها برای تحقیقات علنی از شاهدان خبر داد و گفت که قطعنامه منتشر شده برای موثر ساختن این پروتکل است. در این قطعنامه آمده است رئیس کمیته باید یک نشست علنی استماعی برگزار کند و کمیته‌های خاصی که اکنون در حال تحقیق برای استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا هستند، به فعالیت خود دراین باره و برای اهداف دیگر ادامه دهند.

این قطعنامه، کمیته اطلاعات، خدمات مالی، امور خارجی، قضایی، نظارت و اصلاحات و شیوه‌ها و روش‌ها را به عنوان مسئول ادامه تحقیقات موجود برای استیضاح ترامپ می‌داند.

موافقت نمایندگان مجلس تاکیدی خواهد بود بر ادامه تحقیقات، علاوه بر این می‌تواند با اعمال قوانین و ضوابطی پایه‌گذار فراخوان‌های بیشتر مقام‌ها به کنگره باشد و طرح اتهام‌های رسمی یا اعمال قوانینی که بر پایه آن‌ها استیضاح ممکن می‌شود، را محتمل سازد.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، گفته است که دمکرات‌ها در برابر فشارها کوتاه نمی‌آیند. او با اشاره به رای هفته گذشته دادگاه به نفع تحقیقات گفته رای‌گیری رسمی برای روند فعلی لازم است.

تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا در مورد دونالد ترامپ در هفته پیش‌رو، به داخل کاخ سفید کشیده می‌شود. سه کمیته مجلس نمایندگان که اکثریت در آن‌ها با حزب دمکرات است و مشغول تحقیقات مربوط به استیضاح هستند، قصد دارند شماری از مقام‌های پیشین و فعلی شورای امنیت ملی کاخ سفید را احضار کنند.

در این مدت برخی از مقامات رسمی کاخ سفید از احضاریه‌های کنگره برای پاسخ‌گویی سرباز زدند. آدام شیف، رئیس دمکرات کمیته اطلاعاتی مجلس نمایدگان، شـشم آبان ماه گفت، چارلز کاپرمن، قائم‌مقام پیشین مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری، با وجود احضاریه، به کنگره نرفته‌ است.

مقامات اوکراین: شهادت نمی‌دهیم

این در حالی است که وادیم پریستایکو، وزیر خارجه اوکراین اعلام کرده است که مقامات این کشور در پرونده استیضاح دونالد ترامپ در مجلس نمایندگان ایالات متحده شهادت نخواهند داد. او تاکید کرده است که کی‌یف مایل به دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر نیست و گفت: این ماجرا هیچ ربطی به ما ندارد. ما به کنگره نخواهیم رفت و نظری نخواهیم داد.

وادیم پریستایکو تاکید کرده است که روابط واشنگتن و کی‌یف از زمان آغاز تحقیقات برای استیضاح ترامپ تغییری نکرده است.

ویلیام تایلور، سفیر سابق آمریکا در اوکراین و کاردار کنونی سفارت ایالات متحده در این کشور شهادت داده که اختصاص کمک مالی واشنگتن به کی‌یف مشروط به انجام تحقیقات مورد نظر دونالد ترامپ درباره جو بایدن بوده است.

نگرانی های ترامپ

رئیس جمهور آمریکا هر چند تلاش می‌کند خود را در این ماجرا خونسرد نشان دهد اما توییت‌ها و سخنانش حاکی از نگرانی عمیق او است. ترامپ چند روز پیش در توییتی نوشت: «اگر روزی یک دمکرات رئیس جمهور شود و جمهوری خواهان با برتری اندکی از آرا کنترل مجلس نمایندگان را به دست بگیرند می‌توانند رئیس جمهور را بدون رعایت مقررات و به شکلی ناعادلانه استیضاح کنند. جمهوری‌خواهان باید به خاطر بسپارند که امروزه شاهد لینچ هستند ولی ما پیروز خواهیم شد».

عبارت لینچ‌ کردن به معنای به دار آویختن خودسرانه قربانی توسط مردم خشمگین است که در ادبیات مردم آمریکا اساسا در مورد سیاه‌پوستان آمریکایی به کار می‌رود. این عبارت در ایالت های جنوبی این کشور پس از افزایش حملات نژادپرستانه در اواخر قرن نوزدهم میلادی رایج شد.

روند استیضاح

اما ماجرای استیضاح از مکالمه تلفنی ترامپ با زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین شروع شد در این مکالمه دونالد ترامپ از رئیس‌جمهوری اوکراین خواسته در مورد جو بایدن، از نامزدهای اصلی حزب دمکرات برای رقابت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، و پسرش، هانتر بایدن، که عضو هیئت مدیره یک شرکت نفت و گاز در اوکراین بود، تحقیق کند. در آن زمان دونالد ترامپ اعطای یک کمک نظامی ۴۰۰ میلیون دلاری به اوکراین را متوقف کرده بود.

این چهارمین بار است که از بند چهارم اصل دوم قانون اساسی برای مواخذه رئیس‌جمهور استفاده می‌شود. از این بند از قانون اساسی آمریکا، نخستین بار در قرن نوزدهم، علیه اندرو جانسون، و دوبار در قرن بیستم، علیه ریچارد نیکسون و بیل کلینتون، استفاده شده و اینک دونالد ترامپ در معرض آن قرار دارد. استیضاح‌های گذشته به برکناری روسای جمهور منجر نشد، تنها نیکسون خود در آغاز استیضاح استعفا داد.

جریان استیضاح علی‌الاصول از مجلس نمایندگان با رای اکثریت دو سوم آغاز می‌شود و بعد از تصویب به مجلس سنا می‌رود که شبیه یک دادگاه عمل می‌کند و موقتا رئیس دیوان عالی کشور، ریاست جلسات محاکمه را به عهده می‌گیرد. دو سوم آرای مجلس سنا برای خلع رئیس‌جمهور از قدرت لازم است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
0
0
تسلیحات ساخت آمریکا دست تروریست‌ها
کشف انبار سلاح تروریست‌ها در ریف دمشق
یگان‌های ویژه ارتش سوریه یک انبار سلاح از گروه‌های مختلف تروریستی در منطقه القلمون شرقی در ریف دمشق کشف و ضبط کردند

تاریخ: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه سانا ؛ یگان‌های ویژه ارتش سوریه یک انبار سلاح از گروه‌های مختلف تروریستی در منطقه القلمون شرقی در ریف دمشق کشف و ضبط کردند.
{$sepehr_media_4113169_350_250}
این تسلیحات را که برخی از آن‌ها ساخت آمریکا هستند، یگان‌های ویژه در ارتش سوریه ضبط کردند. این انبار سلاح و مهمات در ادامه تلاش یگان‌های ویژه ارتش سوریه برای برقراری امنیت در مناطق تحت تسلط گروه‌های تروریستی کشف و ضبط شده است.
یک افسر ارتش سوریه گفت: پس از دریافت اطلاعات در این باره و با همکاری مردم منطقه القلمون در ریف دمشق محل انبار به طور دقیق شناسایی شد. نیرو‌های ویژه ارتش پس از شناسایی محل انبار دو تا سه متر زمین را حفاری و شماری راکت و خمپاره و شمار زیادی سلاح سبک و مهمات در این انبار کشف و ضبط کردند که برخی از آن‌ها ساخت آمریکاست.
گلوله‌های آر پی جی، تیربار دوشکا، و موشک‌های تاو آمریکا ازجمله مهمات به دست آمده است. هم اکنون یگان‌های ویژه با کمک دیگر یگان‌های ارتش سوریه در حال پاکسازی مناطقی هستند که پیشتر در تصرف گروه‌های تروریستی بوده اند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
0
0
در پاسخ به استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا
۱۰ هزار نظامی سودانی با دریافت دلار نجس سعودی ها در یمن با سلاح های ساخت آمریکا آدم می کشد، دونالد ترامپ نجس و حشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت رئیس جمهور آمریکا جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده مدعیان حقوق بشر جنایتکار شماره یک ایران را تحریم می کند شرم آور است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
0
0
تسلیحات ساخت آمریکا دست تروریست‌ها
تروریست ها ازسال 2011 تاکنون سوری ها با سلاحهای ساخت آمریکا می کشند، دونالد ترامپ نجس و حشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت رئیس جمهور آمریکا جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده مدعیان حقوق بشر جنایتکار شماره یک، ایران را تحریم می کند شرم آور است.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: