کد خبر: ۸۳۱۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
تعداد بازدید: ۲۰۱
یک قاضی به وزارت دادگستری آمریکا دستور داد تا شهادت محرمانه هیئت منصفه عالی از رابرت مولر، رئیس شورای ویژه تحقیقات در مورد روسیه را در اختیار مجلس نمایندگان قرار دهد؛ این پیروزی برای دموکرات‌هایی است که برای تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ مدرک جمع‌آوری می‌کنند.
پیروزی حقوقی دموکرات‌های مجلس نمایندگان در تحقیق استیضاح ترامپدر حکم روز جمعه که همچنین تأییدی بر قانونی بودن خود تحقیق استیضاح است، بریل هاول، قاضی ناحیه‌ای ایالات متحده، به این وزارتخانه دستور داد تا این موارد را تا ۳۰ اکتبر تحویل دهند. سخنگوی وزارت دادگستری گفت که در حال بررسی این تصمیم است. دولت می‌تواند درخواست تجدیدنظر بدهد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  خبرگزاری آسوشیتدپرس، این حکم به نفع کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در حالی صادر شده است که دموکرات‌ها جلسات پرسش و پاسخ پشت درهای بسته از مقامات فعلی و پیشین دولت درباره تلاش‌های دولت ترامپ برای مجبور ساختن اوکراین برای تحقیق در مورد رقیب سیاسی او، جو بایدن، برگزار می‌کنند. مطالب مولر می‌تواند جزئیات پنهان قبلی را برای نمایندگان درباره اقدامات ترامپ در جریان انتخابات ۲۰۱۶ را نشان دهد و بخشی از فشار در روند استیضاح شود.

مطالب مربوط که با دستور هاول گردآوری شده، شامل شهادت سانسور شده هیئت منصفه عالی است که در گزارش مولر ذکر شده است. وزارت دادگستری آمریکا می‌گوید که این اطلاعات تنها مورد از اسنادی است که قانونگذاران کلیدی به آن‌ها دسترسی نداشته‌اند.

دموکرات‌ها بر این باورند که این اطلاعات سانسور شده هم می‌تواند نور جدیدی بر اپیزودهای اصلی تحقیقات روشن کند، از جمله در بحث‌هایی که ترامپ گزارش کرده است با مشاورانش در مورد انتشار ایمیل‌های سرقت شده در طول مبارزات انتخاباتی و گفتگوهای مربوط به جلسه برج ترامپ در سال ۲۰۱۶ که در آن پسر ارشد ترامپ انتظار داشت اطلاعاتی علیه هیلاری کلینتون دریافت کند. قاضی گفت که این موارد می‌توانند به قانونگذاران کمک کنند تا آن‌ها تصمیم بگیرند که کدام شاهدان را برای استیضاح دعوت کنند و چه راه‌های تحقیق دیگری را دنبال کنند.


ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: