کد خبر: ۸۳۱۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۷
تعداد بازدید: ۲۵۸
بلومبرگ:
مقامات اجرای قانون هنگ کنگ به نرم افزار هوش مصنوعی دسترسی دارند که می تواند چهره ها را از هر فیلم ویدئویی با بانک اطلاعاتی پلیس هماهنگ کند ، اما معلوم نیست که تا چه حد از این نرم افزار در جریان اعتراضات استفاده می کند.
چگونه پلیس هنگ کنگ از هوش مصنوعی برای شناسایی معترضان استفاده می کند؟

مقامات اجرای قانون هنگ کنگ به نرم افزار هوش مصنوعی دسترسی دارند که می تواند چهره ها را از هر فیلم ویدئویی با بانک اطلاعاتی پلیس هماهنگ کند ، اما معلوم نیست که تا چه حد از این نرم افزار در جریان اعتراضات استفاده می کند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  انتخاب، بسیاری از افراد که مایلند شناسایی نشوند از ماسک هایی برای پوشاندن چهره خود استفاده می کردند اما پلیس هنگ کنگ استفاده از ماسک برای معترضان را ممنوع کرد.

پلیس هنگ کنگ حداقل سه سال است که از فناوری iOmniscient مستقر در سیدنی استفاده کرده می کند و مهندسان این شرکت ده ها افسر را در مورد نحوه استفاده از آن آموزش داده اند. این نرم افزار می تواند فیلم هایی را از تلویزیون مدار بسته اسکن کند تا به طور خودکار چهره ها و پلاک ها را به یک پایگاه داده پلیس مطابقت دهد و مظنونان را در یک جمع بزرگ شناسایی کند.

علاوه بر ردیابی مجرمان ، هوش مصنوعی iOminiscient می تواند برای همه چیز از پیدا کردن فرزندان گمشده تا مدیریت ترافیک استفاده شود. اکنون نگرانی هایی وجود دارد که پلیس چگونه از این تکنولوژی برای دستگیری برخی معترضان استفاده می کند. بونی لئونگ ، مشاور و رهبر پیشین جبهه حقوق بشر  چین ، که برخی از بزرگترین اعتراضات را در چند ماه گذشته ترتیب داده است ، گفت: "مردم هنگ کنگ از اسیر سدن در دوربین های مدار بسته می ترسند. از من پرسیده می شود چرا مردم هنوز از ماسک صورت استفاده می کنند؟ پاسخ من این است؛ به دلیل نظارت پلیس. "

در حالی که دولت هنگ کنگ روش های استفاده از فناوری تشخیص چهره را فاش کرده است، رئیس پلیس هنگ کنگ هنوز تأیید نکرده  که آیا آنها از این برنامه برای نظارت بر اعتراضات استفاده می کنند یا خیر. iOmniscient نیز از اظهار نظر در مورد اینکه آیا پلیس هنگ کنگ از فناوری تشخیص چهره استفاده می کند  خودداری کرده است. این شرکت گفت که این فناوری توانایی حفظ هویت ناشناس برای مواردی مانند کنترل جمعیت را دارد. سیستم های این شرکت در بیش از 50 کشور جهان استفاده می شود و تنها بخش کمی از درآمد کلی این شرکت از هنگ کنگ تأمین می شود، که با توجه به نگرانی های مربوط به حریم خصوصی و تعداد دوربین های کمتری در مقایسه با سایر شهرها ، فرصت های تجاری آن نسبتاً محدود است.

براساس قوانین حفظ حریم خصوصی هنگ کنگ ، که دقیق تر (از چین) هستند ، در صورت مشاهده  و نظارت دولتی باید اعضای جامعه مطلع شوند. براساس برآوردهای Comparitech ، پنج شهر پر نظارت جهان در چین واقع شده اند که برترین شهر چونگ کینگ دارای 168 دوربین به ازای هر 1000 نفر است. برای مقایسه ، 50،000 دوربین مدار بسته دوربین هنگ کنگ یک دهم تعداد دوربین در لندن است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: