کد خبر: ۸۳۰۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
تعداد بازدید: ۲۵۲
ژاپن و فرانسه طرحی مشترک به ایران ارائه دادند.
ارائه طرح ژاپن و فرانسه به ایران برای اعطای وام ۱۸.۴ میلیارد دلاری

به گزارش  خبرداغ به نقل از اردوپوینت، ژاپن و فرانسه  طرحی مشترک برای دادن وامی حدودا به ارزش ۱۸.۴ میلیارد دلار به ایران ارائه داده‌اند اما شرط این طرح بازگشت کامل ایران به تعهدات برجامی خود است.  

 روزنامه «ماینیچی» خبر داد که  دولت ژاپن تصمیم گرفته تا از طرح ابتکاری فرانسه برای کمک‌ به ایران با ایجاد خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری حمایت کند اما تهران خواستار افزایش ارزش این وام برای جبران تاثیر منفی تحریم‌ها و افزایش این مقدار به ۱۸.۴۲ میلیارد دلار شد.

 مقامات ژاپنی امیدوارند که از این راه، بتوانند نارضایتی ایجاد شده در مورد  برنامه توکیو در راستای  اعزام دو کشتی نیروهای دفاعی ژاپن به تنگه هرمز را کاهش دهند. علاوه بر این،  ژاپن معتقد است که حمایت مالی می‌تواند موجب آغاز مذاکرات میان ایران و آمریکا در خصوص مساله هسته‌ای شود.

تصور می‌شود که سپرده این وام به قیمت نفت باشد و هدف آن خریداری مواد غذایی و دارویی خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: