کد خبر: ۸۳۱۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۶
تعداد بازدید: ۲۴۲
«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه امروز (شنبه) هشدار داد که اگر از طرح های این کشور برای ایجاد «منطقه امن» در شمال سوریه حمایت نشود آنکارا گزینه دیگری جز باز کردن مرزهای خود بر روی آوارگان سوری برای ورود آنان به اروپا نخواهد داشت.
اردوغان: اگر از طرح ما برای ایجاد «منطقه امن» در شمال سوریه حمایت نشود، مرزهای خود را بر روی آوارگان به اروپا باز می‌کنیمبه گزارش خبرداغ به نقل از  آناتولی، اردوغان اعلام کرد که در صورت عقب نشینی نکردن یگان های مسلح کرد از مناطق شمالی سوریه در ظرف ۱۵۰ ساعت آینده، ترکیه پاکسازی این مناطق را آغاز خواهد کرد.

رئیس جمهوری ترکیه افزود: چنانچه یگان های مدافع خلق (ی. پ. گ) و حزب کارگران کردستان(پ. ک. ک) حملات خود را علیه ما چه از داخل و چه از خارج محدوده ۳۰ کیلومتری مرز ادامه دهند، ما نیز اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

اردوغان با ابزار تاسف از مذاکره رئیسان جمهوری کشورهای بزرگ با رهبران گروه های تروریستی بر عدم گفت و گوی آنکارا با گروه های تروریستی و رد هرگونه پیشنهاد میانجیگری تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد که ترکیه در صورت لزوم منطقه ای امن با زیرساخت های مناسب و منازل مسکونی میان «تل ابیض» و «راس العین» در شمال سوریه ایجاد خواهد کرد تا آوارگان سوری در آنجا مستقر شوند.

اردوغان  بیان کرد که آنچه آنکارا توقع دارد این است که جامعه جهانی به اراده ترکیه برای تامین امنیت مرزهای خود احترام بگذارد و از پروژه های این کشور برای ایجاد شرایط لازم برای بازگشت آوارگان سوری به کشورشان حمایت کند.

روسیه و ترکیه درجریان مذاکرات «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه و رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای وی، در سوچی روسیه در تاریخ ۳۰ مهر به توافق ۱۰ ماده‌ای درباره سوریه دست یافتند که مهمترین بخش آن تفاهم بر سر خروج تمام واحدهای متعلق به شبه نظامیان کرد از عمق ٣٠ کیلومتری مرز ترکیه از جمله منبج و مناطق حومه آن است.

ترکیه در ۲۵ مهرماه برای عقب راندن شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوری» از مناطق مرزی الرقه والحسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد.

حملات یک هفته ای ترکیه، پس از توافق آتش بس میان ترکیه و آمریکا به طور موقت متوقف شد و آنکارا به شبه نظامیان کُرد سوریه ۵ روز مهلت داد که تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

به دنبال این آتش بس ۵ روزه در شمال سوریه و امضای تفاهمنامه میان روسیه و ترکیه در سوچی برای توقف عملیات نظامی ترکیه، نیروهای دموکراتیک سوریه شروع به عقب نشینی از محدوده اعلام شده کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
0
0
۱۳۹۸/۰۸/۰۴ ۱۵:۲۶
ترکیه ازسال 2011 تاکنون از تروریست های داعش و دیگر گروه های تروریستی در سوریه همه حانبه کمک، حمایت و پشتیبانی می کنند و همچنان نیز ادامه می دهد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
0
0
تروریست های خارجی به درخواست اردوغان وارد سوریه شدند.
تروریست ها مورد حمایت ترکیه درسوریه آدم می کشند
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
0
0
13 هزار تروریست خارجی درعراق چه می کنند؟
13 هزار تروریست خارجی چگونه وارد عراق شدند؟
900 اردنی درکنار تروریست ها در عراق و سوریه می جنگند.
تقویت داعش و گروه های تروریستی درسوریه و عراق از سوی آمریکا و متحدانش
حضور نظامی آمریکا درسوریه وعراق تقویت تروریست های داعش می کند.
آمریکا، اشغالگر است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
0
0
افشاگری روزنامه‌نگار آمریکایی
حمله شیمیایی در سوریه کار ترکیه بود
یک نویسنده و روزنامه‌نگار معروف آمریکایی فاش کرد، حمله شیمیایی با گاز «سارین» در سوریه، اقدام مخفیانه ترکیه بوده است.


به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، «سیمور هرش» طی گزارشی در مجله «نیویورکر» نوشت: حمله شیمیایی 21 اوت سال 2013 (30 مرداد گذشته) در سوریه توسط گروه «جبهه النصره» صورت گرفت و هدف از آن، زمینه‌سازی برای حمله آمریکا و غرب به سوریه بود.
هرش افزود: گاز سارین مورد استفاده در این حمله شیمیایی از ترکیه برای گروه جبهه النصره تامین شد و شخص «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه در جریان این اقدام بوده است.
در پی حمله مذکور که در منطقه «غوطه» حومه دمشق صورت گرفته بود، صدها نفر از جمله شماری کودک جان خود را از دست دادند.
این روزنامه‌نگار آمریکایی نوشت: حمله شیمیایی سوریه توسط «بشار اسد» صورت نگرفته، بلکه یک اقدام مخفیانه از سوی ترکیه بوده است.
وی با تاکید بر اینکه افشای این موضوع نتیجه گفت‌وگو با مسئولان اطلاعاتی و وزارت دفاع آمریکا و ماه‌ها تحقیق و بررسی است، ادامه داد: آمریکا در آخرین لحظات به واقعیت پی برد و از حمله به سوریه منصرف شد، زیرا افشای این مسئله می‌توانست پیامدهای بسیار بدی (برای آمریکا) داشته باشد. بر اساس گفته‌های هرش، آمریکا تاکنون در مورد این واقعیت، سکوت کرده است.
گزارش سیمور هرش بازتاب‌های زیادی در داخل ترکیه داشت و به گفته کارشناسان، اگر این گزارش چند هفته زودتر منتشر می‌شد، می‌توانست، نتایج انتخابات شهرداری‌ها در ترکیه را به ضرر حزب حاکم تغییر دهد.
شهریور ماه گذشته دادگاهی در ترکیه مواد کشف شده از عناصر «جبهه النصره» در این کشور را ضد یخ عنوان و افراد دستگیر شده را آزاد کرده بود. اما دادستانی «آدانا» اعلام کرد، مواد کشف شده در تولید گاز سارین مورد استفاده قرار گرفته است. در صورتی که دادگاه‌های ترکیه این دادخواست دادستان مذکور را بپذیرند و این پرونده را به جریان بیندازند، ابعاد تازه‌ای از نقش این کشور در بحران سوریه افشا خواهد شد.
12 عضو گروه تروریستی «جبهه النصره» وابسته به القاعده، اردیبهشت ماه سال گذشته در شهر آدانا (جنوب ترکیه) دستگیر شده‌اند. از این افراد دو کیلوگرم مواد شیمیایی مورد استفاده در تولید گاز سارین و مقادیر زیادی اسناد و مدارک در رابطه با فعالیت تروریست‌های وابسته به این گروه کشف و ضبط شده است.
همزمان با گزارش نیویورکر، اخبار میدانی از شمال سوریه حاکی است که بر اساس اخبار به دست آمده، نقش و دخالت مستقیم ترکیه در حوادث سوریه آشکار‌تر شده است؛ به گزارش واحد مرکزی خبر، افراد مسلح در واکنش به شکست خود در «یبرود» و «قلمون»، از مرزهای ترکیه به شهر «کسب» در شمال استان «لاذقیه» حمله کردند. علاوه بر آن، آنکارا دور تازه ارسال سلاح‌های پیشرفته آمریکایی برای تروریست‌های فعال در سوریه را آغاز کرد. موشک‌های ضد زره «تاو» از جمله سلاح‌های ارسالی ترکیه است. پیش از این آنکارا شماری از افراد مسلح را برای استفاده از این موشک‌ها آموزش داده بود.
خبرگزاری فارس نیز از دمشق گزارش داد، حدود 1000 جنگجوی آموزش دیده هفته گذشته از اردن به ترکیه منتقل شدند تا از آنجا به سوریه اعزام شوند. به نظر می‌رسد که این افراد کسانی هستند که از ترکیه به منطقه «کسب» انتقال داده شده‌اند.
هلاکت تروریست‌ها
نیروهای ارتش سوریه طی 24 ساعت گذشته حدود 50 فرد مسلح مخالف دولت را در بخش قدیمی شهر «حمص» کشتند. در میان افراد کشته شده، شماری از فرماندهان گروه موسوم به «ارتش آزاد» مشاهده شده‌اند.
خبر دیگری از حمص نیز حاکی است، آماده‌سازی یک خودروی بمب‌گذاری شده برای انفجار باعث مرگ 63 تروریست مسلح شد.
بیش از 2000 فرد مسلح نیز پس از زمین گذاشتن سلاح و دادن تعهد، آزاد شدند. مرزبانان سوری نیز چهار خودروی دارای پلاک سعودی را در مناطق مرزی نزدیک به اردن منهدم کردند.
گروه تروریستی «جبهه النصره» هم اعتراف کرد، «ابومحمد الجولانی» رهبر این گروه هم اکنون در «حلب» در محاصره نیروهای ارتش قرار دارد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
0
0
دستگیری تروریستهای النصره در ترکیه با مواد شیمیایی
دستگیری تروریستهای النصره در ترکیه با مواد شیمیایی
پنج‌شنبه 9 خرداد 1392 - 19:36


نیروهای دستگاه امنیتی ترکیه 12 تن از عناصر گروهک تروریستی "جبهه النصره" را که همراه خود مواد شیمیایی داشتند، دستگیر کردند.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این 12 نفر همراه خود دو کیلیو گاز سمی "سارین" همراه داشتند.
رسانه های ترکیه امروز تأکید کردند، این 12 تروریست در شهر "اضنه" در جنوب این کشور دستگیر شدند و مقادیری تجهیزات الکترونیکی و مدارک و اسناد از آنها به دست آمده است.
عناصر مسلح و تروریستها در مارس گذشته در حمله به منطقه "خان العسل" سوریه از گاز شیمیایی استفاده کردند.

ترکیه، قطر و عربستان سعودی و هم پیمانان غربی آن پس از این اقدام گروه های مسلح تلاش کردند برای توجیه حمله نظامی خارجی دولت سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم کنند.






افشاگری روزنامه نگار آمریکایی: حمله شیمیایی در سوریه کار ترکیه بود

یک نویسنده و روزنامه نگار معروف آمریکایی فاش کرد، حمله شیمیایی با گاز «سارین» در سوریه، اقدام مخفیانه ترکیه بوده است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، «سیمور هرش» طی گزارشی در مجله «نیویورکر» نوشت: حمله شیمیایی 21 اوت سال 2013 (30 مرداد گذشته) در سوریه توسط گروه «جبهه النصره» صورت گرفت و هدف از آن، زمینه سازی برای حمله آمریکا و غرب به سوریه بود.

هرش افزود: گاز سارین مورد استفاده در این حمله شیمیایی از ترکیه برای گروه جبهه النصره تامین شد و شخص «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه در جریان این اقدام بوده است.

در پی حمله مذکور که در منطقه «غوطه» حومه دمشق صورت گرفته بود، صدها نفر از جمله شماری کودک جان خود را از دست دادند.

این روزنامه نگار آمریکایی نوشت: حمله شیمیایی سوریه توسط «بشار اسد» صورت نگرفته، بلکه یک اقدام مخفیانه از سوی ترکیه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه افشای این موضوع نتیجه گفت وگو با مسئولان اطلاعاتی و وزارت دفاع آمریکا و ماه ها تحقیق و بررسی است، ادامه داد: آمریکا در آخرین لحظات به واقعیت پی برد و از حمله به سوریه منصرف شد، زیرا افشای این مسئله می توانست پیامدهای بسیار بدی (برای آمریکا) داشته باشد. بر اساس گفته های هرش، آمریکا تاکنون در مورد این واقعیت، سکوت کرده است.

گزارش سیمور هرش بازتاب های زیادی در داخل ترکیه داشت و به گفته کارشناسان، اگر این گزارش چند هفته زودتر منتشر می شد، می توانست، نتایج انتخابات شهرداری ها در ترکیه را به ضرر حزب حاکم تغییر دهد.

شهریور ماه گذشته دادگاهی در ترکیه مواد کشف شده از عناصر «جبهه النصره» در این کشور را ضد یخ عنوان و افراد دستگیر شده را آزاد کرده بود. اما دادستانی «آدانا» اعلام کرد، مواد کشف شده در تولید گاز سارین مورد استفاده قرار گرفته است. در صورتی که دادگاه های ترکیه این دادخواست دادستان مذکور را بپذیرند و این پرونده را به جریان بیندازند، ابعاد تازه ای از نقش این کشور در بحران سوریه افشا خواهد شد.

12 عضو گروه تروریستی «جبهه النصره» وابسته به القاعده، اردیبهشت ماه سال گذشته در شهر آدانا (جنوب ترکیه) دستگیر شده اند. از این افراد دو کیلوگرم مواد شیمیایی مورد استفاده در تولید گاز سارین و مقادیر زیادی اسناد و مدارک در رابطه با فعالیت تروریست های وابسته به این گروه کشف و ضبط شده است.

همزمان با گزارش نیویورکر، اخبار میدانی از شمال سوریه حاکی است که بر اساس اخبار به دست آمده، نقش و دخالت مستقیم ترکیه در حوادث سوریه آشکار تر شده است؛ به گزارش واحد مرکزی خبر، افراد مسلح در واکنش به شکست خود در «یبرود» و «قلمون»، از مرزهای ترکیه به شهر «کسب» در شمال استان «لاذقیه» حمله کردند. علاوه بر آن، آنکارا دور تازه ارسال سلاح های پیشرفته آمریکایی برای تروریست های فعال در سوریه را آغاز کرد. موشک های ضد زره «تاو» از جمله سلاح های ارسالی ترکیه است. پیش از این آنکارا شماری از افراد مسلح را برای استفاده از این موشک ها آموزش داده بود.

خبرگزاری فارس نیز از دمشق گزارش داد، حدود 1000 جنگجوی آموزش دیده هفته گذشته از اردن به ترکیه منتقل شدند تا از آنجا به سوریه اعزام شوند. به نظر می رسد که این افراد کسانی هستند که از ترکیه به منطقه «کسب» انتقال داده شده اند.
هلاکت تروریست ها

نیروهای ارتش سوریه طی 24 ساعت گذشته حدود 50 فرد مسلح مخالف دولت را در بخش قدیمی شهر «حمص» کشتند. در میان افراد کشته شده، شماری از فرماندهان گروه موسوم به «ارتش آزاد» مشاهده شده اند.

خبر دیگری از حمص نیز حاکی است، آماده سازی یک خودروی بمب گذاری شده برای انفجار باعث مرگ 63 تروریست مسلح شد.

بیش از 2000 فرد مسلح نیز پس از زمین گذاشتن سلاح و دادن تعهد، آزاد شدند. مرزبانان سوری نیز چهار خودروی دارای پلاک سعودی را در مناطق مرزی نزدیک به اردن منهدم کردند.

گروه تروریستی «جبهه النصره» هم اعتراف کرد، «ابومحمد الجولانی» رهبر این گروه هم اکنون در «حلب» در محاصره نیروهای ارتش قرار دارد.





افشاگری روزنامه نگار آمریکایی: حمله شیمیایی در سوریه کار ترکیه بود

یک نویسنده و روزنامه نگار معروف آمریکایی فاش کرد، حمله شیمیایی با گاز «سارین» در سوریه، اقدام مخفیانه ترکیه بوده است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، «سیمور هرش» طی گزارشی در مجله «نیویورکر» نوشت: حمله شیمیایی 21 اوت سال 2013 (30 مرداد گذشته) در سوریه توسط گروه «جبهه النصره» صورت گرفت و هدف از آن، زمینه سازی برای حمله آمریکا و غرب به سوریه بود.

هرش افزود: گاز سارین مورد استفاده در این حمله شیمیایی از ترکیه برای گروه جبهه النصره تامین شد و شخص «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه در جریان این اقدام بوده است.

در پی حمله مذکور که در منطقه «غوطه» حومه دمشق صورت گرفته بود، صدها نفر از جمله شماری کودک جان خود را از دست دادند.

این روزنامه نگار آمریکایی نوشت: حمله شیمیایی سوریه توسط «بشار اسد» صورت نگرفته، بلکه یک اقدام مخفیانه از سوی ترکیه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه افشای این موضوع نتیجه گفت وگو با مسئولان اطلاعاتی و وزارت دفاع آمریکا و ماه ها تحقیق و بررسی است، ادامه داد: آمریکا در آخرین لحظات به واقعیت پی برد و از حمله به سوریه منصرف شد، زیرا افشای این مسئله می توانست پیامدهای بسیار بدی (برای آمریکا) داشته باشد. بر اساس گفته های هرش، آمریکا تاکنون در مورد این واقعیت، سکوت کرده است.

گزارش سیمور هرش بازتاب های زیادی در داخل ترکیه داشت و به گفته کارشناسان، اگر این گزارش چند هفته زودتر منتشر می شد، می توانست، نتایج انتخابات شهرداری ها در ترکیه را به ضرر حزب حاکم تغییر دهد.

شهریور ماه گذشته دادگاهی در ترکیه مواد کشف شده از عناصر «جبهه النصره» در این کشور را ضد یخ عنوان و افراد دستگیر شده را آزاد کرده بود. اما دادستانی «آدانا» اعلام کرد، مواد کشف شده در تولید گاز سارین مورد استفاده قرار گرفته است. در صورتی که دادگاه های ترکیه این دادخواست دادستان مذکور را بپذیرند و این پرونده را به جریان بیندازند، ابعاد تازه ای از نقش این کشور در بحران سوریه افشا خواهد شد.

12 عضو گروه تروریستی «جبهه النصره» وابسته به القاعده، اردیبهشت ماه سال گذشته در شهر آدانا (جنوب ترکیه) دستگیر شده اند. از این افراد دو کیلوگرم مواد شیمیایی مورد استفاده در تولید گاز سارین و مقادیر زیادی اسناد و مدارک در رابطه با فعالیت تروریست های وابسته به این گروه کشف و ضبط شده است.

همزمان با گزارش نیویورکر، اخبار میدانی از شمال سوریه حاکی است که بر اساس اخبار به دست آمده، نقش و دخالت مستقیم ترکیه در حوادث سوریه آشکار تر شده است؛ به گزارش واحد مرکزی خبر، افراد مسلح در واکنش به شکست خود در «یبرود» و «قلمون»، از مرزهای ترکیه به شهر «کسب» در شمال استان «لاذقیه» حمله کردند. علاوه بر آن، آنکارا دور تازه ارسال سلاح های پیشرفته آمریکایی برای تروریست های فعال در سوریه را آغاز کرد. موشک های ضد زره «تاو» از جمله سلاح های ارسالی ترکیه است. پیش از این آنکارا شماری از افراد مسلح را برای استفاده از این موشک ها آموزش داده بود.

خبرگزاری فارس نیز از دمشق گزارش داد، حدود 1000 جنگجوی آموزش دیده هفته گذشته از اردن به ترکیه منتقل شدند تا از آنجا به سوریه اعزام شوند. به نظر می رسد که این افراد کسانی هستند که از ترکیه به منطقه «کسب» انتقال داده شده اند.
هلاکت تروریست ها

نیروهای ارتش سوریه طی 24 ساعت گذشته حدود 50 فرد مسلح مخالف دولت را در بخش قدیمی شهر «حمص» کشتند. در میان افراد کشته شده، شماری از فرماندهان گروه موسوم به «ارتش آزاد» مشاهده شده اند.

خبر دیگری از حمص نیز حاکی است، آماده سازی یک خودروی بمب گذاری شده برای انفجار باعث مرگ 63 تروریست مسلح شد.

بیش از 2000 فرد مسلح نیز پس از زمین گذاشتن سلاح و دادن تعهد، آزاد شدند. مرزبانان سوری نیز چهار خودروی دارای پلاک سعودی را در مناطق مرزی نزدیک به اردن منهدم کردند.

گروه تروریستی «جبهه النصره» هم اعتراف کرد، «ابومحمد الجولانی» رهبر این گروه هم اکنون در «حلب» در محاصره نیروهای ارتش قرار دارد.




افشاگری روزنامه نگار آمریکایی: حمله شیمیایی در سوریه کار ترکیه بود

یک نویسنده و روزنامه نگار معروف آمریکایی فاش کرد، حمله شیمیایی با گاز «سارین» در سوریه، اقدام مخفیانه ترکیه بوده است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، «سیمور هرش» طی گزارشی در مجله «نیویورکر» نوشت: حمله شیمیایی 21 اوت سال 2013 (30 مرداد گذشته) در سوریه توسط گروه «جبهه النصره» صورت گرفت و هدف از آن، زمینه سازی برای حمله آمریکا و غرب به سوریه بود.

هرش افزود: گاز سارین مورد استفاده در این حمله شیمیایی از ترکیه برای گروه جبهه النصره تامین شد و شخص «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه در جریان این اقدام بوده است.

در پی حمله مذکور که در منطقه «غوطه» حومه دمشق صورت گرفته بود، صدها نفر از جمله شماری کودک جان خود را از دست دادند.

این روزنامه نگار آمریکایی نوشت: حمله شیمیایی سوریه توسط «بشار اسد» صورت نگرفته، بلکه یک اقدام مخفیانه از سوی ترکیه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه افشای این موضوع نتیجه گفت وگو با مسئولان اطلاعاتی و وزارت دفاع آمریکا و ماه ها تحقیق و بررسی است، ادامه داد: آمریکا در آخرین لحظات به واقعیت پی برد و از حمله به سوریه منصرف شد، زیرا افشای این مسئله می توانست پیامدهای بسیار بدی (برای آمریکا) داشته باشد. بر اساس گفته های هرش، آمریکا تاکنون در مورد این واقعیت، سکوت کرده است.

گزارش سیمور هرش بازتاب های زیادی در داخل ترکیه داشت و به گفته کارشناسان، اگر این گزارش چند هفته زودتر منتشر می شد، می توانست، نتایج انتخابات شهرداری ها در ترکیه را به ضرر حزب حاکم تغییر دهد.

شهریور ماه گذشته دادگاهی در ترکیه مواد کشف شده از عناصر «جبهه النصره» در این کشور را ضد یخ عنوان و افراد دستگیر شده را آزاد کرده بود. اما دادستانی «آدانا» اعلام کرد، مواد کشف شده در تولید گاز سارین مورد استفاده قرار گرفته است. در صورتی که دادگاه های ترکیه این دادخواست دادستان مذکور را بپذیرند و این پرونده را به جریان بیندازند، ابعاد تازه ای از نقش این کشور در بحران سوریه افشا خواهد شد.

12 عضو گروه تروریستی «جبهه النصره» وابسته به القاعده، اردیبهشت ماه سال گذشته در شهر آدانا (جنوب ترکیه) دستگیر شده اند. از این افراد دو کیلوگرم مواد شیمیایی مورد استفاده در تولید گاز سارین و مقادیر زیادی اسناد و مدارک در رابطه با فعالیت تروریست های وابسته به این گروه کشف و ضبط شده است.

همزمان با گزارش نیویورکر، اخبار میدانی از شمال سوریه حاکی است که بر اساس اخبار به دست آمده، نقش و دخالت مستقیم ترکیه در حوادث سوریه آشکار تر شده است؛ به گزارش واحد مرکزی خبر، افراد مسلح در واکنش به شکست خود در «یبرود» و «قلمون»، از مرزهای ترکیه به شهر «کسب» در شمال استان «لاذقیه» حمله کردند. علاوه بر آن، آنکارا دور تازه ارسال سلاح های پیشرفته آمریکایی برای تروریست های فعال در سوریه را آغاز کرد. موشک های ضد زره «تاو» از جمله سلاح های ارسالی ترکیه است. پیش از این آنکارا شماری از افراد مسلح را برای استفاده از این موشک ها آموزش داده بود.

خبرگزاری فارس نیز از دمشق گزارش داد، حدود 1000 جنگجوی آموزش دیده هفته گذشته از اردن به ترکیه منتقل شدند تا از آنجا به سوریه اعزام شوند. به نظر می رسد که این افراد کسانی هستند که از ترکیه به منطقه «کسب» انتقال داده شده اند.
هلاکت تروریست ها

نیروهای ارتش سوریه طی 24 ساعت گذشته حدود 50 فرد مسلح مخالف دولت را در بخش قدیمی شهر «حمص» کشتند. در میان افراد کشته شده، شماری از فرماندهان گروه موسوم به «ارتش آزاد» مشاهده شده اند.

خبر دیگری از حمص نیز حاکی است، آماده سازی یک خودروی بمب گذاری شده برای انفجار باعث مرگ 63 تروریست مسلح شد.

بیش از 2000 فرد مسلح نیز پس از زمین گذاشتن سلاح و دادن تعهد، آزاد شدند. مرزبانان سوری نیز چهار خودروی دارای پلاک سعودی را در مناطق مرزی نزدیک به اردن منهدم کردند.

گروه تروریستی «جبهه النصره» هم اعتراف کرد، «ابومحمد الجولانی» رهبر این گروه هم اکنون در «حلب» در محاصره نیروهای ارتش قرار دارد.



نویسنده آمریكایی:
آگاهی اردوغان از تامین گاز سارین توسط تركیه برای تروریست ها در سوریه

آنكارا- ایرنا- 'سیمور هرش' روزنامه نگار سرشناس آمریكایی، 'رجب طیب اردوغان' نخست وزیر تركیه را به آگاه بودن از تامین گاز 'سارین' توسط این كشور برای تروریست های النصره در سوریه خبر داد.
به گزارش روز یكشنبه ایرنا، هرش در مطلبی در پایگاه خبری تحلیلی 'London Review of Books' نوشت: حمله شیمیایی 21 اوت سال 2013 در سوریه توسط گروه' النصره' صورت گرفت و هدف از آن زمینه سازی برای حمله آمریكا و غرب به سوریه برای سرنگونی دولت دمشق بود.

وی افزود: گاز سارین مورد استفاده در این حمله شیمیایی، از تركیه برای گروه النصره تامین شد و شخص اردوغان در جریان این اقدام بود.

هرش مدعی شده كه آمریكا در آخرین لحظه به واقعیت پی برده و از حمله به سوریه منصرف شده است زیرا افشای این مساله می توانسته نتایج بسیار بدی در پی داشته باشد؛ از این رو واشنگتن واقعیت را كتمان كرد.

این نویسنده آمریكایی با تاكید بر اینكه افشای این موضوع نتیجه گفت وگو با مسوولان اطلاعاتی و وزارت دفاع آمریكا و ماهها تحقیق و بررسی است، ادامه داد: در حمله شیمیایی 21 اوت سال گذشته در حومه دمشق، صدها غیرنظامی از جمله شماری زیادی زنان و كودكان كشته شدند.

به نوشته این روزنامه نگار آمریكایی، تركیه با این پیش فرض چنین كاری را انجام داد كه استفاده از سلاح شیمیایی خط قرمز آمریكا بود و منجر به دخالت نظامی واشنگتن در سوریه می شود اما اوباما با اقدام غیرمترقبه ای، موضوع حمله به سوریه را به كنگره ارجاع داد و دولت سوریه نیز با میانجیگیری روسیه، به نابودی سلاح های شیمایی در كشورش تن داد.

این خبر روز یكشنبه در سایت های مستقل و مخالف تركیه و همچنین رسانه های اجتماعی منتشر شده و بازتاب گسترده ای داشته است. رسانه های تركیه به تفصیل گزارش تحلیلی 'سیمور هرش' را منتشر كردند.

سایت خبری تحلیلی 'دیكن' در این رابطه نوشت: تحلیل هرش، واقعیت بسیار متفاوتی را از این جنایت هولناك و دسیسه چینی برای سرنگونی بشار اسد نشان می دهد.

این سایت تركیه ای به مطلب هرش اشاره كرد و به نقل از وی نوشت: این روزنامه نگار آمریكایی با تاكید بر اینكه اردوغان، پیروزی بشار اسد در این جنگ را فلاكتی برای خود قلمداد می كرد، گفته است كه اردوغان از سال 2012 میلادی كه جنگ به سود بشار اسد تغییر كرد، تلاش می كرد آمریكا را به كارزار بكشاند؛ برای تحقق این هدف نیز با كمك سازمان اطلاعات و ژاندارمری تركیه، امكانات و تجهیزات مورد استفاده در ساخت سلاح های شیمیایی را برای گروه النصره مرتبط با القاعده تامین كرد.

در تابستان سال گذشته نیز به دنبال وقوع این حمله شیمیایی، در برخی از رسانه های منطقه و جهان، مطالبی درباره رد ادعای حمله شیمیایی به حومه دمشق توسط دولت بشار اسد منتشر شد و برخی از رسانه ها نیز با انتشار اسناد و مداركی گفتند كه گاز سارین از طریق تركیه برای گروه های تروریستی تكفیری تامین شده است.

برخی از رسانه های مستقل تركیه نیز گزارش تحلیلی 'سیمور هرش' را در شرایط فعلی و به ویژه بعد از اعلام نتایج انتخابات محلی در تركیه كه پیروزی بزرگی برای حزب حاكم به رهبری اردوغان به دنبال داشت، قابل تامل ارزیابی كرده اند.

در سال گذشته ادعاهای گوناگونی در رسانه های تركیه در خصوص كشف گاز سارین در این كشور منتشر شد. شهریورماه سال گذشته دادﮔﺎﻫﯽ در تركیه با ادعای اینكه ﻋﻨﻮان اﯾﻨﮑﻪ ﻣﻮاد ﮐﺸﻒ ﺷﺪه از ﺗﺮورﯾﺴﺖ ﻫﺎی اﻟﻨﺼﺮه در ﺟﻨﻮب ﺗﺮﮐﯿﻪ ﺿﺪﯾﺦ ﺑﻮده، ﻣﺘﻬﻤﺎن اﯾﻦ ﭘﺮوﻧﺪه را آزاد ﮐﺮد اما دادﺳﺘﺎﻧﯽ آداﻧﺎ اﻋﻼم ﮐﺮد ﮐﻪ ﻣﻮاد ﻣﮑﺸﻮﻓﻪ در ﺗﻮﻟﯿﺪ ﮔﺎز ﺳﺎرﯾﻦ ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ.

12 ﻋﻀﻮ ﮔﺮوه تروریستی اﻟﻨﺼﺮه واﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪ اﻟﻘﺎﻋﺪه، اردﯾﺒﻬﺸﺖ ﻣﺎه سال گذشته در ﺷﻬﺮ آداﻧﺎ در ﺟﻨﻮب ﺗﺮﮐﯿﻪ دﺳﺘﮕﯿﺮ ﺷﺪﻧﺪ ﮐﻪ از آﻧﻬﺎ دو ﮐﯿﻠﻮﮔﺮم ﻣﻮاد ﺷﯿﻤﯿﺎﯾﯽ ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده در ﺗﻮﻟﯿﺪ ﮔﺎز ﺳﺎرﯾﻦ و ﻣﻘﺎدﯾﺮ زﯾﺎدی اﺳﻨﺎد و ﻣﺪارك در راﺑﻄﻪ ﺑﺎ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﺗﺮورﯾﺴﺖ ﻫﺎی واﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪ اﯾﻦ ﮔﺮوه ﮐﺸﻒ و ﺿﺒﻂ ﺷﺪ.

دادﮔﺎﻫﯽ در آداﻧﺎ ﺑﺎ ﻋﻨﻮان اﯾﻨﮑﻪ ﻣﻮاد ﮐﺸﻒ ﺷﺪه از افراد وابسته به گروه تكفیری اﻟﻨﺼﺮه 'آﻧﺘﯽ ﻓﺮﯾﺰ' (ﺿﺪ ﯾﺦ) مورد استفاده برای خودروها بوده، ﺣﮑﻢ ﺑﻪ آزادی آﻧﺎن داد. ﺑﺮﺧﯽ رﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎی ﺗﺮﮐﯿﻪ اعلام كردند ﮐﻪ اﻓﺮاد ﯾﺎد ﺷﺪه ﺑﺮای اداﻣﻪ ﺣﻤﻼت ﻣﺴﻠﺤﺎﻧﻪ ﻋﻠﯿﻪ دوﻟﺖ ﺑﺸﺎر اﺳﺪ ﻋﺎزم ﺳﻮرﯾﻪ ﺷﺪﻧﺪ.

روزﻧﺎﻣﻪ آﯾﺪﯾﻨﻠﯿﮏ از رﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎی ﻣﺨﺎﻟﻒ دوﻟﺖ اردوﻏﺎن ﺑﻪ ﻧﻘﻞ از دادﺳﺘﺎﻧﯽ ﮔﺰارش داد ﮐﻪ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت دادﺳﺘﺎﻧﯽ ﺗﺮﮐﯿﻪ ادﻋﺎﻫﺎی ﻣﻘﺎم های دوﻟﺘﯽ اﯾﻦ ﮐﺸﻮر مبنی بر اینكه ﻣﻮاد ﮐﺸﻒ ﺷﺪه از ﮔﺮوه اﻟﻨﺼﺮه ضدیخ بوده را تكذیب كرده است.

اﯾﻦ روزﻧﺎﻣﻪ ﻧﻮﺷﺖ: دادﺳﺘﺎﻧﯽ ﺗﺮﮐﯿﻪ ادﻋﺎﻧﺎﻣﻪ ﺧﻮد درﺑﺎره ﭘﺮوﻧﺪه ﮐﺸﻒ ﮔﺎز ﺳﺎرﯾﻦ و ﻣﺘﻬﻤﺎن دﺳﺘﮕﯿﺮ ﺷﺪه را ﺗﻬﯿﻪ ﮐﺮده اﺳﺖ و ﺑﻪ دادﮔﺎه ﺗﺴﻠﯿﻢ ﺧﻮاﻫﺪ ﮐﺮد.

در ﺻﻮرت ﭘﺬﯾﺮش ادﻋﺎﻧﺎﻣﻪ دادﺳﺘﺎﻧﯽ در دادﮔﺎه، روﻧﺪ ﻗﻀﺎﯾﯽ ﭘﺮوﻧﺪه ﮔﺮوه تروریستی اﻟﻨﺼﺮه واﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪ اﻟﻘﺎﻋﺪه در ﺗﺮﮐﯿﻪ اﺑﻌﺎد ﺟﺪﯾﺪی ﺑﻪ ﺧﻮد ﺧﻮاﻫﺪ ﮔﺮﻓﺖ.


تروریست‌ها با سلاح‌های شیمیایی ترکیه سربازان اسد را قتل عام کردند

تروریست‌ها با سلاح‌های شیمیایی ترکیه سربازان اسد را قتل عام کردند
سه شنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۵

* اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

یکی از روزنامه‌نگاران ترکیه‌ گفت: تروریست‌ها با سلاح‌های شیمیایی ارسال شده از ترکیه سربازان سوری را قتل عام کردند که این مطلب در کیفرخواست هم آمده و دادستان ترکیه گفته احتمالاً این سلاح‌های شیمیایی از ترکیه به سوریه فرستاده شده باشد.

به گزارش موعود به نقل از فارس در حالی که این روزها بحث بر سر طرف استفاده کننده از سلاح شیمیایی در سوریه داغ شده و قدرت‌های غربی و در رأس آنها آمریکا و حامیان منطقه‌ای تروریست های تکفیری در سوریه دولت دمشق را متهم می کنند، اظهارات تکان دهنده یکی از روزنامه نگاران روزنامه طرف ترکیه درباره ارسال سلاح‌های شیمیایی از ترکیه به سوریه و برای گروه های تروریستی واقعیت های زیادی را برملا می‌کند.

روزنامه طرف ترکیه چند روز پیش خبر ارسال مواد شیمیایی مورد استفاده در تولید سلاح‌های شیمیایی توسط برخی سوری تبارها و ترک تبارها از ترکیه به خاک سوریه و تحویل این مواد به گروه های تروریستی جبهه النصره و احرار شام وابسته به القاعده و صدور کیفرخواست علیه متهمان این ماجرا را در صفحه اول خود منتشر کرد.

«فرات آلکاچ» روزنامه نگار روزنامه طرف به تشریح این ماجرا پرداخت.

دولت ترکیه متهمان حمل گاز سارین به سوریه را آزاد کرد

آلکاچ با اشاره به ماجرای دستگیری 11 نفر در خاک ترکیه به اتهام حمل گاز سمی سارین در ماه می گذشته اظهار داشت: از این عده تنها یک نفر به زندان اعزام شده و مابقی آزاد می‌شوند و این فرد «هیثم قصاب» نام داشته و اهل سوریه است.

ارتباط افراد مسلح با موسسه دولتی مکانیک و شیمی ترکیه

این روزنامه نگار ترکیه‌ای افزود: وی حامل 2 کیلو گاز سارین بود. اما مقامات آنکارا بعدها گفتند محموله، گاز سارین نبوده، ضدیخ بوده است. بعدها هم مشخص شد دولت ترکیه همه متهمین را آزاد کرده است.

وی افزود: اما بعد که کیفرخواست تنظیم شد، معلوم شد که علاوه بر ضدیخ، فسفرسفید هم کشف شده است. این عده برای تولید گاز سارین در ترکیه به دنبال ترکیبات آن بوده و به دنبال رابط می‌گشته اند. همه این رابط ها با موسسه دولتی مکانیک و شیمی ترکیه مرتبط بوده اند.

عاملان حمل گاز سارین با سرویس اطلاعات ترکیه مرتبط هستند

آلکاچ تصریح کرد: دولت آنکارا باید از این ارتباط ها با خبر باشد،زیرا سرویس اطلاعاتی این افراد را تحت نظر داشته است. این افراد به راحتی از مرز ترکیه و سوریه در تردد بوده اند. جالب اینکه برای رابطان در کیفرخواست منع تعقیب صادر شده است.

این روزنامه نگار ترکیه‌ای تصریح کرد: بر اساس اطلاعاتی که ما کسب کردیم، این افراد برای سرویس اطلاعاتی ترکیه کار می کنند. این افراد مواد مورد نیاز برای تولید سلاح شیمیایی را در سطح ترکیه گردآوری کرده و به مرز می رسانند و از آنجا هم هیثم قصاب سوری تبار آنها را وارد خاک سوریه کرده و به تروریست ها می رساند. پنج نفر اولی که آزاد می شوند، کسانی هستند که به جرم تامین اسلحه برای تروریست ها تحت محاکمه بوده اند، اما آزاد می شوند و بعد از آزادی به جبهه النصره ملحق می گردند.

خبرسازی روزنامه دولتی ترکیه علیه ایران، سوریه و روسیه قبل از انتشار اطلاعات

آلکاچ در ادامه افزود: یک روز قبل از اینکه ما این خبر را منتشر کنیم، یک روزنامه نزدیک به دولت آنکارا در خبری اعلام کرد که سرویس‌های اطلاعاتی ایران، سوریه و روسیه درباره ارسال گاز سارین از ترکیه به سوریه خبرسازی خواهند کرد. ما با دیدن این خبر شوک شدیم، زیرا در واقع ما در صدد انتشار این خبر بودیم.

وی افزود: به عقیده من سرویس اطلاعاتی ترکیه با استراق سمع تلفن های ما و کنترل پست الکترونیکی مان متوجه قضیه شد و خبر را به روزنامه مذکور رساند.

قتل عام 200 سرباز سوری با گاز سارین توسط تروریست ها

آلکاچ گفت: تروریست ها در سوریه بعد از دریافت مواد شیمیایی مورد نیاز برای تولید سلاح شیمیایی با نیروهای بشار اسد درگیر می شوند و در این درگیری بیش از 200 سرباز سوری را با سلاح های شیمیایی قتل عام می کنند. این مطلب در کیفرخواست هم آمده و دادستان گفته احتمال دارد این سلاح های شیمیایی از ترکیه به سوریه فرستاده شده باشد.

وی افزود: دادستان در بخش دیگری از کیفرخواست آورده است که جبهه النصره، القاعده و 10 گروه به اصطلاح اسلامی در ذیل این اسامی گروه های تروریستی هستند و در میان آنها افرادی که از چچن، اروپا و افغانستان آمده اند،دیده شده است.

آلکاچ در ادامه خاطرنشان کرد: یک نفر که در استانبول با وی مصاحبه کردم و با القاعده در ارتباط است، گفت که وظیفه وی انتقال افرادی که از چچن و افغانستان به ترکیه آمده اند، به مرز سوریه می باشد و این افراد از آنجا به جبهه النصره ملحق می شوند.




تروریست‌ها با سلاح‌های شیمیایی ترکیه سربازان اسد را قتل عام کردند
سه شنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۵

* اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم



یکی از روزنامه‌نگاران ترکیه‌ گفت: تروریست‌ها با سلاح‌های شیمیایی ارسال شده از ترکیه سربازان سوری را قتل عام کردند که این مطلب در کیفرخواست هم آمده و دادستان ترکیه گفته احتمالاً این سلاح‌های شیمیایی از ترکیه به سوریه فرستاده شده باشد.

به گزارش موعود به نقل از فارس در حالی که این روزها بحث بر سر طرف استفاده کننده از سلاح شیمیایی در سوریه داغ شده و قدرت‌های غربی و در رأس آنها آمریکا و حامیان منطقه‌ای تروریست های تکفیری در سوریه دولت دمشق را متهم می کنند، اظهارات تکان دهنده یکی از روزنامه نگاران روزنامه طرف ترکیه درباره ارسال سلاح‌های شیمیایی از ترکیه به سوریه و برای گروه های تروریستی واقعیت های زیادی را برملا می‌کند.

روزنامه طرف ترکیه چند روز پیش خبر ارسال مواد شیمیایی مورد استفاده در تولید سلاح‌های شیمیایی توسط برخی سوری تبارها و ترک تبارها از ترکیه به خاک سوریه و تحویل این مواد به گروه های تروریستی جبهه النصره و احرار شام وابسته به القاعده و صدور کیفرخواست علیه متهمان این ماجرا را در صفحه اول خود منتشر کرد.

«فرات آلکاچ» روزنامه نگار روزنامه طرف به تشریح این ماجرا پرداخت.

دولت ترکیه متهمان حمل گاز سارین به سوریه را آزاد کرد

آلکاچ با اشاره به ماجرای دستگیری 11 نفر در خاک ترکیه به اتهام حمل گاز سمی سارین در ماه می گذشته اظهار داشت: از این عده تنها یک نفر به زندان اعزام شده و مابقی آزاد می‌شوند و این فرد «هیثم قصاب» نام داشته و اهل سوریه است.

ارتباط افراد مسلح با موسسه دولتی مکانیک و شیمی ترکیه

این روزنامه نگار ترکیه‌ای افزود: وی حامل 2 کیلو گاز سارین بود. اما مقامات آنکارا بعدها گفتند محموله، گاز سارین نبوده، ضدیخ بوده است. بعدها هم مشخص شد دولت ترکیه همه متهمین را آزاد کرده است.

وی افزود: اما بعد که کیفرخواست تنظیم شد، معلوم شد که علاوه بر ضدیخ، فسفرسفید هم کشف شده است. این عده برای تولید گاز سارین در ترکیه به دنبال ترکیبات آن بوده و به دنبال رابط می‌گشته اند. همه این رابط ها با موسسه دولتی مکانیک و شیمی ترکیه مرتبط بوده اند.

عاملان حمل گاز سارین با سرویس اطلاعات ترکیه مرتبط هستند

آلکاچ تصریح کرد: دولت آنکارا باید از این ارتباط ها با خبر باشد،زیرا سرویس اطلاعاتی این افراد را تحت نظر داشته است. این افراد به راحتی از مرز ترکیه و سوریه در تردد بوده اند. جالب اینکه برای رابطان در کیفرخواست منع تعقیب صادر شده است.

این روزنامه نگار ترکیه‌ای تصریح کرد: بر اساس اطلاعاتی که ما کسب کردیم، این افراد برای سرویس اطلاعاتی ترکیه کار می کنند. این افراد مواد مورد نیاز برای تولید سلاح شیمیایی را در سطح ترکیه گردآوری کرده و به مرز می رسانند و از آنجا هم هیثم قصاب سوری تبار آنها را وارد خاک سوریه کرده و به تروریست ها می رساند. پنج نفر اولی که آزاد می شوند، کسانی هستند که به جرم تامین اسلحه برای تروریست ها تحت محاکمه بوده اند، اما آزاد می شوند و بعد از آزادی به جبهه النصره ملحق می گردند.

خبرسازی روزنامه دولتی ترکیه علیه ایران، سوریه و روسیه قبل از انتشار اطلاعات

آلکاچ در ادامه افزود: یک روز قبل از اینکه ما این خبر را منتشر کنیم، یک روزنامه نزدیک به دولت آنکارا در خبری اعلام کرد که سرویس‌های اطلاعاتی ایران، سوریه و روسیه درباره ارسال گاز سارین از ترکیه به سوریه خبرسازی خواهند کرد. ما با دیدن این خبر شوک شدیم، زیرا در واقع ما در صدد انتشار این خبر بودیم.

وی افزود: به عقیده من سرویس اطلاعاتی ترکیه با استراق سمع تلفن های ما و کنترل پست الکترونیکی مان متوجه قضیه شد و خبر را به روزنامه مذکور رساند.

قتل عام 200 سرباز سوری با گاز سارین توسط تروریست ها

آلکاچ گفت: تروریست ها در سوریه بعد از دریافت مواد شیمیایی مورد نیاز برای تولید سلاح شیمیایی با نیروهای بشار اسد درگیر می شوند و در این درگیری بیش از 200 سرباز سوری را با سلاح های شیمیایی قتل عام می کنند. این مطلب در کیفرخواست هم آمده و دادستان گفته احتمال دارد این سلاح های شیمیایی از ترکیه به سوریه فرستاده شده باشد.

وی افزود: دادستان در بخش دیگری از کیفرخواست آورده است که جبهه النصره، القاعده و 10 گروه به اصطلاح اسلامی در ذیل این اسامی گروه های تروریستی هستند و در میان آنها افرادی که از چچن، اروپا و افغانستان آمده اند،دیده شده است.

آلکاچ در ادامه خاطرنشان کرد: یک نفر که در استانبول با وی مصاحبه کردم و با القاعده در ارتباط است، گفت که وظیفه وی انتقال افرادی که از چچن و افغانستان به ترکیه آمده اند، به مرز سوریه می باشد و این افراد از آنجا به جبهه النصره ملحق می شوند.



ظهارات تکان‌دهنده روزنامه‌نگار ترک؛

تروریست‌ها با سلاح‌های شیمیایی ترکیه ۲۰۰ سرباز اسد را قتل عام کردند

در حالی که این روزها بحث بر سر طرف استفاده کننده از سلاح شیمیایی در سوریه داغ شده و قدرت‌های غربی و در رأس آنها آمریکا و حامیان منطقه‌ای تروریست های تکفیری در سوریه دولت دمشق را متهم می کنند، اظهارات تکان دهنده یکی از روزنامه نگاران روزنامه طرف ترکیه درباره ارسال سلاح‌های شیمیایی از ترکیه به سوریه و برای گروه های تروریستی واقعیت های زیادی را برملا می‌کند. روزنامه طرف ترکیه چند روز پیش خبر ارسال مواد شیمیایی مورد استفاده در تولید سلاح‌های شیمیایی توسط برخی سوری تبارها و ترک تبارها از ترکیه به خاک سوریه و تحویل این مواد به گروه های تروریستی جبهه النصره و احرار شام وابسته به القاعده و صدور کیفرخواست علیه متهمان این ماجرا را در صفحه اول خود منتشر کرد. خبرنگار فارس به منظور روشن شدن افکار عمومی در این باره با « فرات آلکاچ» روزنامه نگار روزنامه طرف به گفت‌وگو نشسته و به تشریح این ماجرا پرداخت. دولت ترکیه متهمان حمل گاز سارین به سوریه را آزاد کرد آلکاچ با اشاره به ماجرای دستگیری ۱۱ نفر در خاک ترکیه به اتهام حمل گاز سمی سارین در ماه می گذشته اظهار داشت: از این عده تنها یک نفر به زندان اعزام شده و مابقی آزاد می‌شوند و این فرد «هیثم قصاب» نام داشته و اهل سوریه است. ارتباط افراد مسلح با موسسه دولتی مکانیک و شیمی ترکیه این روزنامه نگار ترکیه‌ای افزود: وی حامل ۲ کیلو گاز سارین بود. اما مقامات آنکارا بعدها گفتند محموله، گاز سارین نبوده، ضدیخ بوده است. بعدها هم مشخص شد دولت ترکیه همه متهمین را آزاد کرده است. وی افزود: اما بعد که کیفرخواست تنظیم شد، معلوم شد که علاوه بر ضدیخ، فسفرسفید هم کشف شده است. این عده برای تولید گاز سارین در ترکیه به دنبال ترکیبات آن بوده و به دنبال رابط می‌گشته اند. همه این رابط ها با موسسه دولتی مکانیک و شیمی ترکیه مرتبط بوده اند. عاملان حمل گاز سارین با سرویس اطلاعات ترکیه مرتبط هستند آلکاچ تصریح کرد: دولت آنکارا باید از این ارتباط ها با خبر باشد،زیرا سرویس اطلاعاتی این افراد را تحت نظر داشته است. این افراد به راحتی از مرز ترکیه و سوریه در تردد بوده اند. جالب اینکه برای رابطان در کیفرخواست منع تعقیب صادر شده است. این روزنامه نگار ترکیه‌ای تصریح کرد: بر اساس اطلاعاتی که ما کسب کردیم، این افراد برای سرویس اطلاعاتی ترکیه کار می کنند. این افراد مواد مورد نیاز برای تولید سلاح شیمیایی را در سطح ترکیه گردآوری کرده و به مرز می رسانند و از آنجا هم هیثم قصاب سوری تبار آنها را وارد خاک سوریه کرده و به تروریست ها می رساند. پنج نفر اولی که آزاد می شوند، کسانی هستند که به جرم تامین اسلحه برای تروریست ها تحت محاکمه بوده اند، اما آزاد می شوند و بعد از آزادی به جبهه النصره ملحق می گردند. خبرسازی روزنامه دولتی ترکیه علیه ایران، سوریه و روسیه قبل از انتشار اطلاعات آلکاچ در ادامه افزود: یک روز قبل از اینکه ما این خبر را منتشر کنیم، یک روزنامه نزدیک به دولت آنکارا در خبری اعلام کرد که سرویس‌های اطلاعاتی ایران، سوریه و روسیه درباره ارسال گاز سارین از ترکیه به سوریه خبرسازی خواهند کرد. ما با دیدن این خبر شوک شدیم، زیرا در واقع ما در صدد انتشار این خبر بودیم. وی افزود: به عقیده من سرویس اطلاعاتی ترکیه با استراق سمع تلفن های ما و کنترل پست الکترونیکی مان متوجه قضیه شد و خبر را به روزنامه مذکور رساند. قتل عام ۲۰۰ سرباز سوری با گاز سارین توسط تروریست ها آلکاچ گفت: تروریست ها در سوریه بعد از دریافت مواد شیمیایی مورد نیاز برای تولید سلاح شیمیایی با نیروهای بشار اسد درگیر می شوند و در این درگیری بیش از ۲۰۰ سرباز سوری را با سلاح های شیمیایی قتل عام می کنند. این مطلب در کیفرخواست هم آمده و دادستان گفته احتمال دارد این سلاح های شیمیایی از ترکیه به سوریه فرستاده شده باشد. وی افزود: دادستان در بخش دیگری از کیفرخواست آورده است که جبهه النصره، القاعده و ۱۰ گروه به اصطلاح اسلامی در ذیل این اسامی گروه های تروریستی هستند و در میان آنها افرادی که از چچن، اروپا و افغانستان آمده اند،دیده شده است. آلکاچ در ادامه خاطرنشان کرد: یک نفر که در استانبول با وی مصاحبه کردم و با القاعده در ارتباط است، گفت که وظیفه وی انتقال افرادی که از چچن و افغانستان به ترکیه آمده اند، به مرز سوریه می باشد و این افراد از آنجا به جبهه النصره ملحق می شوند. منبع: فارس

در حالی که این روزها بحث بر سر طرف استفاده کننده از سلاح شیمیایی در سوریه داغ شده و قدرت‌های غربی و در رأس آنها آمریکا و حامیان منطقه‌ای تروریست های تکفیری در سوریه دولت دمشق را متهم می کنند، اظهارات تکان دهنده یکی از روزنامه نگاران روزنامه طرف ترکیه درباره ارسال سلاح‌های شیمیایی از ترکیه به سوریه و برای گروه های تروریستی واقعیت های زیادی را برملا می‌کند. روزنامه طرف ترکیه چند روز پیش خبر ارسال مواد شیمیایی مورد استفاده در تولید سلاح‌های شیمیایی توسط برخی سوری تبارها و ترک تبارها از ترکیه به خاک سوریه و تحویل این مواد به گروه های تروریستی جبهه النصره و احرار شام وابسته به القاعده و صدور کیفرخواست علیه متهمان این ماجرا را در صفحه اول خود منتشر کرد. خبرنگار فارس به منظور روشن شدن افکار عمومی در این باره با «فرات آلکاچ» روزنامه نگار روزنامهطرف به گفت‌وگو نشسته و به تشریح این ماجرا پرداخت. دولت ترکیه متهمان حمل گاز سارین به سوریه را آزاد کرد آلکاچ با اشاره به ماجرای دستگیری ۱۱ نفر در خاک ترکیه به اتهام حمل گاز سمی سارین در ماه می گذشته اظهار داشت: از این عده تنها یک نفر به زندان اعزام شده و مابقی آزاد می‌شوند و این فرد «هیثم قصاب» نام داشته و اهل سوریه است. ارتباط افراد مسلح با موسسه دولتی مکانیک و شیمی ترکیه این روزنامه نگار ترکیه‌ای افزود: وی حامل ۲ کیلو گاز سارین بود. اما مقامات آنکارا بعدها گفتند محموله، گاز سارین نبوده، ضدیخ بوده است. بعدها هم مشخص شد دولت ترکیه همه متهمین را آزاد کرده است. وی افزود: اما بعد که کیفرخواست تنظیم شد، معلوم شد که علاوه بر ضدیخ، فسفرسفید هم کشف شده است. این عده برای تولید گاز سارین در ترکیه به دنبال ترکیبات آن بوده و به دنبال رابط می‌گشته اند. همه این رابط ها با موسسه دولتی مکانیک و شیمی ترکیه مرتبط بوده اند. عاملان حمل گاز سارین با سرویس اطلاعات ترکیه مرتبط هستند آلکاچ تصریح کرد: دولت آنکارا باید از این ارتباط ها با خبر باشد،زیرا سرویس اطلاعاتی این افراد را تحت نظر داشته است. این افراد به راحتی از مرز ترکیه و سوریه در تردد بوده اند. جالب اینکه برای رابطان در کیفرخواست منع تعقیب صادر شده است. این روزنامه نگار ترکیه‌ای تصریح کرد: بر اساس اطلاعاتی که ما کسب کردیم، این افراد برای سرویس اطلاعاتی ترکیه کار می کنند. این افراد مواد مورد نیاز برای تولید سلاح شیمیایی را در سطح ترکیه گردآوری کرده و به مرز می رسانند و از آنجا هم هیثم قصاب سوری تبار آنها را وارد خاک سوریه کرده و به تروریست ها می رساند. پنج نفر اولی که آزاد می شوند، کسانی هستند که به جرم تامین اسلحه برای تروریست ها تحت محاکمه بوده اند، اما آزاد می شوند و بعد از آزادی به جبهه النصره ملحق می گردند. خبرسازی روزنامه دولتی ترکیه علیه ایران، سوریه و روسیه قبل از انتشار اطلاعات آلکاچ در ادامه افزود: یک روز قبل از اینکه ما این خبر را منتشر کنیم، یک روزنامه نزدیک به دولت آنکارا در خبری اعلام کرد که سرویس‌های اطلاعاتی ایران، سوریه و روسیه درباره ارسال گاز سارین از ترکیه به سوریه خبرسازی خواهند کرد. ما با دیدن این خبر شوک شدیم، زیرا در واقع ما در صدد انتشار این خبر بودیم. وی افزود: به عقیده من سرویس اطلاعاتی ترکیه با استراق سمع تلفن های ما و کنترل پست الکترونیکی مان متوجه قضیه شد و خبر را به روزنامه مذکور رساند. قتل عام ۲۰۰ سرباز سوری با گاز سارین توسط تروریست ها آلکاچ گفت: تروریست ها در سوریه بعد از دریافت مواد شیمیایی مورد نیاز برای تولید سلاح شیمیایی با نیروهای بشار اسد درگیر می شوند و در این درگیری بیش از ۲۰۰ سرباز سوری را با سلاح های شیمیایی قتل عام می کنند. این مطلب در کیفرخواست هم آمده و دادستان گفته احتمال دارد این سلاح های شیمیایی از ترکیه به سوریه فرستاده شده باشد. وی افزود: دادستان در بخش دیگری از کیفرخواست آورده است که جبهه النصره، القاعده و ۱۰ گروه به اصطلاح اسلامی در ذیل این اسامی گروه های تروریستی هستند و در میان آنها افرادی که از چچن، اروپا و افغانستان آمده اند،دیده شده است. آلکاچ در ادامه خاطرنشان کرد: یک نفر که در استانبول با وی مصاحبه کردم و با القاعده در ارتباط است، گفت که وظیفه وی انتقال افرادی که از چچن و افغانستان به ترکیه آمده اند، به مرز سوریه می باشد و این افراد از آنجا به جبهه النصره ملحق می شوند. منبع: فارس




ظهارات تکان‌دهنده روزنامه‌نگار ترک؛

تروریست‌ها با سلاح‌های شیمیایی ترکیه ۲۰۰ سرباز اسد را قتل عام کردند

در حالی که این روزها بحث بر سر طرف استفاده کننده از سلاح شیمیایی در سوریه داغ شده و قدرت‌های غربی و در رأس آنها آمریکا و حامیان منطقه‌ای تروریست های تکفیری در سوریه دولت دمشق را متهم می کنند، اظهارات تکان دهنده یکی از روزنامه نگاران روزنامه طرف ترکیه درباره ارسال سلاح‌های شیمیایی از ترکیه به سوریه و برای گروه های تروریستی واقعیت های زیادی را برملا می‌کند. روزنامه طرف ترکیه چند روز پیش خبر ارسال مواد شیمیایی مورد استفاده در تولید سلاح‌های شیمیایی توسط برخی سوری تبارها و ترک تبارها از ترکیه به خاک سوریه و تحویل این مواد به گروه های تروریستی جبهه النصره و احرار شام وابسته به القاعده و صدور کیفرخواست علیه متهمان این ماجرا را در صفحه اول خود منتشر کرد. خبرنگار فارس به منظور روشن شدن افکار عمومی در این باره با « فرات آلکاچ» روزنامه نگار روزنامه طرف به گفت‌وگو نشسته و به تشریح این ماجرا پرداخت. دولت ترکیه متهمان حمل گاز سارین به سوریه را آزاد کرد آلکاچ با اشاره به ماجرای دستگیری ۱۱ نفر در خاک ترکیه به اتهام حمل گاز سمی سارین در ماه می گذشته اظهار داشت: از این عده تنها یک نفر به زندان اعزام شده و مابقی آزاد می‌شوند و این فرد «هیثم قصاب» نام داشته و اهل سوریه است. ارتباط افراد مسلح با موسسه دولتی مکانیک و شیمی ترکیه این روزنامه نگار ترکیه‌ای افزود: وی حامل ۲ کیلو گاز سارین بود. اما مقامات آنکارا بعدها گفتند محموله، گاز سارین نبوده، ضدیخ بوده است. بعدها هم مشخص شد دولت ترکیه همه متهمین را آزاد کرده است. وی افزود: اما بعد که کیفرخواست تنظیم شد، معلوم شد که علاوه بر ضدیخ، فسفرسفید هم کشف شده است. این عده برای تولید گاز سارین در ترکیه به دنبال ترکیبات آن بوده و به دنبال رابط می‌گشته اند. همه این رابط ها با موسسه دولتی مکانیک و شیمی ترکیه مرتبط بوده اند. عاملان حمل گاز سارین با سرویس اطلاعات ترکیه مرتبط هستند آلکاچ تصریح کرد: دولت آنکارا باید از این ارتباط ها با خبر باشد،زیرا سرویس اطلاعاتی این افراد را تحت نظر داشته است. این افراد به راحتی از مرز ترکیه و سوریه در تردد بوده اند. جالب اینکه برای رابطان در کیفرخواست منع تعقیب صادر شده است. این روزنامه نگار ترکیه‌ای تصریح کرد: بر اساس اطلاعاتی که ما کسب کردیم، این افراد برای سرویس اطلاعاتی ترکیه کار می کنند. این افراد مواد مورد نیاز برای تولید سلاح شیمیایی را در سطح ترکیه گردآوری کرده و به مرز می رسانند و از آنجا هم هیثم قصاب سوری تبار آنها را وارد خاک سوریه کرده و به تروریست ها می رساند. پنج نفر اولی که آزاد می شوند، کسانی هستند که به جرم تامین اسلحه برای تروریست ها تحت محاکمه بوده اند، اما آزاد می شوند و بعد از آزادی به جبهه النصره ملحق می گردند. خبرسازی روزنامه دولتی ترکیه علیه ایران، سوریه و روسیه قبل از انتشار اطلاعات آلکاچ در ادامه افزود: یک روز قبل از اینکه ما این خبر را منتشر کنیم، یک روزنامه نزدیک به دولت آنکارا در خبری اعلام کرد که سرویس‌های اطلاعاتی ایران، سوریه و روسیه درباره ارسال گاز سارین از ترکیه به سوریه خبرسازی خواهند کرد. ما با دیدن این خبر شوک شدیم، زیرا در واقع ما در صدد انتشار این خبر بودیم. وی افزود: به عقیده من سرویس اطلاعاتی ترکیه با استراق سمع تلفن های ما و کنترل پست الکترونیکی مان متوجه قضیه شد و خبر را به روزنامه مذکور رساند. قتل عام ۲۰۰ سرباز سوری با گاز سارین توسط تروریست ها آلکاچ گفت: تروریست ها در سوریه بعد از دریافت مواد شیمیایی مورد نیاز برای تولید سلاح شیمیایی با نیروهای بشار اسد درگیر می شوند و در این درگیری بیش از ۲۰۰ سرباز سوری را با سلاح های شیمیایی قتل عام می کنند. این مطلب در کیفرخواست هم آمده و دادستان گفته احتمال دارد این سلاح های شیمیایی از ترکیه به سوریه فرستاده شده باشد. وی افزود: دادستان در بخش دیگری از کیفرخواست آورده است که جبهه النصره، القاعده و ۱۰ گروه به اصطلاح اسلامی در ذیل این اسامی گروه های تروریستی هستند و در میان آنها افرادی که از چچن، اروپا و افغانستان آمده اند،دیده شده است. آلکاچ در ادامه خاطرنشان کرد: یک نفر که در استانبول با وی مصاحبه کردم و با القاعده در ارتباط است، گفت که وظیفه وی انتقال افرادی که از چچن و افغانستان به ترکیه آمده اند، به مرز سوریه می باشد و این افراد از آنجا به جبهه النصره ملحق می شوند. منبع: فارس

در حالی که این روزها بحث بر سر طرف استفاده کننده از سلاح شیمیایی در سوریه داغ شده و قدرت‌های غربی و در رأس آنها آمریکا و حامیان منطقه‌ای تروریست های تکفیری در سوریه دولت دمشق را متهم می کنند، اظهارات تکان دهنده یکی از روزنامه نگاران روزنامه طرف ترکیه درباره ارسال سلاح‌های شیمیایی از ترکیه به سوریه و برای گروه های تروریستی واقعیت های زیادی را برملا می‌کند. روزنامه طرف ترکیه چند روز پیش خبر ارسال مواد شیمیایی مورد استفاده در تولید سلاح‌های شیمیایی توسط برخی سوری تبارها و ترک تبارها از ترکیه به خاک سوریه و تحویل این مواد به گروه های تروریستی جبهه النصره و احرار شام وابسته به القاعده و صدور کیفرخواست علیه متهمان این ماجرا را در صفحه اول خود منتشر کرد. خبرنگار فارس به منظور روشن شدن افکار عمومی در این باره با «فرات آلکاچ» روزنامه نگار روزنامهطرف به گفت‌وگو نشسته و به تشریح این ماجرا پرداخت. دولت ترکیه متهمان حمل گاز سارین به سوریه را آزاد کرد آلکاچ با اشاره به ماجرای دستگیری ۱۱ نفر در خاک ترکیه به اتهام حمل گاز سمی سارین در ماه می گذشته اظهار داشت: از این عده تنها یک نفر به زندان اعزام شده و مابقی آزاد می‌شوند و این فرد «هیثم قصاب» نام داشته و اهل سوریه است. ارتباط افراد مسلح با موسسه دولتی مکانیک و شیمی ترکیه این روزنامه نگار ترکیه‌ای افزود: وی حامل ۲ کیلو گاز سارین بود. اما مقامات آنکارا بعدها گفتند محموله، گاز سارین نبوده، ضدیخ بوده است. بعدها هم مشخص شد دولت ترکیه همه متهمین را آزاد کرده است. وی افزود: اما بعد که کیفرخواست تنظیم شد، معلوم شد که علاوه بر ضدیخ، فسفرسفید هم کشف شده است. این عده برای تولید گاز سارین در ترکیه به دنبال ترکیبات آن بوده و به دنبال رابط می‌گشته اند. همه این رابط ها با موسسه دولتی مکانیک و شیمی ترکیه مرتبط بوده اند. عاملان حمل گاز سارین با سرویس اطلاعات ترکیه مرتبط هس
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
0
0
لاوروف: ترکیه در مورد گاز سارین توضیح دهد

خبرگزاری صدای افغان(آوا) سرویس بین الملل , 10 جوزا 1392 ساعت 15:02

وزیر خارجه روسیه، ضرورت پاسخگویی ترکیه در خصوص دستگیری افرادی از اعضای جبهه النصره که مقادیری گاز شیمیایی سارین به همراه داشته اند را مورد تاکید قرار داد.
به گزارش خبرگزاری آوا، سرگئی لاوروف در کنفرانس خبری که امروز (جمعه) در مسکو برگزار شد، اظهار داشت: ما دیروز در بیانیه ای، موضع خود را در خصوص دستگیری اعضای جبهه النصره در ترکیه اعلام کردیم و اکنون منتظریم که همکاران ما در وزارت خارجه ترکیه، به سرعت در این مورد توضیحاتی ارائه کنند و اطلاعات کاملی در مورد نتایج تحقیقات در این زمینه ارائه دهند.
نیروهای دستگاه امنیتی ترکیه ۱۲ تن از عناصر گروهک تروریستی "جبهه النصره" را که همراه خود دو کیلوگرام مواد شیمیایی داشتند، دستگیر کردند.
به گزارش منابع خبری به نقل از رسانه های ترکیه ، این ۱۲ تروریست در شهر "اضنه" در جنوب این کشور دستگیر شدند و مقادیری تجهیزات الکترونیکی و مدارک و اسناد از آنها به دست آمده است.
عناصر مسلح و تروریستها در مارچ گذشته نیز در حمله به منطقه "خان العسل" سوریه از گاز شیمیایی استفاده کرده بودند.
ترکیه، قطر و عربستان سعودی و هم پیمانان غربی آن پس از این اقدام گروه های مسلح تلاش کردند برای توجیه حمله نظامی خارجی دولت سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم کنند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
0
0
1 - همان ها که گروهک تروریستی منافقین را بوجود آوردند از پ.ک.ک حمایت می کنند.
2 - همان ها که گروهک تروریستی جیش الظلم را بوجود آوردند از پ.ک.ک حمایت می کنند.
3 - همان ها که تروریسم را بوجود آوردند از پ.ک.ک حمایت می کنند.
4 - همان ها که القاعده را بوجود آوردند از پ.ک.ک حمایت می کنند.
5 - همان ها که طالبان را بوجود آوردند از پ.ک.ک حمایت می کنند.
6 - همان ها که داعش را بوجود آوردند از پ.ک.ک حمایت می کنند.
7 - همان ها که گروهک تروریستی جبهه النصره را بوجود آوردند از پ.ک.ک حمایت می کنند.
8 - همان ها که مخالفان سوری را بوجود آوردند از پ.ک.ک حمایت می کنند.
9 - همان ها که ارتش آزاد سوریه را بوجود آوردند از پ.ک.ک حمایت می کنند.
10 - همان ها که شورشیان سوریه را بوجود آوردند از پ.ک.ک حمایت می کنند.
11 - همان ها که تکفیری ها را بوجود آوردند از پ.ک.ک حمایت می کنند.
12 - همان ها که تروریست ها را بوجود آوردند از پ.ک.ک حمایت می کنند.
13 - همان ها که گروه های تروریستی را بوجود آوردند از پ.ک.ک حمایت می کنند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
0
0
ابوبکر البغدادی مورد حمایت مدعیان حقوق بشر به هلاکت رسید.
ابوبکر البغدادی مورد حمایت آمریکا و متحدانش به هلاکت رسید.
ابوبکر البغدادی مورد حمایت سازمان های بین المللی به هلاکت رسید.

ابوبکر البغدادی مورد حمایت سران آمریکا به هلاکت رسید.
ابوبکر البغدادی مورد حمایت سران ترکیه به هلاکت رسید.
ابوبکر البغدادی مورد حمایت سران کشورهای اروپایی به هلاکت رسید.
ابوبکر البغدادی مورد حمایت سران اسرائیل به هلاکت رسید.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
0
0
آمریکا سرکرده گروهک تروریستی داعش در سراسر منطقه خاورمیانه و جهان بوده است/ ابوبکر بغدادی فرمانده داعش درسوریه وعراق است
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
0
0
وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد شهروندان انگلیسی برای پیوستن به گروه تروریستی داعش در سوریه از راه کانادا وارد ترکیه می‌شوند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
0
0
۱۳۹۸/۰۸/۰۵ ۲۱:۴۶
ابوبکر البغدادی نماینده کاخ سفید درسوریه وعراق بود.

۱۳۹۸/۰۸/۰۵ ۲۱:۵۲
فقط سوریه، عراق، لبنان، ایران و روسیه از سال 2011 تاکنون درمبارزه با تروریسم و داعش و دیگر گروه های تروریستی نقش داشتند، نه مدعیان دروغین حقوق بشر!


۱۳۹۸/۰۸/۰۵ ۲۲:۵۴
فقط سوریه، عراق، لبنان، ایران و روسیه ثابت کردند که در منطقه و جهان حق صلاحیت مبارزه با تروریسم و داعش و دیگر گروه های تروریستی دارند، نه آمریکا و متحدانش

۱۳۹۸/۰۸/۰۵ ۱۹:۳۲
آمریکا ازسال 2011 تاکنون متهم به کمک، حمایت و پشتیبانی ازداعش است، نه مبارزه با داعش


۱۳۹۸/۰۸/۰۵ ۱۹:۴۱
آمریکا و اسراییل درصدد احیای داعش هستند
در ادامه واکنش‌های اعتراض آمیز به حمله هوایی به نیرو‌های الحشد الشعبی در نوار مرزی عراق با سوریه، گروه‌های مقاومت اسلامی هشدار دادند هدف آمریکا و اسرائیل احیای دوباره داعش است.



۱۳۹۸/۰۸/۰۵ ۲۰:۲۷
اگر ادعای آمریکا درست باشد، فقط یک البغدادی کشته شده اما ۵۰ هزار البغدادی دیگر یا بیشتر از آن در ادلب باقی مانده است. ادلب هم اکنون میزبان بیش از ۵۰ هزار تروریست تکفیری با افکار و عقاید البغدادی است که تمامی آن ها را واشنگتن به وجود آورده است.


۱۳۹۸/۰۸/۰۵ ۲۰:۲۷
آمریکایی ها در حال حاضر در حالی مدعی کشته شدن بغدادی شدند که تهدید داعش به پایین‌ترین سطح خود در سالهای اخیر رسیده است و هزاران نفر از اعضای گروهش در اردوگاههای عراق و سوریه، اسیر هستند. لذا این مسأله نیز به نوبه خود درخور توجه و اهتمام است و این سؤال را به ذهن متبادر می سازد که چگونه در طول این سال ها که داعش بیشترین خسارت های مادی و انسانی را به کشورهایی نظیر سوریه و عراق وارد ساخت، توسط ایالات متحده مورد هدف قرار نگرفت؟


۱۳۹۸/۰۸/۰۵ ۲۰:۲۸
به عنوان مثال، اسامه بن لادن، سرکرده القاعده که با عملیات یازده سپتامبر، در تاریخ نامش ثبت شد، در سال ۲۰۱۱ با عملیات نیروهای ویژه آمریکا در ویلایی در پاکستان ترور شد. اختر منصور، جانشین سرکرده طالبان در سال ۲۰۱۶ بعد از خارج شدن از مرز ایران در بلوچستان پاکستان با حمله پهپادهای آمریکایی ترور شد. اکنون نیز آمریکایی ها مدعی ترور البغدادی در ادلب سوریه هستند. بنابراین، پر واضح است که ایالات متحده آمریکا به مقتضای زمان و شرایط آن، اقدام به تأسیس سازمان های تروریستی و سپس نابودی آن می‌کنند.



۱۳۹۸/۰۸/۰۵ ۲۰:۲۸
اما سؤال اینجاست که چگونه سرکردگان ارشد گروه های تروریستی در طول دهه‌های گذشته جملگی توسط ایالات متحده آمریکا کشته شده اند؟ آیا این مسأله به معنای آن نیست که ایالات متحده آمریکا با پرورش تروریست ها از آن ها در راستای تحقق اهداف خود استفاده می کند و پس از مدتی ــــ کوتاه یا بلند ــــ با هدف تطهیر چهره‌اش، آن ها را به درک واصل می کند تا در نزد افکار عمومی به عنوان یک قهرمان جلوه کند؟

۱۳۹۸/۰۸/۰۵ ۲۰:۲۸
واقعیت آن است که هدف اصلی و اساسی سردمداران ایالات متحده آمریکا و در رأس آن ها «دونالد ترامپ» از مانور بر ادعای کشتن البغدادی، فریب افکار عمومی و منحرف کردن آن‌ها از نقش مستقیم واشنگتن در پیدایش داعش و تداوم حیات آن، است. در واقع، آمریکایی ها تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا در نزد افکار عمومی خود را به عنوان ناجی ملت های منطقه جلوه دهند؛ ملت هایی که در سایه حمایت های مالی، تسلیحاتی و لجستیکی واشنگتن از تکفیریها در طول سال های گذشته تکه تکه شدند.


۱۳۹۸/۰۸/۰۵ ۲۰:۲۸
اما این همه ماجرا نیست؛ چراکه پیشتر نیز خودِ دونالد ترامپ نیز به نقش آفرینی آمریکا در تشکیل و تأسیس داعش اذعان کرده است. وی در سال ۲۰۱۶ در جریان تبلیغات برای تصدی پست ریاست جمهوری، گفته بود: «کلینتون و اوباما داعش را به وجود آوردند». حال این رئیس جمهورِ تاجرمسلک آمریکایی با به فراموشی سپردن اظهارات گذشته خود از کشته شدن البغدادی ــــ فارغ از صحت و سقم آن ــــ به عنوان برگی زرین در تاریخ مبارزه با تروریسمِ آمریکا یاد می کند! تا بدین‌ترتیب، مایه شگفتی افکار عمومی در سراسر جهان شود.


۱۳۹۸/۰۸/۰۵ ۲۰:۳۲
ترامپ: داعش تا ۳۰ روز آینده نابود می‌شود! 21 آذر 1397 ساعت 21:07 رئیس جمهوری آمریکا بدون اشاره به سخنان خود درباره خلق تروریست های داعش توسط واشنگتن در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶، مدعی شد: داعش تا ۳۰ روز آینده نابود می‌شود ولی متاسفانه تاکنون خبری نیست چرا؟!




۱۳۹۸/۰۸/۰۵ ۲۰:۳۶
سوریه: یونیسف برابر جنایات ائتلاف آمریکایی سکوت نکند
معاون وزیر امور خارجه سوریه یکشنبه شب در دیدار با مدیر صندوق کودکان ملل متحد (UNICEF) گفت که سازمان های بین المللی نباید نسبت به جنایت های ائتلاف آمریکایی و اقدامات شبه نظامیان کرد در حق کودکان و زنان سکوت اختیار کنند.




۱۳۹۸/۰۸/۰۵ ۲۰:۵۲
حمله مجدد ائتلاف آمریکایی به دیرالزور؛ 20 سوری کشته شدند
حمله مجدد ائتلاف آمریکایی به دیرالزور؛ 20 سوری کشته شدند
شنبه 3 آذر 1397 - 19:17
بیست نفر از غیرنظامیان سوری در حمله امروز جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی به منطقه «السوق» در شهر «هجین» واقع در ریف دیرالزور، کشته شدند.


۱۳۹۸/۰۸/۰۵ ۲۰:۵۵
واکنش سخنگوی دولت به خبر هلاکت ابوبکر بغدادی
سخنگوی دولت به خبر هلاکت ابوبکر بغدادی سرکرده داعش واکنش نشان داد.

تاریخ: ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲

اقاي ربيعي در صفحه شخصي اش در فضاي مجازي نوشت: مرگ بغدادی پایان داعشیسم نیست ایران جزو پیشتازان مقابله با داعش و مدافع رویکرد دیپلماتیک، استراتژیک و ایدئولوژیک با داعشيسم است.

۱۳۹۸/۰۸/۰۵ ۲۱:۰۴
ابوبکر البغدادی نماینده کاخ سفید درسوریه وعراق بود.


۱۳۹۸/۰۸/۰۵ ۲۱:۱۸
آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، عربستان سعودی، ترکیه و اسرائیل همچنان حامی تروریسم هستند.
آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، عربستان سعودی، ترکیه و اسرائیل همچنان حامی القاعده هستند.
آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، عربستان سعودی، ترکیه و اسرائیل همچنان حامی داعش هستند.


۱۳۹۸/۰۸/۰۵ ۲۱:۱۸
آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، عربستان سعودی، ترکیه و اسرائیل همچنان حامی تروریسم هستند.
آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، عربستان سعودی، ترکیه و اسرائیل همچنان حامی القاعده هستند.
آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، عربستان سعودی، ترکیه و اسرائیل همچنان حامی داعش هستند.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: