کد خبر: ۸۳۱۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۲
تعداد بازدید: ۲۱۸
نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق روز شنبه با صدور بیانیه ای هرگونه تسامح با گروه های مسلح و آشوب طلب را که قصد منحرف کردن تظاهرات مسالمت آمیز مردمی را دارند، غیر قابل قبول خواند.
سازمان ملل: هیچ تسامحی با آشوب طلبان در عراق نشودبه گزارش خبرداغ به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دفتر سازمان ملل در بغداد، «جنین هنیس پلاسچارت» نماینده دبیرکل در عراق ضمن محکوم کردن تخریب اموال عمومی و شخصی در خلال تظاهرات، هشدار داد که چشم پوشی از اقداماتی که اعتراضات را به انحراف می کشد و توان دولت را برای کنترل اوضاع تضعیف می کند به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

نماینده دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که تصمیم های چند هفته قبل بغداد برای اصلاح امور جهت اجرایی شدن نیاز به زمان دارد و سازمان ملل آمادگی دارد با حمایت از تلاش های دولت عراق این کشور را برای تامین خواسته های مشروع مردم یاری کند.

پلاسچارت همچنین  گفت و گوهای سازنده را قدمی مثبت در جهت منافع همه طرف ها دانست.

بغداد پایتخت عراق از بامداد امروز (شنبه) شاهد تجمع اعتراضی تازه ای در میدان تحریر است و برخی از تظاهرکنندگان قصد داشتند به زور از پل الجمهوری عبور کرده و خود را به منطقه امنیتی سبز (محل وجود نهادهای حاکمیتی عراق) برسانند اما نیروهای امنیتی اجازه عبور را به آنها ندادند.

هفت استان جنوبی عراق نیز شامگاه گذشته (جمعه) شاهد مجموعه ای وسیع از اقدامات تخریبی، آتش زدن مقر احزاب اسلامی و نهادهای دولتی و کشتن افراد و تظاهرکنندگان بوده که مجموعه این اتفاق ها باعث اعلام مقررات منع آمد و شد در این مناطق شد.

حوادث خشونت بار دیروز جمعه در استان های جنوب و مرکز عراق همانند تظاهرات تابستان سال گذشته مقرهای اغلب احزاب اسلامی شیعه و گروه های مقاومت به علاوه برخی از ساختمان های اداری و شوراها و استانداری ها را در برگرفت.


ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
0
0
واشنگتن و تل آویو با کمک مالی عربستان سعودی و امارات مسئول ریخته شدن خون معترضان عراقی هستند
بحران یمن راه حل نظامی ندارد ولی متاسفانه سران بی ادب عربستان و متحدانش ازسال 2015 تاکنون درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
0
0
درپاسخ به رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد.
درپاسخ به دبیرکل سازمان ملل متحد.
درپاسخ به نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد.
درپاسخ به نماینده انگلیس در سازمان ملل متحد.
درپاسخ به نماینده فرانسه در سازمان ملل متحد.
درپاسخ به نماینده وحشی رژیم جعلی صهیونیستی درسازمان ملل متحد
درپاسخ به رسانه های آمریکایی، اسرائیلی، انگلیسی، فرانسوی
درپاسخ دیوان کیفری بین المللی خیانتکار
درپاسخ به رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد خیانتکار
درپاسخ به دبیرکل سازمان ملل متحد خیانتکار
درپاسخ به رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد خیانتکار
درپاسخ به رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خیانتکار
درپاسخ به نماینده بی ادب آمریکا درسازمان ملل متحد خیانتکار
درپاسخ سازمان ملل عفو بین الملل خیانتکار
درپاسخ به مدعیان دروغین حقوق بشر خیانتکار
درپاسخ به مقامات انگلیس جنایتکار و خیانتکار
درپاسخ به مقامات فرانسه جنایتکار و خیانتکار
درپاسخ به کنگره آمریکا جنایتکار و خیانتکار
درپاسخ به سنای آمریکا جنایتکار و خیانتکار
درپاسخ به کاخ سفید ضد بشریت
درپاسخ مجلس نمایند گان آمریکا جنایتکار و خیانتکار
متجاوزان بیش از ۵۵ بار به صعده و حجه حمله کردند
تاریخ: ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۸
طی ۱۲ ساعت گذشته نیرو‌های ائتلاف متجاوز بیش از ۵۵ بار به دو استان صعده و حجه حمله کرده اند.
ومجامع حقوق بشری خفه خون گرفتند، کاری نمی کنند و سکوت کرده اند؟
نباید درقبال جنایات متجاوزان سکوت کرد.
جنایات مدعیان حقوق بشر
مدعیان حقوق بشر، درجنایات ضد بشری جهان دست دارند.
مدعیان دروغین حقوق بشر درمقابل این کشتار نه تنها ساکت نشسته اند بلکه حتی به آن چراغ سبز نیز نشان می دهند.
مدعیان حقوق بشر به فجایع یمن چراغ سبز نشان می دهند.
فاجعه کشتار بی رحمانه هزاران تن ازمردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه یمن درسایه سکوت سازمان های بین المللی شرم آوراست.
واین درحالی است که مدعیان دروغین حقوق بشر و سازمان های بین المللی ازسال 2015 تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات و حشیانه، وحشی گری وغیرانسانی عربستان و متحدانش نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند؟



۱۳۹۸/۰۸/۰۴ ۱۲:۰۸
اجلاس سران کشور‌های عضو جنبش غیرمتعهد‌ها در باکو، با حضور سران و نمایندگانی از 120 کشور جهان هیچ فایده و ارزشی برای مردم منطقه خاورمیانه و جهان ندارد
1 - فلسطین ازسال 1918 تاکنون در اشغال رژیم کودک کش صهیونیستی است.
2 - منطقه قره باغ آذر بایجان باکو ازسال 1992 تاکنون دراشغال ارمنستان است.
3 - افغانستان ازسال 2001 تاکنون در اشغال آمریکا و متحدانش است.
4 -سراسر منطقه خاورمیانه ازسال 2001 تاکنون در اشغال آمریکا و متحدانش است.
5 - عراق ازسال 2003 تاکنون در اشغال آمریکا و متحدانش است.
6 - لیبی ازسال 2003 تاکنون دراشغال آمریکا و متحدانش است.
7 - سوریه ازسال 2011 تاکنون در اشغال آمریکا و متحدانش است.
8 - شمال سوریه و عراق ازسال 2011 تاکنون در اشغال ترکیه است.
9 - یمن ازسال 2015 تاکنون در اشغال عربستان و متحدانش است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
0
0
۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۵


مهر بررسی کرد؛
نقش مخرب سفارت آمریکا در عراق؛ اسنادی که واشنگتن را رسوا کرد
نقش مخرب سفارت آمریکا در عراق؛ اسنادی که واشنگتن را رسوا کرد

اسناد منتشر شده از نقش آفرینی مخرب ایالات متحده آمریکا در عراق و تلاش آن برای ایجاد آشوب و هرج و مرج در این کشور، واشنگتن را رسوا ساخته است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل ـ رامین حسین آبادیان: دور دوم اعتراضات در عراق مدتی است که در این کشور آغاز شده است. در این میان، ایالات متحده آمریکا تلاش خود برای موج سواری بر اعتراضات در عراق را کلید زده است و تلاش می کند تا از این رهگذر به سلسله اهداف خصمانه خود دست پیدا کند.

با این حال، آخرین اخبار و گزارش ها نیز حاکی از توطئه چینی ایالات متحده آمریکا علیه دولت و ملت عراق است. درهمین ارتباط، روزنامه الاخبار از کشف یک سند امنیتی در خصوص نقش سفارت آمریکا در بغداد در زمینه مدیریت یک تشکیلات محرمانه در سایه تظاهرات اخیر این کشور خبر داد. این سند امنیتی نشان از آن دارد که مقامات آمریکایی اتاق های فکر خود برای ایجاد آشوب و هرج و مرج در عراق را آغاز کرده اند و قصد ندارند به سیاست‌های تنش‌زای خود پایان دهند.

طبق سند امنیتی، کمیته عالی تظاهرات نقش هماهنگ کننده و هدایت میدانی و مشخص کردن مسیر تظاهرات را در سایه حمایت اطلاعاتی گسترده از سوی سفارت آمریکا و برخی سیاستمداران و کارمندان دولت و سرویس‌های امنیتی بر عهده دارد.همچنین تیم عملیات روانی، وظیفه انتشار تهدید های رسانه ای برای از بین بردن روحیه نیروهای امنیتی و پخش شایعه ها و بسیج کردن تظاهرات کنندگان علیه دولت را بر عهده دارد.

تیم سایبری نیز وظیفه به وجود آوردن گروه های مخالف در فضای مجازی و اطلاع رسانی در زمینه مسیر تظاهرات را بر عهده دارد. یک تیم دیگر نیز که در خارج آموزش دیده وظیفه بزرگ نشان دادن اشتباهات نیروهای امنیتی و تدوین گزارش هایی در خصوص نقض آزادی بیان و بازداشت تظاهرات‌کنندگان را بر عهده دارد.

تیم فشار بین‌المللی نیز وظیفه برگزاری تجمعات در برابر سفارتخانه ها و کنسولگری های عراق در سراسر جهان و هماهنگی با شبکه های داخلی و خارجی برای پوشش این تجمعات را بر عهده دارد. این مسأله نشان می دهد که مقامات ایالات متحده آمریکا پس از بررسی همه جانبه اوضاع در عراق، تمامی ظرفیت های خود در عرصه های مختلف را بسیج کرده‌اند تا از دور جدید اعتراضات در این کشور به منظور تحقق منافع و مصالح خود بهره‌برداری کنند؛ هرچند که سند افشاشده توسط الاخبار، کاخ سفید و سردمداران آن را رسوا کرده است.

علاوه بر توطئه های خارجی، برخی احزاب و جریان های خاص در داخل عراق نیز با اتخاذ مواضع غیر اصولی موجب دامن زدن بیش از پیش به تنش ها شده اند و نقش مستقیمی در ایجاد برخی هرج و مرج ها ایفا کرده اند؛ سران این احزاب و جریان های خاص با صدور بیانیه های متعدد و فراخوان های عمومی خواستار حضور گسترده مردمی در خیابان ها و تظاهرات علیه دولت شدند.

این اقدام برخی سران احزاب و جریان های داخلی عراق موجب شد تا زمینه برای اغتشاشِ عناصر فرصت طلب را فراهم شود. این افراد حتی موجب به حاشیه رانده شدن خواسته ها و مطالبات مشروع مردم عراق نیز شدند، چراکه افراد فرصت طلب، از این مطالبات به عنوان عرصه ای برای موج سواری بر آن جهت تحقق اهداف شوم خود، بهره برداری کردند.

به عنوان نمونه، شب گذشته افراد نقاب دار و فرصت طلب به مقرهای احزاب «عصائب اهل الحق» و «حکمت ملی» در استان «المثنی» یورش برده و دفاتر آن ها را به آتش کشیدند. بدون شک اگر توطئه های خارجی از سوی ایالات متحده آمریکا و سفارتخانه این کشور در بغداد از یک سوی، و فراخوان های برگزاری تظاهرات گسترده و درخواست برخی جریان های داخلی برای انتقام خونِ غیرنظامیانِ کشته شده نبود، عناصر اغتشاشگر و فرصت طلب به خود اجازه موج سواری بر مطالبات مردم و ارتکاب اقدامات خشونت آمیز را نمی دادند.

این افراد فرصت طلب حتی به نیروهای امنیتی عراق نیز آسیب رسانده اند. درهمین ارتباط، «خالد المحنا» سخنگوی وزارت کشور عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: تعدادی از نیروهای امنیتی عراق به خاطر سوء استفاده افراد فرصت طلب و اغتشاگر از تظاهرات، کشته و یا زخمی شده اند. سخنگوی وزارت کشور عراق اقداماتی مانند آتش زدن مراکز دولتی و منازل غیرنظامیان را محکوم و تصریح کرد: بر اساس قوانین عراق، مجازات سنگینی علیه کسانی که به ساختمان های دولتی یا نهادهای عمومی خسارت وارد کرده اند، اعمال خواهد شد.

در این میان قاطبه احزاب و شخصیت های سیاسی عراقی بر لزوم گوش فرا دادن به مرجعیت عالیقدر این کشور به منظور عبور از مرحله کنونی تأکید کرده اند. با این حال، تعدادی از جریان های داخلی هرچند شعارهایی را در حمایت از مواضع مرجعیت سَر می دهند، اما برخلاف خواسته مرجعیت، اقدام به تحریک برخی عناصر فرصت طلب کرده و آن ها را به انجام اقدامات خشونت آمیز مانند به آتش کشیدن مقر احزاب در مناطق و استان های مختلف، سوق می دهند.

درهمین ارتباط، «سید عمار حکیم» رهبر جریان «حکمت ملی» می‌گوید: «دعوت مرجعیت از تظاهرات‌کنندگان مبنی بر به خشونت کشیده نشدن اقداماتشان و عدم اجازه به افراد نفوذی با هدف حفظ مسالمت آمیز بودن تظاهرات و تاکید ایشان بر اینکه نیروهای امنیتی همان مردمان ملتی هستند که بیشترشان در نبردهای آزادسازی خاک عراق از داعش شرکت کرده و در حال حاضر به وظیفه خود برای حفظ نظم عمومی عمل می‌کنند، برخاسته از دغدغه پدرانه بی حد و مرز ایشان است».

وی همچنین ادامه می دهد: « مرجعیت مجدداً بر این امر تأکید کرد که تظاهرات یک حق قانونی است که قانون اساسی آن را ضمانت کرده است و ما نیز بارها بر خواسته خود مبنی بر عدم اجازه به آشوب و تعدی به دارایی‌های خصوصی و دولتی و حفظ مسالمت آمیز بودن تظاهرات، تاکید کرده‌ایم».

از سوی دیگر، «هادی العامری» دبیرکل سازمان «بدر» عراق نیز در سخنانی از مرجعیت عراق به عنوان «سوپاپ امنیت» کشور یاد کرد و گفت: «کشور در معرض فتنه‌ بزرگ آمریکایی و اسرائیلی است». این درحالی است که حزب الله عراق نیز بر لزوم گوش فرا دادن به مرجعیت به منظور عبور از مرحله کنونی در عراق تأکید کرده است. این گروه با صدور بیانیه ای اعلام کرده است: «حوادثی رخ داد، بار دیگر بر رهنمودهای مرجعیت تاکید می‌کند و همگان باید به این رهنمودها توجه کرده و به آن گوش فرا دهند». پیشتر نیز «شیخ قیس الخزعلی» دبیرکل عصائب اهل الحق عراق بر لزوم گوش فرا دادن به رهنمودهای مرجعیت تأکید کرده بود.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: