کد خبر: ۸۳۱۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
تعداد بازدید: ۲۰۷
سخنگوی شورای نگهبان در توئیتی نوشت: نقش آمریکا در مشارکت در جنایات صدام علیه مردم ایران بر کسی پوشیده نیست.
واکنش توئیتری سخنگوی شورای نگهبان به گزارش فارین پالیسی درباره جنگ ایران و عراقبه گزارش خبرداغ ، نشریه فارن پالیسی اخیرا در گزارشی درباره روزهای پایانی جنگ ایران و عراق نوشته است که در قسمتی از آن به نقش آمریکا در حمله شیمیایی صدام به ایران پرداخته است.

بنا برآنچه ایرنا نوشته است، در این گزارش آمده است: در سال ۱۹۸۸(۱۳۶۷)، در روزهای پایانی جنگ ایران و عراق، آمریکا از طریق تصاویر ماهواره‌ای متوجه شد که ایران در آستانه پیشروی های بزرگی در دل لایه‌های دفاعی ارتش عراق و رسیدن به دستاوردهای راهبردی است. مقامات اطلاعاتی آمریکا در حالی محل پیشروی نیروهای ایرانی را به اطلاع ارتش عراقی‌ها رساندند که بخوبی اطلاع داشتند که صدام با تسلیحات شیمیایی از جمله عامل اعصاب سارین به نیروهای ایرانی حمله خواهد کرد.

در همین راستا، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: نقش آمریکا در مشارکت در جنایات صدام علیه مردم ایران بر کسی پوشیده نیست. با این حال بیان آن از سوی رسانه های آمریکایی و مستند به اسناد سی آی ای، دلیل جدیدی است بر اثبات این مشارکت که می توان برای طرح دعوا علیه آمریکا در محاکم داخلی و بین المللی مورد استناد قرار گیرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
0
0
فرانسه به همراه سایر کشورهای اروپایی به سرکردگی آمریکا ازسال 1357 تاکنون از گروهک تروریستی منافقین ضد علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و ضد علیه ملت ایران همه حانبه کمک، حمایت و پشتیبانی می کند و همچنان نیز ادامه می دهد متاسفانه روحانی، ظریف و برخی مسئولین با سران بی ادب فرانسه و سایر کشورهای اروپایی مذاکره، ملاقات، دیدار، گفت و گو و همکاری می کنند شرم آوراست
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
0
0
دولت روحانی دراین مورد باید به ملت ایران توضیح و پاسخ دهد صدام دیکتاتور درجنگ تحمیلی هشت ساله با کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا و کشورهای اروپایی علیه مردم ایران از انواع سلاحهای ممنوع، بمب های ممنوعه و سلاحهای شیمیایی ساخت آمریکا وغرب استفاده کرده است پس چرا شما با آمریکا و کشورهای اروپایی مذاکره، ملاقات، دیدار، ، گفت و گو و همکاری می کند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
0
0
۱۳۹۸/۰۸/۰۴ ۱۵:۲۰
کشور عربی جنایتکار شماره یک مانند عربستان سعودی، قطر جنایتکار شماره یک ، امارات جنایتکار شماره یک و اردن جنایتکار شماره یک به سرکردگی آمریکا جنایتکار شماره یک 70 هزار خودرو برای داعش خریده اند/عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه سعودی جنایتکار شماره یک و مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا جنایتکار شماره یک دنبال متهم کردن ایران هستند ..

کشور عربی جنایتکار شماره یک مانند عربستان سعودی، قطر جنایتکار شماره یک ، امارات جنایتکار شماره یک و اردن جنایتکار شماره یک به سرکردگی آمریکا جنایتکار شماره یک 70 هزار خودرو برای داعش خریده اند/عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه سعودی جنایتکار شماره یک و مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا جنایتکار شماره یک دنبال محکوم کردن ایران هستند ..
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
0
0
آمریکایی ها و صهیونیست ها یک هدف را دنبال می کنند.
آمریکایی ها و سعودی ها یک هدف را دنبال می کنند.
آمریکایی ها و تروریست های داعش یک هدف را دنبال می کنند.
آمریکایی ها و تکفیری ها یک هدف را دنبال می کنند.
آمریکایی ها و تروریست ها یک هدف را دنبال می کنند.
آمریکایی ها و گروه های تروریستی یک هدف را دنبال می کنند.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: