کد خبر: ۸۳۰۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
تعداد بازدید: ۳۴۰
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اصولاً ابتلا به شپش نشانه وضعیت بد اجتماعی و اقتصادی خانواده نیست.
شپش، نشانه‌‌ی وضعیت بد اقتصادی نیستبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اصولاً ابتلا به شپش نشانه وضعیت بد اجتماعی و اقتصادی خانواده نیست.


عبدالمحمد خواجه‌ئیان در خصوص شپش سر بیان کرد: یک مشکل رایج و آزاردهنده برای تمام جوامع بشری آلوده شدن سر به شپش است که می‌تواند موجب طرد اجتماعی افراد مبتلا شود.

وی با تأکید بر اهمیت توجه ویژه مسئولین آموزش و پرورش و مدارس به ویژه مربیان بهداشت به مسئله سلامت دانش‌آموزان اضافه کرد: دستگاه تعلیم و تربیت که وظیفه آموزش و پرورش آینده‌سازان کشور را بر عهده دارد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که متولی سلامت و ارتقای سلامت جامعه است، در کنار یکدیگر و در راستای سایر فعالیت‌های بهداشت مدارس برنامه مبارزه با پدیکلوزیس سر (شپش) را عملیاتی می‌کنند.

معاینه ۱۸۰ هزار دانش‌آموز از نظر شپش سر

این مسئول بهداشتی اظهار کرد: در سال ۱۳۹۷ بیش از ۱۸۰ هزار دانش‌آموز از نظر شپش سر مورد معاینه قرار گرفتند که بعد از شناسایی دانش‌آموزان مبتلا برای درمانِ رایگان و بررسی خانواده آن‌ها، از سوی مدارس به مراکز خدمات جامع سلامت ارجاع داده شدند.

عبدالمحمد خواجه‌ئیان افزود: این برنامه در سال ۱۳۹۸ نیز در تمامی مدارس هر سه مقطع با اولویت مدارس دخترانه در منطقه شهری و روستایی استان بوشهر با همکاری آموزش و پرورش اجرا می‌شود که این طرح مانند سال‌های گذشته در ماه آبان اجرا خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: همکاری اولیاء دانش‌آموزان در کنترل و پیشگیری از گسترش آلودگی شپش در مدارس و حتی خانواده بسیار حائز اهمیت است، بنابراین مهم‌ترین اصل در مبارزه با شپش انجام درمان و رفع آلودگی از تمامی لوازم و وسایل مورداستفاده افراد به صورت هم‌زمان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: