کد خبر: ۸۳۰۸۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۷
تعداد بازدید: ۳۰۶
رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد: ۹۸ درصد زائران ایرانی راهپیمایی اربعین حسینی به کشور بازگشتند.
۹۸ درصد زائران اربعین به کشور بازگشتندبه گزارش خبرداغ ، علیرضا رشیدیان با بیان اینکه بالغ بر ۳ میلیون نفر از زوار ایرانی که طی این ایام عازم عتبات عالیات و کربلای معلی شدند، از مرزهای زمینی و هوایی وارد کشور شدند، اظهار کرد: عمده بازگشتی‌ها از مرز مهران به کشور وارد شده‌اند که رقمی معادل یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر می‌شوند.

وی گفت: حدود ۸۰۰ هزار نفر هم از مرز شلمچه، ۳۰۰ هزار نفر از مرز چذابه و ۱۲۰ هزار نفر هم از خسروی وارد کشور شده‌اند. همچنین بیش از ۱۲۴ هزار زائر هم از طریق مرز هوایی به کشور وارد شده‌اند.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه هم اینک فقط ۶۲ هزار زائر دیگر در عراق حضور دارند که طی امروز و فردا باز می‌گردند، گفت: بخش عمده عملیات خدمت رسانی تحت نظارت سازمان در حوزه های امداد گمشدگان و نیز بخش‌های بیمه‌ای و پزشکی به انجام رسیده است.

وی توضیح داد: دفاتر نمایندگی سازمان و بعثه مقام معظم رهبری و مدیریت عملیات شمسا در شهرهای زیارتی و چهار مرز هم چنان فعال هستند. آشپزخانه‌های نجف و کربلا هم امروز و فردا پخت صلواتی دارند.

رئیس سازمان حج و زیارت یادآور شد: سه درمانگاه هلال احمر نیز در عراق همچنان فعالیت می‌کنند و بیمه ایران هم پیگیر چند مورد بیمار بستری در عراق و نیز بازگرداندن ۱۸جنازه باقی مانده در عراق هستند. مجموعه حراست سازمان هم پیگیر امور بازداشتی‌ها و دستگیرشدگان ایرانی در عراق با همکاری کنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران هستند.

تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: