کد خبر: ۸۳۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵
تعداد بازدید: ۳۸۳
به نظر می رسد با وجود اختلاف های جدی ایالات متحده با چین در خصوص تعرفه های تجاری و تحریم هواوی، احتمال دارد بوریس جانسون با هواوی برای توسعه شبکه 5G همکاری کند.
بوریس جانسون به هواوی روی خوش نشان می دهد؟ / احتمال توسعه شبکه 5G انگلیس توسط غول فناوری چین

به نظر می رسد با وجود اختلاف های جدی ایالات متحده با چین در خصوص تعرفه های تجاری و تحریم هواوی، احتمال دارد بوریس جانسون با هواوی برای توسعه شبکه 5G همکاری کند.

به گزارش خبرداغ به  نقل از  انتخاب،نخست وزیر انگلستان ، بوریس جانسون آماده همکاری با هواوی برای توسعه پوششهای مخابراتی این کشور است. موضوعی که می تواند از دید بسیاری از افراد حساس به حریم خصوصی موضوعی ناخوشایند ارزیابی شود.

فارغ از موضوعات مرتبط با حریم خصوصی که باعث شده اند هواوی مورد غضب برخی از کشورهای جهان قرار گیرد، جنگ تجاری ایالات متحده با چین نیز بر حضور هواوی در برخی کشورهای متحد ایالات متحده سایه انداخته است. اکنون به نظر می رسد در صورت اتخاذ تصمیم همکاری با هواوی از سوی بوریس جانسون، رئیس جمهور ایالات متحده؛ دونالد ترامپ به کلی از وی ناامید خواهد شد.

اما چرا انگلیس چنین تصمیمی گرفته است؟ زیرساخت های بی سیم نسل بعدی انگلیس در صورت عدم همکاری با این شركت چینی ار برنامه های مهم خود عقب می ماند.در ماه آوریل ، یک خبر فاش شده از کابینه انگلیس نشان داد که  ترزا می و شورای امنیت ملی انگلیس اجازه خواهند داد كه غولهای ارتباطاتی این کشور با هواوی همکاری کنند تا زیرساختهای مخابراتی خود را توسعه دهند.

در ماه آگوست ، رن ژنگفی ، بنیانگذار هواوی ابراز اطمینان کرد که انگلستان به تجهیزات 5G شرکت تحت سرپرستی وی اطمینان خواهد کرد. این در حالی است که ایالات متحده به طور فعال متحدان اروپایی خود را از همکاری با هواوی منع کرده است و  با انجام چنین کاری احتمالاً روابط انگلیس با متحدش دستخوش آسیب می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: